Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tänään vauvan, niin lähtisitkö huomenna Linnan juhliin?

Vierailija
12.12.2025 |

Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä yhtään mihinkään pitkään aikaan vastasyntyneen luota.

Kommentit (402)

Vierailija
221/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä että rinnastetaan perheen elättäminen tai lapsen/vanhemman tehohoitoon joutuminen juhlimiseen - onhan nuo nyt aivan eri tilanteita ja niissä on myös periaatetasoinen kysymys myös. Noista juhliminen on kuitenkin se joka on täysin vapaaehtoinen asia eikä myöskään täysi välttämättömyys

Vierailija
222/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persumölöt imitoivat taas Talebania.

Nainen itse tietää vointinsa, eikä vastasyntynyt ole napanuoralla tässä kiinni.

Tehän väitätte sikiöitäkin vauvoiksi, joten toki te tietämättömät ruraalit juntit  nyt kuvittelette vauvaa sikiöksi, joka kuolee minuuteissa ilman äitiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin ensimmäisen kerran 3h pois kotoa, kun vauva oli yli 3kk.

Jäi varmaan ainokaiseksi??

Vierailija
224/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsä jätin vauvani keskosteholle ja sen jälkeen matkustin joka päivä bussilla 2,5 tuntia häntä hoitamaan.  Kieltämättä oli rankkaa ja 10-tuntiset päivät tikit perseessä kävivät voimille. 

Siihen verrattuna parin tunnin keikka kutsuvierastilaisuuteen on lastenleikkiä.

Onko nyt siis oletetrava, että

1. Synnyttäjällä ei saa olla hetkeäkään kivaa? Ja että

2. Perstollot kustantaa synnyttäjille piian kotiin pariksi kuukaudeksi?

Ei synnyttänyt nainen ole invalidi eikä varsinkaan aivoinvalidi, vaikka ap ja muut persut onkin. 

Vierailija
225/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi ja  25 vuotta sitten kun esikoiseni syntyi niin ajat oli erilaiset ja synnärillä sanottiin että vauvaa ei saa laittaa heti pienenä edes lyhyeksi aikaa hoitoon, nykyään ajat ja säännöt on eri.

Vierailija
226/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ruotsissa pääset kotiin jo samana päivänä kun synnytys jos kaikki ok.

Jos sisaruksia kotona niin eiköhän se elämä rullaa ihan normaalisti omalla painolla. Vaikka olis just synnyttänytkin.Ei se maailma pysähdy.

Noista linnan juhlista, vauva taustalla luottohenkilön hoivissa, miksei. Ei siinä tartte kun tunti pari esittää sit voi hyvin lähteä kotiin vauvan kanssa.

Tässä ei ole oikeaa taikka väärää valintaa, vaan tekee ihan mitä itselle sopii ja mitä jaksaa.

Eikä tartte ajatella muitten mielipiteitä.

Vierailija
227/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mahtavin vaihtoehto olisi se, että synnyttäisi presidentin linnassa?

Etpä mitään tiedä siitä. Ei siinä mieti ympäristöä vaan kamppailee kivun kanssa jopa pari vuorokautta. 

Tunge kookospähkinä sukuelimeesi ja nauti miljööstä.

Mitä pikku kivuista, kun saisi rykäistä penskan maailmaan Stubbin nenän edessä ja olisi jokaisen lehden kannessa ja lööpeissä!

Vierailija
228/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulisijoilla ei ole lapsia eikä naista, ja muutenkin kivikautiset asenteet.

Tosin kivikaudellakaan ei joudettu makoilemaan viikkotolkulla. Makaaminen lisää komplikaatioita, joista yksi on synnytyspsykoosin aiheuttama lapsensurma ja toinen syvä laskimoveritulppa.

Synnyttäminen on rankka homma, mutta mitä sen jälkeen tekee, on vain omista voimavaroista kiinni. Jotkut erakoituu ja syrjäytyy, toiset jatkavat kuuppa terveenä normaalia elämää. Ap ei ole normaali vaan identifioituu siitoskarjaksi. 

Mies voi jäädä kotiin jos haluaa näivettää aivonsa passaamalla toista  infantiilia 24/7/365.

Harva jää.

Vierailija
229/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi ja  25 vuotta sitten kun esikoiseni syntyi niin ajat oli erilaiset ja synnärillä sanottiin että vauvaa ei saa laittaa heti pienenä edes lyhyeksi aikaa hoitoon, nykyään ajat ja säännöt on eri.

29 vuotta sitten synnärillä EI SANOTTU NOIN vaan kannustettiin jatkamaan mahdollisimman normaalia elämää, jotta pysyy mieli terveenä ja kroppa kuntoutuu. Oli myös fysioterapeutin ohjausta kuntoutumiseen. Yllättävän harva osallistui, tuskin sinäkään. 

Missä lienet synnyttänyt. Minä synnytin Naistenklinikalla.

Vierailija
230/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti menisin, jos vointi olisi hyvä ja luotettava hoitaja käytettävissä muutaman tunnin. Itse palasin töihin kolmen päivän kuluttua ensisynnytyksestä, koska yrittäjänä oli pakko jatkaa työntekoa. Vauva kulki toki mukana eikä nyt mistään kokopäivätyöstä ollut kysymys.

Hakeeko aloittaja tällä avauksellaan nyt julkista teilausta ko. pariskunnalle? Aika säälittävää :-D

AP:sta ja kymmenistä kaltaisistaan tolvanoista tehty tutkintapyyntö poliisille.

Todellakin tässä näkyvät misogyynioikeiston vanhoilliset ja typerät  asenteet. Synnyttäjän oletetaan makaavan kotona kuukausia, vaikka lääketiede on todistanut parhaaksi normaalin, aktiivisen elämän.

Tässä mölinässä on kyse yrityksestä kontrolloida ja komennella naisia, tehdä näiden elämä sietämättömäksi ja sitoa heidät kotiin täsmälleen Talebanin tyyliin. 

Vierailija
231/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

29 vuotta sitten synnärillä EI SANOTTU NOIN vaan kannustettiin jatkamaan mahdollisimman normaalia elämää, jotta pysyy mieli terveenä ja kroppa kuntoutuu. Oli myös fysioterapeutin ohjausta kuntoutumiseen. Yllättävän harva osallistui, tuskin sinäkään. 

Olen synnyttänyt kolme lastani 90 luvulla täällä ruotsissa. 93/95 ja 98.

Sillon jo pääsi sairaalasta pari tuntia synnytyksen jälkeen jos kaikki oli ok.

Aika mustekalahan sitä on jo varsinkin kun ton kolmannen sai. Jokapaikan höylä.

Firmanpitäjänä mieheni ei pystynyt pitämään edes niitä 10 vapaapäivää kun lapset syntyi.

Kyllä pärjää jos on pakko.

Me suomalaiset ollaan vielä sitkeää metsäkansaa.

Sukupuuttoon oltais kuoltu jo tuhansia vuosia sitten jos oltais jääty jonnekkin synnytksen jälkeen makaamaan.

Vierailija
232/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki,minun maailmassani mies ei vieläkään synnytä,joten mikä ettei.

Vierailija
233/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen synnyttänyt kolme lastani 90 luvulla täällä ruotsissa. 93/95 ja 98.

Sillon jo pääsi sairaalasta pari tuntia synnytyksen jälkeen jos kaikki oli ok.

Aika mustekalahan sitä on jo varsinkin kun ton kolmannen sai. Jokapaikan höylä.

Firmanpitäj

Ennen synnytettiin saunassa tai ihan yllättäen pellollakin. 

Ihmisellä on voimavaroja mutta big pharma tekee ihmisestä saamattoman, näin pystyy syöttämään lääkkeitään eri vaivoihin.

Vierailija
234/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä voinut, sekä sektion että alatiesynnytyksen jälkeen olin ihan reipas ja kävelevä samana päivänä. Vaipat ja liivinsuojat päälle ja menoksi. Jos lähtiessä syöttää vauvan, jättää sen luotettavalle hoitajalle nukkumaan ja tarvittaessa pääsee vauvan luo nopeasti niin mikä hätä kellään on?

Vierailija
235/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mahtavin vaihtoehto olisi se, että synnyttäisi presidentin linnassa?

Etpä mitään tiedä siitä. Ei siinä mieti ympäristöä vaan kamppailee kivun kanssa jopa pari vuorokautta. 

Tunge kookospähkinä sukuelimeesi ja nauti miljööstä.

Mitä pikku kivuista, kun saisi rykäistä penskan maailmaan Stubbin nenän edessä ja olisi jokaisen lehden kannessa ja lööpeissä!

Tunge tosiaan se kookospähkinä piikkilankaan kiedottuna pippeliisi, va jak ki.

Jotkut ihmiset kutsutaan koska ovat sen arvoisia. Sinua ei kutsuta.

Asiallisia vastauksia, ilman turhia lisäsanoja. Kiitokset sinne Itä-Suomeen.

Vierailija
236/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan HALUAA mennä linnanjuhliin? Minä en jaksa katsoa edes tv:stä. Booooring!

Ne on hyvät bileet, joissa juhlitaan Suomen itsenäisyyttä.

Tuskin venäjämielisnatsia edes kutsuttaisiin, ellet ole kansanedustaja.

Hyvät bileet???🤣 Mulla on kyllä vähän erilainen käsitys siitä minkälaiset on hyvät bileet!

Vierailija
237/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on neljä lasta, en olisi lähtenyt vaikka synnytykset on menneet oikein hyvin. Fyysisesti olisi ollut mahdollista ja varmaan oisivat lapset hengissä pysyneet siinä hetkessä. Mutta en olis voinut olla pois heidän luotaan, siinä tilanteessa on vain tuntunut siltä että mikään ei oo saanut mua jättämään heitä silmistäni ensimmäisten viikkojen aikana. Perhe-elämää ja kaikkea sosiaalista on rauhoitettu elämää kun on vastasyntynyt ollut

Niin. Se on biologinen tarve. Miten ketään voi kiinnostaa vastasyntyneen vanhempana maailman muut asiat? Varsinkin jokin niin typerä js vähäpätöinen asia kuin tylsät juhlat vieraiden ihmisten keskellä? Jätti-hauskaa pönöttää jonossa ja syödä jotain piperrystä seisten ahtaassa huoneessa kuumissaan jossain nurkassa. Puistattava ajatus! 

Et saa tosta martty

Vittuako luulet tietäväsi min lapsista yhtään mitään!?  Etkä edes sen vertaa suomea osaa, että tietäisit mitä tarkoittaa sana marttyyri. 

Vierailija
238/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällainen ajatus tuli mieleen?

Vierailija
239/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan HALUAA mennä linnanjuhliin? Minä en jaksa katsoa edes tv:stä. Booooring!

Ne on hyvät bileet, joissa juhlitaan Suomen itsenäisyyttä.

Tuskin venäjämielisnatsia edes kutsuttaisiin, ellet ole kansanedustaja.

Hyvät bileet???🤣 Mulla on kyllä vähän erilainen käsitys siitä minkälaiset on hyvät bileet!

Se on sinun mielipiteesi ja kunnioitamme sitä. Toisilla on erilainen käsitys hyvistä bileistä, eikä siinäkään ole mitään väärää.

Vierailija
240/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yrittäjät voi jäädä makoilemaan vuosiksi synnytystekosyyllä, eikä kukaan muukaan älykäs ihminen.

Veikkaan ettei ap:lla ole minkäänlaista työuraa vaan olet niitä luusereita, jotka jää tyhjin käsin ällistelemään ja uhriutumaan kun äijä kyllästyy 24/7 äitiyttä toteuttavaan aivoiltaan surkastuneeseen ja ruholtaan löllähtäneeseen kokoaikapoikijaan. 

Kuulostaa misogyyniseltä mutta valitettavasti näitä naisiakin on jokunen, joiden päässä ei tapahdu mitään.  Valitettavasti äly peritään enemmän äidiltä, joten 4 jälkeläistäsi eivät älyllä loista.

Mitä sekoilet? Tässä ei nyt puhuta vuosista, vaan yhdestä vuorokaudesta! Tajuatko? Vai onko aika käsitteenä liian vaikea asia ymmärtää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan