Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kruununhaan yläaste

Vierailija
31.10.2011 |

Onko lapsesi tai tuttusi kyseisessä koulussa? miten on viihtynyt? tyttöni haluaisi hakea sinne tanssi linjalle, on tanssinut aina..

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävä koulu. 2v ollu ja vika meneillään. Tääl käy nykyään joka päivä poliisit (oikeesti) tääl on usein tappeluita ja rauhatonta. Tänäänki tuli jotku hörhöt koululle ja poliisit ja Rehtori lievitti tapahtuman olemattomiin.

Vierailija
22/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti kans äkkiä katsoa mikä koulu. Lapseni keskustan lukiossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2011 klo 20:22"]

Meidän perheestä kaksi lasta on ko. yläasteella (asumme alueella) ja kaksi seuraavaakin oletettavasti sinne aikanaan menevät, elleivät innostu jostain erikoisluokasta jota tuolla ei ole tarjolla.

Kruununhaan yläaste on kiva ja perinteikäs koulu. Plussia:

+ motivoituneita pitkäaikaisia opettajia
+ hyvä kouluhenki "ylpeä krunalaisuus" joka pätee myös muihin kuin musiikki- ja tanssiluokkalaisiin
+ satsataan paljon ryhmäyttämiseen seiskan alussa (kouluhan on kaikille uusi koska sillä ei ole ala-astetta) eli tukioppilaiden, opojen ja kuraattoreiden ja luokanvalvojien voimin pidetään huolta että syntyy me-henkeä ja ettei kukaan jäisi ilman kaveria
+ luokat on "sekoitettu" tehokkaasti eli ei olla vain oman luokan kesken ja esim. poikani luokalla on sekä tanssi- että taide- että teknologialinjan oppilaita tämä voi tietysti jonkun mielestä olla huonokin puoli mutta minusta mukavaa ettei synny liian vahvoja 'porukoita' ja tutustutaan laajalti kun esim ruotsin tunnit on ihan eri ryhmissä kuin matikka
+ nuoriin suhtaudutaan kypsempinä kuin joillain muilla yläasteilla, on vähän jo sellaista lukiomeninkiäkin

Miinuspuolia:

- koulun tilat ovat epäviihtyistä (ellei satu pitämään rähjäisestä vanhasta tunnelmasta)
- tilaa on liian vähän, pulaa luokista ja esim jumppatunnit ovat piktin kaupunkia
- erityisopetukseen ei ole resursseja eikä osaamista, hankalat oppilaat haluttaisiin ulos koulusta

[/quote] lapseni halusi taas yläasteen painotetulle missä painotuksina fysiikka ja tietotekniikka. Ei mitään höpöhöpö linjoja

Vierailija
24/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 00:47"]

Olen itse nyt krunan oppilas, ja voin kertoa että nykyään krunassa on erityisopettajia niin monta kuin tarvitaan, uusia palkataan lisää jos on tarve!

[/quote] ai jaa, miten sinne on sitten valikoitunut niin paljon tietynlaisia oppilaita jos tarvitaan erityisopeja. 

Vierailija
25/50 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeästi remontin tarpeessa oleva, oppilaiden töhrimä ja sotkema koulu. Edes 10 siivoajaa ei ehtisi siivota tiloja sitä mukaa, kun ne sotketaan. Paikkoja hajotetaan ja jos jotain uutta esim penkkejä laitetaan käytäville, tuhotaan ne heti ja sitten ihmetellään miksei mitään uutta laiteta viihtyvyyttä lisäämään.

Vierailija
26/50 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Krunassa kymmenisen vuotta sitten. Pidin opettajista sekä itse koulurakennuksesta. Muu olikin vain paskaa. En ole ikinä kokenut niin pitkäaikaista ja perusteellista koulukiusaamista kuin siellä. Eräässä aamunavauksessa rehtori kehui koululle mahtavaa yhteishenkeä ja julisti sitä, miten "meidän koulussa ei kiusata". Samaan aikaan nieleskelin kyyneleitä ja luokkalaiseni potki tuolini selkämystä minua samalla haukkuen.

Vierailija
27/50 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopetus on hyvää eikä siinä ole mitään pahaa lähdin krunasta vuos sitten ja minulla oli erittäin pätevä erityisopettaja joka auttoi minua

Vierailija
28/50 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep kyllähän se liikan opettaja jammu ajelee vielkin kaisiksen kentälle niinku ennen. Oon ny Saksassa mut olin viel 2012-2015 krunassa

Vierailija
29/50 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep kyllähän se liikan opettaja jammu ajelee vielkin kaisiksen kentälle niinku ennen. Oon ny Saksassa mut olin viel 2012-2015 krunassa

Vierailija
30/50 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt kruununhaan ylä-asteen ja muistelen aikoja edelleen lämmöllä (vaikka siitä on jo 9 vuotta :D) aivan ihana koulu, ryhmähenki on hyvä, koulussa järjestetään paljon yhteistapahtumia (ainakin silloin oli) ja opettajat ovat kannustavia ja taitavia opettajia! Kun itse saan lapsia ja jos asun lähialueella laitan lapseni ehdottomasti kyseiseen kouluun. Vaikka vessaan joutuu menemään ulos, ei se ole mikään ongelma ainakin saa hetkeksi raikasta ilmaa eikä vaan kyhjötä sisällä. Koulu on vanha mikä tekee siitä tunnelmallisen. Oppilaita on paljon erilaisia, eritaustaisia mikä tekee kouluhengestä rikkaamman. Paras yläaste mitä on Helsingissä! 

Vierailija
31/50 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krunassa opettaa Helsingin paras liikunnanopettaja eli Jammu!

Vierailija
32/50 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä nykyään koulu on erittäin levoton ja musiikki- sekä tanssiluokat eivät juurikaan tee mitään tavanomaisesta opetuksesta poikkeavaa. Koululla on pahoja huume- ym, ongelmia sekä kiusaamista, joita ei saada kuriin. Koulurakennus on karmea ja esim. ruokailu tapahtuu käytävillä. Ei hyvä yläaste.

Vierailija
33/50 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lisää tuoreita kommentteja?

Vierailija
34/50 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäänkö Katajanokalta tuonne yläasteelle?

Vierailija
35/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelokas äiti kirjoitti:

Saako lisää tuoreita kommentteja?[/quote

Samaa kyselen. 

Onko tilat huonot? Ruokailu käytävällä?

Musiikkiluokkien toiminnasta lisätietoja?

Vierailija
36/50 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreita kokemuksia Krunan yläasteesta?

Vierailija
37/50 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä nykyään koulu on erittäin levoton ja musiikki- sekä tanssiluokat eivät juurikaan tee mitään tavanomaisesta opetuksesta poikkeavaa. Koululla on pahoja huume- ym, ongelmia sekä kiusaamista, joita ei saada kuriin. Koulurakennus on karmea ja esim. ruokailu tapahtuu käytävillä. Ei hyvä yläaste.

Mistä tiedät?

Vierailija
38/50 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on tällä hetkellä ko. yläasteella. Koulurakennus on huono, kuten todettua ja vessoja erittäin vähän oppilasmäärään verrattuna. Koulu jonottaa jatkuvasti peruskorjaukseen, sinne ehkä pääsemässä lähiaikoina. 

Koulun erityisluokat tekevät joitakin juttuja, kuten kuoroa tai bändejä, mutta yhteisöllisyys ei ole kovin vahvaa. 

Opettajat ovat hyviä ja huonoja, rehtori vaihtuu tuhka tiheään, nykyinen on nuori ja kokematon. 

Koululla on ollut paljon huumeongelmia ja poliisi on jatkuva vieras. Huumeongelmilta tuskin välttyy missään koulussa.

Koulussa on erityisluokka tai -luokat ja se näkyy, kuten muissakin kouluissa. 

Jos koulu on lähikoulunne, ihan ok varmasti lähikouluna, jos lapsi ei ole millään tavalla erityistapapaus tai erityislahjakas. Jos lapsi on haastava tai erityislahjakas, suosittelen Kulosaaren yläastetta tai Norssin latinaluokkaa tai vaikka ihan vain omaa lähikoulua.  Kun selailee koulujen omia nettisivuja, pystyy päättelemään jo paljon. 

Vierailija
39/50 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiinnostava tietää. 

Kokemuksia musiikkiluokista? Kannattaako hakea?

Muiden kokemuksia yleisesti koulusta?

Vierailija
40/50 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yhdeksännellä luokalla krunassa tällä hetkellä ja sanoisin että opettajista ei oikeen mitään negatiivista, ainakaan niistä joiden tunneilla minä olen ollut. Opet on myös tosi luotettavia ja mukavia. Rakennus on ihan ok, aika kämänen mutta ei se erityisemmin haittaa.

Mutta siihen ne positiiviset asiat sitten loppuu. Kiusaaminen. Sitä tapahtuu melkeen jokaisella luokalla, ei välttämättä fyysistä, mutta haukkumista, selän takana puhumista jne. Jaoittelu. On suositut ja ei suositut. Joka on aika perseestä. 80% suosituista on suosittuja koska polttaa, juo ja ei ole minkäänlaista omaa tyyliä. Ja ne suositut voi talloa ei suosittujen päältä ihan miten huvittaa. Syömishäiriöt, laihuus. Ulkonäköpaineet ovat tosi kovat krunassa. Ja suositut ovat yleensä myös tosi laihoja. Sisäilma ongelmat. Oon huomannu että tuun tosi usein kipeeks ja mulla on ollu aikapaljon iho ongemiakin ja en todellakaan ole ainoa. Tihutyöt. Sitten on niitä idiootti suosittuja, jotka haluaa että niitä pelätään ja jotka ajattelee että koko koulu palvoo niitä ja ne jatkuvasti, rikkoo kaappeja, sotkee, tuhoaa koulun "mukavuuksia". Ja sanoisin että nyt se on mennyt jo vähän yli, sillä viime perjantaina joku poltti tahallaan tyttöjen vessan, enkä todellakaan tiedä miksi. Ja koko koulu jouduttiin evakuoimaan ja vessat on pois käytöstä ja jotkut sai oikeesti varmaan häkämyrkytyksen, ja jouduttiin sillon seisomaan ulkona sisävaatteissa monta kymmentä minuuttia kun palomiehet sammuttivat paloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi