Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tänään vauvan, niin lähtisitkö huomenna Linnan juhliin?

Vierailija
12.12.2025 |

Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä yhtään mihinkään pitkään aikaan vastasyntyneen luota.

Kommentit (402)

Vierailija
181/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lasta, en olisi lähtenyt vaikka synnytykset on menneet oikein hyvin. Fyysisesti olisi ollut mahdollista ja varmaan oisivat lapset hengissä pysyneet siinä hetkessä. Mutta en olis voinut olla pois heidän luotaan, siinä tilanteessa on vain tuntunut siltä että mikään ei oo saanut mua jättämään heitä silmistäni ensimmäisten viikkojen aikana. Perhe-elämää ja kaikkea sosiaalista on rauhoitettu elämää kun on vastasyntynyt ollut

Vierailija
182/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin miten itse voisin. Ei varmaan kiinnostelisi lähteä alapää riekaleina mihinkään kättellyjonoon. Kyllä se vauva muutaman tunnin pärjäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta lähtisin.

Vierailija
184/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin menisin. Ihmiset ovat kummallisia jos aikovat homehtua kotona vauvan kanssa loppuelämänsä. 

Oliko jälkeiset poistuneet tuolla sormettajalla vai mikä vvvitun somettaja onkaan.

Mistä sä puhut? Istukasta vai? Ota bilsan kirja esille. 

Vierailija
185/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi. Vauvan vastustuskyvylle on tärkeää, että saa maidon suoraan tissistä. Eri asia, jos ei pysty imettämään. Sitten jo muutaman viikon ikäiselle vauvalle tämä ei ole enää niin kriittistä, kun vastustuskyky jo muodostunut. Siellä linnanjuhlissa on niin paljon ihmisiä, siis satoja, että sieltä kyllä kantautuu kotiin paljon tauteja, joille noin pieni ei ole vielä mitenkään vastustuskykyinen. Meille suositeltiin, että parin viikon ikäisenä voi sitten mennä ihmisten ilmoille 

Vastasyntyneellä on hyvä, äidiltä saatu vastustuskyky.

Vauva ei ollut mukana bileissä.

Maitoa ei välttämättä edes ole vuorokausi synnytyksen jälkeen. 

Mene ja ulise vaikka persujen tuoreimmista rimanalituksista. Synnytyksestä et tiedä mitään etkä immuniteetista ja imetyksestä.

Vierailija
186/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan HALUAA mennä linnanjuhliin? Minä en jaksa katsoa edes tv:stä. Booooring!

Vierailija
187/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis menny tosi hyvin ja ei olisi ihan riekaleina, niin miksipäs ei hetkeksi, kun tuollaisen mahdollisuuden sai. Mummina menisin varmaan parkkiin johonkin lähelle vauvan kabssa, jos lapseni saisi tuollaisen mahdollisuuden. Ottaisin vähän maitoa hörppypulloon vaikka ja soittelisin sitten, jos vauva äitiä kaipailisi. Jotenki tää saatais hoitumaan. :) yleensähän vauvat lähinnä kyllä tuon ajan nukkuu, varsinkin jos juuri syötetty 

Vierailija
188/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin miten itse voisin. Ei varmaan kiinnostelisi lähteä alapää riekaleina mihinkään kättellyjonoon. Kyllä se vauva muutaman tunnin pärjäisi.

En ollut riekaleina. Kipuun auttaa Burana. Eniten olisi haitannut jälkivuoto, mutta moni nainen ja oletettavasti persumieskin on bileissä kuukautissuojan kanssa, tamponi imemässä suolen kuivaksi.

Ei tokikaan yksikään maho persuakka.

Vierailija
189/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks lapseton kysyisi tästä vastustuskyvystä! Että mitä siitä sanotaan nykytietämyksen mukaan, pitääkö sitä vauvaa nyt suojella pöpöiltä vai ei? Luulisi että olisi tutkittua tietoa ja suosituksia? 

Vierailija
190/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin, ketä nämä yleensä ovat ja varsinkin, miksi heidät on sinne kutsuttu?

Ei mitenkään todella kuuluisia, pitävät kolme kuukautta vuodessa kahvilaa auki hevonpersiissä, miksi kutsu linnaan?

Minusta on hieman, sanoisinko noloa astella 15 tuntia synnytyksestä linnan juhliin. Synnytyksestä on jopa video youtubessa - hyi hitto tätä julkisuuden kaipuuta.

Millä nuo elää, kumpikaan ei ole koulutettuja eivätkä käy töissä, some-tulot ei kummoisia. Vanhemmat?

