Mummo hoitaa lapsia ja näyttää kokoajan ruutua
Mummo jäi ekoja kertoja hoitamaan lapsiani 1 ja 3v. Hän oli koko 3 t näyttänyt ohjelmia jopa iltapalankin ajan. Sanoin että pikkukakkosen voi katsoa, joka kestää tunnin. Tänään hoiti 45 min ja kokoaika näytetty ohjelmia. Siis en voi käsittää. Itse kun olen paikalla hän lukee ja leikkii lasten kanssa, mutta kun poistun ei jakseta kun ruutua näyttää. Mielipiteitä?
Kommentit (81)
Ennen vanhaan ne mukulat oli mummun luona röökinkäryssä kun oli ihan jees polttaa keittiössä ja olkkarissa. Ruudun tuijottaminen taitaa olla aika pientä vielä tuohon verraten.
ei se ruutu tee lapsille mitään pahaa... on pelkkää propagandaa sanoa että ruutu pilaa lapset... ja ruutu tulee vain lisääntymään joka vuosi....
Just tuollaisesta syystä lastemme toinen mummo ei paljoa hoida lapsiamme. Kovasti kinuaa lapsia hoitoon, mutta sitten kun lapset ovat tuossa mummolassa niin heidät istutetaan telkkarin eteen katsomaan suoratoistopalvelua tai jopa tietokoneen eteen pelaamaan. Toinen mummo, joka jaksaa olla lasten kanssa läsnä, askarrella, pelata lautapelejä ja ulkoilla, on siksi enemmän hoitoapuna.
Vierailija kirjoitti:
Just tuollaisesta syystä lastemme toinen mummo ei paljoa hoida lapsiamme. Kovasti kinuaa lapsia hoitoon, mutta sitten kun lapset ovat tuossa mummolassa niin heidät istutetaan telkkarin eteen katsomaan suoratoistopalvelua tai jopa tietokoneen eteen pelaamaan. Toinen mummo, joka jaksaa olla lasten kanssa läsnä, askarrella, pelata lautapelejä ja ulkoilla, on siksi enemmän hoitoapuna.
Niin, toisilla on mummuista(kin) varaa valita. Aikamoista...
Täällä sanotaan, et pitäis olla kiitollinen siitä, että on edes joku, joka AP:n lasta hoitaa. Niin kuka? Se ruutuko? Mummo kun aloituksesta päätellen ei sitä lasta hoida, vaan telkkari.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sanotaan, et pitäis olla kiitollinen siitä, että on edes joku, joka AP:n lasta hoitaa. Niin kuka? Se ruutuko? Mummo kun aloituksesta päätellen ei sitä lasta hoida, vaan telkkari.
1-vuotiaan perässä saa kyllä mennä joka puolelle asuntoa, eihän sen ikäinen jaksa keskittyä mihinkään ohjelmaan paria minuuttia kauempaa.
Tämä juuri että eihän se mummo sitä/niitä lapsia hoida vaan ruutu. Niin kun sanoin hän ei ollut tehnyt 3 tuntiin mitään lasten kanssa vaan KOKO 3 tuntia oli pyöritetty ohjelmia ohjelman perään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1-vuotiaan perässä saa kyllä mennä joka puolelle asuntoa, eihän sen ikäinen jaksa keskittyä mihinkään ohjelmaan paria minuuttia kauempaa.
Höpö höpö, YouTubesta kun päräytät ne psykedeeliset laulu-väri-videot pyörimään, niin nappula istuu telkkarin ääressä kuin nakutettu.
Hoida itse lapsesi tai keskustele asiallisesti mummon kanssa. Tänne valittaminen ei asiaa auta. Saa vain muut kateelliseksi, kun ei kaikilla ole auttavaa mummoa.
Vierailija kirjoitti:
Kun mummo on näin hyödytön niin miksi sitten edes viedä lapsia mummolle. Jättää vaan kotiin ruudun hoidettaviksi, sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri että eihän se mummo sitä/niitä lapsia hoida vaan ruutu. Niin kun sanoin hän ei ollut tehnyt 3 tuntiin mitään lasten kanssa vaan KOKO 3 tuntia oli pyöritetty ohjelmia ohjelman perään.
Ap
Ymmärrän sinua AP. Itseäni v*tutti joka kerta, kun lapset kotona kertoivat, että katsoivat mummolla tosi monta jaksoa milloin mitäkin. Enemmistö täällä ei tunnu ymmärtävän, kuinka haitallista ruudun tuijotus on pinene lapsen kehittyville aivoille, mutta ei anneta sen haitata. Kannattaa jatkossa varmaan teidänkin joko kertoa mummolle selkeästi, ettei teidän lapsia saa istuttaa ruudun ääreen ja jos ei tätä kunnioita, niin jättää ko. mummon hoitoapu hyödyntämättä, ellei ole ihan pakko...
Ihan sama, vaikka katsovat sen ajan ruutua, jos sitä ei tapahdu kuin kerran kuussa. Saat silti hengähdystauon itsellesi ja lapset kokemuksen mummolasta. Mitään vakavaa tuosta ei seuraa
Oletpa yököttävä ja kiittämätön. Hyi! Hoida itse kakarasi kun olet mennyt haaroja aukomaan. Mummo on jo omat lapsensa hoitanut. Hyh hyh!🤢
Sibeliuksen passikuva on sadan euron setelissä.
Juuri näitä youtube musiikki väriohjelmia hän pyörittää. Ja kyllä meidän 1v niitä tapittaa kun ei muuten saa ohjelmia katsoa. Annoin siunauksen pikkukakkosen katsomiseen mut tuo 3 tuntia on ihan liikaa. Ja että iltapalankin ajan pyöritetään. Tein iltapalatkin valmiiksi kun mummo sanoi että helpottaisi häntä. Jo on ollut raskasta kun saanut istua itse tekemättä yhtään mitään
Ap
Lasten ruutuajasta on puhuttu paljonkin, mutta entä eläkeläisten ruutuaika? Onkohan tehty mitään tutkimusta, miten runsas ruudun tuijottaminen vaikuttaa dementian puhkeamiseen ja yleiseen arjessa jaksamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Oletpa yököttävä ja kiittämätön. Hyi! Hoida itse kakarasi kun olet mennyt haaroja aukomaan. Mummo on jo omat lapsensa hoitanut. Hyh hyh!🤢
Katkera ruutumummoko se siellä? :D Et kuule jatkossakaan saa lapsia hoitoon.
Ap, olet kuvottava. Palkkaa hoitaja tai hoida itse lapsesi.
Hoida itse pentusi, mummo viettää nyt omaa aikaa, kerrankin saa tehdä niin kuin haluaa, kun sinut on saanut pesästä ulkoistettua, olithan kuitenkin hankala lapsi.