Jos saisit tänään vauvan, niin lähtisitkö huomenna Linnan juhliin?
Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä yhtään mihinkään pitkään aikaan vastasyntyneen luota.
Kommentit (402)
En tiedä. En ole Vanhan Testamentin Saara, eikä minulla ole mahdollisuutta saada kutsua Linnan juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiutetaanko nykyään vastasyntynyt sairaalasta heti synnytyksen jälkeen? Miten tuo muuten olisi edes mahdollista? Reilun vuorokauden kuluessa synnyttää, kotiutua sairaalasta, valmistautua ja siirtyä juhliin? Voiko noin lyhyessä ajassa olla edes varmuutta lapsen ja äidin voinnista? Onko ihan turvallista? Eikö vastasyntynyttä yleensä seurata joitain päiviä sairaalassa, ja sitten vasta calmette rokotuksen ja lastenlääkärin tarkastuksen jälkeen kotiin?
Synnyttäisit sinäkin niin tietäisit kuinka homma menee. Ei tarvitisi toisten elämään sekaantua ja piilovaikuttaa ja mädättää ympäristöä.
Olen synnyttänyt neljä kertaa, ja siksi ihmettelenkin.
Kaikki eivät ole kuten sinä ja voi olla, että lapsesikin toivovat sinun painuvan helvettiin moralisoimasta.
Oletko ikinä saanut aikaan muuta kuin jalkojen levittelyä?
Minä synnytin kaksi lasta enkä jäänyt lojumaan reporankana. Jotkut on hyväkuntoisia heti, toiset taas kantaa marttyyrin kruunua ja laiskottelee loppuikänsä.
Todellakin menisin. Ihmiset ovat kummallisia jos aikovat homehtua kotona vauvan kanssa loppuelämänsä.
Ap, ootko lehmä vai Stalinin lehmä?
Minulla ei ole lapsia mutta olen ymmärtänyt että vauvojen kanssa ei suositella vauvan vastustuskyvyn heikkouden vuoksi käymään julkisilla paikoilla viikkoihin (tms), mutta pitääkö tämä siis paikkansa? Koska mietin että lähtisinkö juuri synnyttäneenä satojen ihmisien sekaan flunssa/influenssakautena altistamaan itseäni ja riskeeraamaan että tartuttaisin sitten vastasyntyneen vauvan niin en kyllä. Ihmisethän rajoittaa kotona vierailua vedoten siihen että ei tuoda pöpöjä niin itse yrittäisin suojautua alkuvaiheessa mahdollisimman hyvin etten sairastuisi itse. Kiva kuumeessa hoitaa vauvaa, ja vaikuttaisiko se vielä imetykseen jos haluaisi imettää tai muuten toipumiseen jos jyllää tulehdus kehossa. Saati sitten että vauva saa jotain. Varmasti joku nyt töräyttää tähän jotain ronskia että kuule ei ennenkään ja perheessä on jo lapsia ja tauteja liikkuu. Ehkä ihmiset ei jaksa välittää enää kolmannen kohdalla ja luotetaan tuuriin jos vanhemmatkaan lapset ei oo sairastaneet.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin menisin. Ihmiset ovat kummallisia jos aikovat homehtua kotona vauvan kanssa loppuelämänsä.
Ap on sellainen. Ei muita aikaansaannoksia jalkovälihommien lisäksi. Korvien välissä tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin ensimmäisen kerran 3h pois kotoa, kun vauva oli yli 3kk.
Sairasta.
EN minäkään ilman vauvaa poistunut mihinkään moneen kuukauteen. Mummilassa ha kävelyllä toki käytiin. Mies hoiti ruokaostokset, koska en halunnut viedä vauvaa kauppaan saamaan pöpöjä.
Jaa. Mun mies on yrittäjä, ei niin vaan kerkeä joka paikkaan vaikka haluaisi. Minä poikkesin vauvan kanssa kauppaan tullessani sairaalasta. Nyt se on jo 36 v eikä ole siitä minua syytellyt kun ei sitä tiedä kun ei lehdissä kirjoiteltu eikä kukaan minua siitä syyllistänyt.
Vierailija kirjoitti:
Oliko jälkeiset poistuneet tuolla sormettajalla vai mikä vvvitun somettaja onkaan.
Olin niin kipeä etten olisi pystynyt mitenkään, mutta kai sitä ois voinu käydä vaikka miehen kaa kävelyllä jos mummo hoitaa ja oisin ollu hyvässä kunnossa. En ymmärrä mitä niin kauheaa tuossa ois kävästä jossain pikaisesti, kun vauvat nukkuu tuossa vaiheessa koko ajan vielä. Kateeksi varmaan käy, kun toinen ei ole aivan muumio synnytyksen jälkeen. Itsekin voisin vähän kadehtia, tosin käännän sen ihasteluksi, enkä katkeraksi kyräilyksi. :)
En lähtisi. Vauvan vastustuskyvylle on tärkeää, että saa maidon suoraan tissistä. Eri asia, jos ei pysty imettämään. Sitten jo muutaman viikon ikäiselle vauvalle tämä ei ole enää niin kriittistä, kun vastustuskyky jo muodostunut. Siellä linnanjuhlissa on niin paljon ihmisiä, siis satoja, että sieltä kyllä kantautuu kotiin paljon tauteja, joille noin pieni ei ole vielä mitenkään vastustuskykyinen. Meille suositeltiin, että parin viikon ikäisenä voi sitten mennä ihmisten ilmoille
En ehkä olisi jaksanut lähteä jos mietin kahta toteutunutta synnytystäni. Mutta vaikea sanoa olisiko tullut pari tuntia tsempattua, jos olisi tullut kutsu linnaan.
Mistä ne lasut tuli? Oliko lapsi jätetty yksin kotiin tai johonkin vaaralliseen paikkaan?
Mulle ohjeistettiin että heti voi vauvan kaa lähteä ihmisten ilmoille ku kunto sallii
Jos se tulisi hätäsektiolla kuten edellinen, niin en varmaan edes pääsisi sängystä. Muut tekee mitä tekee mun puolesta, kunhan lapsi on hyvässä hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuisi ihan kunnosta. Ennen naiset synnyttivät kotona ja menivät pian navettaan lypsämään lehmät. Silloin kun olivat kunnossa. Kaikki eivät ole, mutta itse olin hyvin pian normikunnossa.
Vertaat sometyrkyn juhlimista lehmän lypsämiseen?
Miksi sometyrkky, valtakunnanuhriutuja Timo Vornanen oli siellä raskaista rikoksista edellispäivänä tuomittuna?
Oli jo erottamisprosessikin poliisin virasta käynnissä, eli työnantajankin luottamus mennyt lopullisesti.
Että kukahan se onjäkaan tyrkky, ellei venäjämielinen, misogyyninen vinosilmäpuolue.
Some on työtä siinä missä muukin. Ammuskelu kadulla ja sarjapoikiminen ja -kauhisteluällistely taas ovat vähäjärkisrahvaan puuhia. Ap, mene roskiin väljän emättimesi/miespillusi kanssa.
Synnäri ei tehnyt lasua kun kävin synnytyksen jälkeen miehen kaa kävelyllä heidän suosittelusta, kätilö otti vauvan kansliaan siksi aikaa.
En menisi missään tapauksessa sinne kuumaan tungokseen syömään seisaaltani vaikka miehenä en voi synnyttääkään, enkä myöskään voi kutsua saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko jälkeiset poistuneet tuolla sormettajalla vai mikä vvvitun somettaja onkaan.
Et siis tiedä että ne poistuvst minuuteissa synnytyksen jälkeen? Vuorokausi synnytyksestä 10 litran suuruinen kohtulihas on kutistunut nyrkin kokoiseksi. Ellei näin kävisi, synnyttäjä kuolisi verenvuotoon.
Voi teitä luuseripoikia. Ette tajua mistään mitään.
Lähtisin tietysti (M50). Lapsella voi kehuskella juhlissa ja osallistuminen on kunniallinen velvollisuus isänmaan puolesta.
Vertaat sometyrkyn juhlimista lehmän lypsämiseen?