Jos saisit tänään vauvan, niin lähtisitkö huomenna Linnan juhliin?
Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä yhtään mihinkään pitkään aikaan vastasyntyneen luota.
Kommentit (402)
Vierailija kirjoitti:
Vauva oli kirjaimellisesti 600 metrin päässä. Miksi sukupuolitettu? Vai oletko yhtä huolissasi myös siitä että isä oli kaksi tuntia pois vastasyntyneen luota.
Voi hyvän tähden. Biologia. Moniko nisäkäsemo poistuu vastasyntyneen luota? Niinpä.
Puppa jäisi kotiin hoitamaan vauvaa ou jee 👴🏻
Minulle kävely oli vaivalloista heti synnytksen jälkeen ja vatsa turvoksissa. Olisi ollut epämiellyttävää lähteä jonnekin siinä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sekä minulla että vauvalla vointi hyvä niin miksen voisi lähteä Linnan juhliin? Ei tuoreen äidin tarvitse olla mikään marttyyri.
Marttyyri? Minä puhuisin luontaisesta äidinvaistosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tälle lehdissä kirjoitetulle parille lapsi oli jo kolmas? No eihän sillä sitten ole mitään merkitystä, tuttu juttu ja moneen kertaan koettu. Linnan juhliin sen sijaan pääsee vain kerran...
Mutta se on kuitenkin heidän lapsensa kuten ne kaksi aiempaakin, yhtä ainutlaatuinen ja tärkeä. Miksi hänen ensimmäiset tuntinsa ja päivänsä olisivat vähempiarvoisia kokea yhdessä kuin vanhempienkaan lasten kohdalla?
Tämä olikin sarkasmia. Itse ajattelen juuri kuten sinäkin, mutta yllättävän moni palstamamma pitää juhlimisen kriteerinä vain omaa vointia. Että jos kunnossa, niin lähtisi.
Kuka on ollut vauvan kanssa ja missä?
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti menisin, jos vointi olisi hyvä ja luotettava hoitaja käytettävissä muutaman tunnin. Itse palasin töihin kolmen päivän kuluttua ensisynnytyksestä, koska yrittäjänä oli pakko jatkaa työntekoa. Vauva kulki toki mukana eikä nyt mistään kokopäivätyöstä ollut kysymys.
Hakeeko aloittaja tällä avauksellaan nyt julkista teilausta ko. pariskunnalle? Aika säälittävää :-D
En. En maininnut aloituksessa ko. pariskuntaa lainkaan, jos luit. Myöhemminkin olen ketjussa painottanut, että aloituksessa kysytään mitä SINÄ tekisit vastaavassa tilanteessa. En ole kysynyt mielipidettä heistä, jotka osallistuivat. Silti ketju on niitä täynnä.
En myöskään ymmärrä miksi tämä koskisi vain äitiä. Olisin ollut todella hämmästynyt, jos lapseni isä olisi halunnut lähteä johonkin muualle, kun lapsi syntyi. Yhtä lailla toivoin siis miesten vastauksia ja ymmärrettävästi aloitus on hypoteettinen, olettaen, että tällainen tilanne olisi ja jos itse synnyttänyt, niin oma ja vauvan kunto hyvä ja vauvalla luotettava hoitaja.
Ap
Tämä ketju meni ikävästi toisten haukkumiseksi ja erittäin rumaksi kielenkäytöksi. En arvannut, että näin kävisi. Ikävä lukea tällaista ja julkisuuden pariskunta on saanut lokaa niskaansa ja palstalaiset kynsin ja hampain toistensa niskassa. Jokainen tekee omat elämänsä valinnat, ei tarvitse arvostella muita. Ketjun saa poistaa. Tästä tuli vsin paha mieli.
Jos olisin siinä kunnossa että onnistuu ja vauvalla hyvä hoitaja, tottakai lähtisin linnanjuhliin!!!
Vierailija kirjoitti:
No en varmasti. Miksi lähteä hakemaan pöpöjä kotiinvietäväksi. 😳
Koska tärkeintä on julkisuus ja somekuvat.
Jotkut ovat sitä mieltä että vauvahan ei menoja estele ja kulkevat ja bilettävät samaan tahtiin kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin siinä kunnossa että onnistuu ja vauvalla hyvä hoitaja, tottakai lähtisin linnanjuhliin!!!
Tähän on hyvä päättää tämä keskustelu. Suurin osa oli kanssasi samaa mieltä.
Sopuisampaa jatkoa kaikille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävely oli vaivalloista heti synnytksen jälkeen ja vatsa turvoksissa. Olisi ollut epämiellyttävää lähteä jonnekin siinä kunnossa.
Niitä kuvia katsoessa ei voi välttyä ajatukselta, että minkälaiset jälkivuotoa tursuavat vaipat ko. vastasynnyttäneelläkin on housuissaan. Pidettävä vaan yllä somekulisseja.
Jotenkin epäilen, että presidentti voisi jopa uusia kutsun seuraavana vuonna, jos kuulisi että perheenlisäys sattuu juuri edelliselle päivälle. En olisi päässyt kuin pyörätuolilla uimarenkaan päällä istuen esikoisen kohdalla, mutta en olisi jättänyt häntä hetkeksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin ensimmäisen kerran 3h pois kotoa, kun vauva oli yli 3kk.
Sairasta.
:D
ehkäpä juuri siksi, sairaana lääkäriin tms.
Jos synnyttäisin tänään niin olisin valmis linnan juhliin huomenna.
M42
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat sitä mieltä että vauvahan ei menoja estele ja kulkevat ja bilettävät samaan tahtiin kuin ennenkin.
Tosi hurjat bileet.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä äitejä, jotka karkaa jopa kesken synnytyksen, kun omat addiktiot on lasta tärkeämmät. Addiktiota se on some- ja julkisuusaddiktiokin.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin epäilen, että presidentti voisi jopa uusia kutsun seuraavana vuonna, jos kuulisi että perheenlisäys sattuu juuri edelliselle päivälle. En olisi päässyt kuin pyörätuolilla uimarenkaan päällä istuen esikoisen kohdalla, mutta en olisi jättänyt häntä hetkeksikään.
Vaikka ei uusisikaan, niin kunnioitettavampaa olisi ollut arvottaa lapsensa etusijalle kuin ihan vaan julkisuuden takia lähteä näyttäytymään.
Ei kuule tasan varmasti ollut suosituksena jättää vastasyntynyttä toisten hoiviin! Joissain tilanteissa voi olla pakko, lähinnä terveydellistä syistä. Suositeltavaa ei ollut silloin, eikä ole sitä edelleenkään.