Vierailija
191/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on neljä lasta, en olisi lähtenyt vaikka synnytykset on menneet oikein hyvin. Fyysisesti olisi ollut mahdollista ja varmaan oisivat lapset hengissä pysyneet siinä hetkessä. Mutta en olis voinut olla pois heidän luotaan, siinä tilanteessa on vain tuntunut siltä että mikään ei oo saanut mua jättämään heitä silmistäni ensimmäisten viikkojen aikana. Perhe-elämää ja kaikkea sosiaalista on rauhoitettu elämää kun on vastasyntynyt ollut

Ja koska olet läheisriippuvainen marttyyri, muidenkin pitäisi olla?

Vierailija
192/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, pentu mäkeen ja verorahoilla kustannettua alkoholia naamaan!

Vierailija
193/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan HALUAA mennä linnanjuhliin? Minä en jaksa katsoa edes tv:stä. Booooring!

Ne on hyvät bileet, joissa juhlitaan Suomen itsenäisyyttä.

Tuskin venäjämielisnatsia edes kutsuttaisiin, ellet ole kansanedustaja.

Vierailija
194/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Se on biologinen tarve. Miten ketään voi kiinnostaa vastasyntyneen vanhempana maailman muut asiat? Varsinkin jokin niin typerä js vähäpätöinen asia kuin tylsät juhlat vieraiden ihmisten keskellä? Jätti-hauskaa pönöttää jonossa ja syödä jotain piperrystä seisten ahtaassa huoneessa kuumissaan jossain nurkassa. Puistattava ajatus! 

Vierailija
195/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kumpaakaan. Olen tehnyt kuten omalle vauvalle, itselleni ja perheelleni olen ja olemme arvioineet parhaaksi ja ihan ilolla olen kaiken tehnyt. Läheisriippuvuus on ihan toinen asia kuin biologis-psykologinen halu ja tarve olla vastasyntyneensä lähellä hoivaamassa tätä.

Vierailija
196/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole jokaisen oma valinta. Vauvalle ei ole varmasti muutaman tunnin poissaolosta mitään haittaa. Todennäköisesti nukkuu tyytyväisenä sen ajan mummin tai muun läheisen hoivissa.

Itse nostan hattua tuolle naiselle, että jaksoi lähteä. Kaveri oli juuri sairaalassa viisi päivää synnytyksen jälkeen, kun menetti niin paljon verta. Säikähdin hirveästi, kun oli niin huonossa hapessa. Hänellä meni varmaan synnytys hyvin ja onhan tuo nyt kerran elämässä kokemus saada kutsu linnanjuhliin. 

Vierailija
197/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olis menny tosi hyvin ja ei olisi ihan riekaleina, niin miksipäs ei hetkeksi, kun tuollaisen mahdollisuuden sai. Mummina menisin varmaan parkkiin johonkin lähelle vauvan kabssa, jos lapseni saisi tuollaisen mahdollisuuden. Ottaisin vähän maitoa hörppypulloon vaikka ja soittelisin sitten, jos vauva äitiä kaipailisi. Jotenki tää saatais hoitumaan. :) yleensähän vauvat lähinnä kyllä tuon ajan nukkuu, varsinkin jos juuri syötetty 

Jotkut tekee ilmeisesti mitä vaan, jos on tilaisuus tehdä jotain sellaista, mitä suurin osa ei pääse tekemään. Ihan sama onko se edes kivaa vai ei, mutta tehtävä on kun on kerran tilsisuus.

Vierailija
198/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans yks lapseton kysyisi tästä vastustuskyvystä! Että mitä siitä sanotaan nykytietämyksen mukaan, pitääkö sitä vauvaa nyt suojella pöpöiltä vai ei? Luulisi että olisi tutkittua tietoa ja suosituksia? 

Vauva sai äitinsä immuniteetin ja on ensimmäiset viikot hyvässä suojassa.  Etkö sinä  luoja paratkoon tajua, että äidin ja lapsen verenkierto (ja immuniteetti)  olivat yhteydessä istukan kautta???

Vauva on altis tartunnoille muutaman viikon iästä rokotuksiin asti. Vaarallisimpia ovat RS-virus ja tuhkarokko.  

Ja: tartunnan voi tuoda lapselle työssä käyvä ja ympäriinsä huiteleva isä. Mieti ja järkyty typeryydestäsi.

Vierailija
199/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, etkä sinä tiedä niistä mitään. Et myöskään siitä, että vastasyntyneellä on veriteitse äidiltä saadut vasta-aineet.

Vierailija
200/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kumpaakaan. Olen tehnyt kuten omalle vauvalle, itselleni ja perheelleni olen ja olemme arvioineet parhaaksi ja ihan ilolla olen kaiken tehnyt. Läheisriippuvuus on ihan toinen asia kuin biologis-psykologinen halu ja tarve olla vastasyntyneensä lähellä hoivaamassa tätä.

Sinulla on se tarve, niin kaikilla muillakin pitää olla? Huvittaa nämä ihmiset, jotka yleistää oman kokemuksensa koskemaan kaikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän