Mummo hoitaa lapsia ja näyttää kokoajan ruutua
Mummo jäi ekoja kertoja hoitamaan lapsiani 1 ja 3v. Hän oli koko 3 t näyttänyt ohjelmia jopa iltapalankin ajan. Sanoin että pikkukakkosen voi katsoa, joka kestää tunnin. Tänään hoiti 45 min ja kokoaika näytetty ohjelmia. Siis en voi käsittää. Itse kun olen paikalla hän lukee ja leikkii lasten kanssa, mutta kun poistun ei jakseta kun ruutua näyttää. Mielipiteitä?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Juuri näitä youtube musiikki väriohjelmia hän pyörittää. Ja kyllä meidän 1v niitä tapittaa kun ei muuten saa ohjelmia katsoa. Annoin siunauksen pikkukakkosen katsomiseen mut tuo 3 tuntia on ihan liikaa. Ja että iltapalankin ajan pyöritetään. Tein iltapalatkin valmiiksi kun mummo sanoi että helpottaisi häntä. Jo on ollut raskasta kun saanut istua itse tekemättä yhtään mitään
Ap
Se mummo ei taida kauheasti jaksaa (vaikka ehkä haluaisikin) noita hoitosessioita. Voi lukea vaikka rivien välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa yököttävä ja kiittämätön. Hyi! Hoida itse kakarasi kun olet mennyt haaroja aukomaan. Mummo on jo omat lapsensa hoitanut. Hyh hyh!🤢
Katkera ruutumummoko se siellä? :D Et kuule jatkossakaan saa lapsia hoitoon.
Kun tekee hommat puolivillaisesti, ei tarvitse toista kertaa tehdä.
Mummo olikin ovela.
-eri
Laittakaapa mummoreissuille mukaan yksityiskohtainen lasten käyttöohje.
Se nyt on ihan yksi lysti, 45 min ruudun tuijotus. Mukulasi on ilmeisesti lämpimässä, turvassa, ruokittu ja suhteellisen puhdaskin. Kasvatus on sun hommasi, ei mummon.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on ihan yksi lysti, 45 min ruudun tuijotus. Mukulasi on ilmeisesti lämpimässä, turvassa, ruokittu ja suhteellisen puhdaskin. Kasvatus on sun hommasi, ei mummon.
AP:n lasten mummo pyöritti lapsille ruutua 3 tuntia, ei 45 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voiko tuon suoremmin epäsuoraan edes kertoa, että liian pitkä aika. Siis hoidolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa yököttävä ja kiittämätön. Hyi! Hoida itse kakarasi kun olet mennyt haaroja aukomaan. Mummo on jo omat lapsensa hoitanut. Hyh hyh!🤢
Hyi hel vetti jos pitäisi jotain kakaroita hoitaa. Ovat kuvottavia. Vihaan lapsia.
Olisi kiva, jos ihmiset hoitaisivat itse lapsensa, ja jos vievät ne muiden vaivoiksi, niin olisivat kiitollisia sen sijaan, että arvostelevat ja valittavat.🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai oikein saada lapsia hoitoon! Buahhaaaaah!😁😂🤣🤡
Ap, ammattitaitoisia lastenvahteja on tarjolla. Toki se maksaa, mitä et varmaan viitsi tehdä. Vaikutat vähän siltä.
Meillä myös mummulassa oli mummulan säännöt. En puuttunut herkutteluun enkä heidän yhteiseen wiin pelaamiseen pienestä asti. Ei ne lapset siellä kuitenkaan niin usein olleet, että näistä olisi mitään merkitystä ollut. Parempi että nauttivat toinen toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pennut on edelleen hengissä eli mikä on ap.n ongelma? Taitaa olla veemäinen luonne.
No minä en itse ehkä jättäisi 1-vuotiasta hoitoon, jos tämä laitettaisiin katsomaan ruutua neljäksi tunniksi. Ihan sen vuoksi että tuon ikäinen tarvitsee aika paljon sen neljän tunnin aikana sitä, että aikuinen vuorovaikutuksessa myös lukee hänen tarpeitaan.
Yli 3-vuotiaiden kohdalla en jaksaisi välittää noin pienestä asiasta, jos kyse on muutamasta tunnista.
Eli ehkä sitä isompaa voisin jättää mummolle hoitoon ja pienempää kun ilmaisee sanallisesti jo itseään. Jos siis ainoa murhe ruutuaika.
Mummot muuttuu isien kaltaisiksi vaihdevuosien jälkeen, kun ei ole enää hoivahormoneita. Isätkin istuttavat tenavat vain ruutujen ääreen. Sallittakoon se mummoillekin.
Eiköhän se mummo yleensä kuitenkin ole näköetäisyydellä vahtimassa niitä pentuja ja samalla katselee ja keskustelee pilttien kanssa ruudun tapahtumista.
Tarjotkaa itse te nuoret ihmiset niitä muita virikkeitä sitten kersoillenne.
Meillä mummo sanoi kun menin hakemaan lasta sieltä hoidosta, että "tuo lapsi katsoo ihan liikaa telkkaria". Ihmettelin että tehän sille sen telkkarin avaatte. Mummolassa ei mitään kuria, ja toisaalta niillä loppuu energia lapsen kanssa. Lapsi myös käyttää tilannetta hyväkseen kun kotona laitettaisiin yhden puolituntisen jälkeen telkkari kiinni, niin mummolla ottaa kaiken irti vapaudesta
Mistä tiedät, että on kolme tuntia katsottu vain televisiota?
Kolmivuotias osaa kertoa paljon, mutta ei vielä hahmota aikaa.
Ja terve yksivuotias ei todellakaan ole paikallaan kolmea tuntia telkun ääressä.
Normaalissa sukupolvien ketjussa noin pienten lasten isoäiti on 50 - 60 -vuotias. Eli työikäinen.
Kirjoitatte kuin kyseessä olisi satavuotias.
Mutta yhtä kaikki. Jos hoitaa, niin hoitaa omilla ehdoilaan ja jos ei kelpaa, niin hoidat itse.
Vierailija kirjoitti:
Up
Edellinen viesti samaan aikaan, miksi ihmeessä uppailet, aivan turhaa!
Sitten kun mä olen eläkkeellä, niin oletan, että silloin on jo aika, että saan tehdä mitä haluan, kunhan kannan teoista vastuuni ja en mielellään riko lakeja. Vaikka pitää telkkaria koko päivän auki, jos siitä iloa on.