Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tänään vauvan, niin lähtisitkö huomenna Linnan juhliin?

Vierailija
12.12.2025 |

Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä yhtään mihinkään pitkään aikaan vastasyntyneen luota.

Kommentit (402)

Vierailija
281/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Olen 57v. Vauva olisi ihme, mutta ei olisi mun eka, niin osaisin ottaa rennosti ja lähtisin linnaan bilettämään, kun baby olisi saatu untenmaille lastenhoitajan hoiviin. Niinhän ne isukitkin juhlii varpajaisia sun muita.

Vierailija
282/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti lähtisin, saattais olla kerran elämässä tilaisuus tollainen, meillä on hyvä tukiverkosto ollut aina. Jatkot ja muun ylimääräisen voi jättää väliin.

Luulisi vastasyntyneen kanssa vietetyt ensihetket olevan tärkeämpi kerran elämässä-tilaisuus, kuin mitkään Linnan Juhlat. Ainakin sille lapselle vanhempien läsnäololla olisi huomattavasti suurempi merkitys kuin kenellekään niissä juhlissa, joissa kyllä muutenkin riittää osallistujia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää sen vauvan takia, kun synnyttäjä ja isä näkevät juhlimisen tärkemmäksi kuin oman lapsen ensimmäiset hetket ja perheyhteyden. 

Vierailija
284/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kolmannen lapsen synnytys oli niin helppo ja nopea, että enköhän mä muutaman tunnin tuolla pärjäisi ja vauva mummin hoidossa

Vierailija
285/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti lähtisin, saattais olla kerran elämässä tilaisuus tollainen, meillä on hyvä tukiverkosto ollut aina. Jatkot ja muun ylimääräisen voi jättää väliin.

Luulisi vastasyntyneen kanssa vietetyt ensihetket olevan tärkeämpi kerran elämässä-tilaisuus, kuin mitkään Linnan Juhlat. Ainakin sille lapselle vanhempien läsnäololla olisi huomattavasti suurempi merkitys kuin kenellekään niissä juhlissa, joissa kyllä muutenkin riittää osallistujia.

Eiköhän sitä ole ihan tarpeeksi vaikka muutaman tunnin muualla kävisikin

Vierailija
286/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lähinnä huolettaa se ajomatka Helsinkiin ja takaisin. Aika pitkä matka matkustaa äidille ja vauvalle. Turvakaukalossa ei saisi pitää pitkään yhtä soittoa, ja jatkuvan tauottelun vuoksi matka on kestänyt kauan. 

Ei lastensuojeluasia, mutta en itse tekisi samoin. 

Vierailija
287/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävely oli vaivalloista heti synnytksen jälkeen ja vatsa turvoksissa. Olisi ollut epämiellyttävää lähteä jonnekin siinä kunnossa.

Niitä kuvia katsoessa ei voi välttyä ajatukselta, että minkälaiset jälkivuotoa tursuavat vaipat ko. vastasynnyttäneelläkin on housuissaan. Pidettävä vaan yllä somekulisseja.

Voi luoja millainen ihminen olet. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, ainakaan tyttöjä. 

Mitä tarkoitat? Luonnollinen asia, joka kuuluu synnytykseen. Ei ole kuitenkaan tarkoituksenmukaista lähteä jälkivuotoa valuen heti lapsen synnyttyä juhlimaan, vaan pysytellä vastasyntyneen lapsensa luona.

Mitäkö tarkoitan? Tarkoitan sitä että jos sä et pysty ajattelemaan eilen synnyttäneestä naisesta muuta kuin "tursuavia vaippoja" ja "somekulisseja" , niin aika mielenköyhää ja säälittävää. 

Sehän on ihan biologinen totuus, jota vastaan on turha muuta valehdella.

Eilen synnyttäneen naisen paikka on pysytellä lapsensa luona, ei pitää yllä somekulisseja luoden vääriä mielikuvia naiseudesta ja siitä, miten energisenä ja hehkeänä naisten tulisi olla jo heti synnytyksen jälkeen valmiita esiintymään.

Vierailija
288/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä huolettaa se ajomatka Helsinkiin ja takaisin. Aika pitkä matka matkustaa äidille ja vauvalle. Turvakaukalossa ei saisi pitää pitkään yhtä soittoa, ja jatkuvan tauottelun vuoksi matka on kestänyt kauan. 

ootko vähän vieraantunut todellisuudesta :D monella on pelkästään synnytyslaitokselle matkaa satoja kilometriä eikä asuta vieressä.

Vierailija
289/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos äiti viettää 2 tuntia niiden vanhempien lasten kanssa ja vauva on sen aikaa mummin kanssa, traumatisoituuko vauva silloin? Kun äiti on vanhemman lapsen kanssa yötä sairaalassa kun vanhemmalla lapsella on jokin sairaus? Kun äiti on toisten lasten kanssa uimassa ja läsnä heille, vauva on jonkun muun kanssa? Trauma välittömästi?

Ei tässä keskustelussa oikeasti ole kyse vauvan tarpeesta, vaan kateellisten tarpeesta lytätä äiti. 

Vierailija
290/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ootko vähän vieraantunut todellisuudesta :D monella on pelkästään synnytyslaitokselle matkaa satoja kilometriä eikä asuta vieressä.

Tuskinpa sieltä sairaalasta silloin heti poistutaan.

Vierailija
291/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! ne jotka muuta väittää haluavat vaan uhrautumis- ja marttyyripisteitä, joita ei ole tässä elämässä jaossa.

Vierailija
292/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa sieltä sairaalasta silloin heti poistutaan.

Sairaalasta poistutaan heti kun lääkäri niin katsoo.

Vierailija
293/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon. 

Vierailija
294/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävely oli vaivalloista heti synnytksen jälkeen ja vatsa turvoksissa. Olisi ollut epämiellyttävää lähteä jonnekin siinä kunnossa.

Niitä kuvia katsoessa ei voi välttyä ajatukselta, että minkälaiset jälkivuotoa tursuavat vaipat ko. vastasynnyttäneelläkin on housuissaan. Pidettävä vaan yllä somekulisseja.

Voi luoja millainen ihminen olet. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, ainakaan tyttöjä. 

Mitä tarkoitat? Luonnollinen asia, joka kuuluu synnytykseen. Ei ole kuitenkaan tarkoituksenmukaista lähteä jälkivuotoa valuen heti lapsen synnyttyä juhlimaan, vaan pysytellä vastasyntyneen lapsensa luona.

Kyllä naisella on ihan itsellään oikeus päättää mitä tekee. Kateus ja ahdasmielisyys tästä paistaa kauas. 

Vierailija
295/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos äiti viettää 2 tuntia niiden vanhempien lasten kanssa ja vauva on sen aikaa mummin kanssa, traumatisoituuko vauva silloin? Kun äiti on vanhemman lapsen kanssa yötä sairaalassa kun vanhemmalla lapsella on jokin sairaus? Kun äiti on toisten lasten kanssa uimassa ja läsnä heille, vauva on jonkun muun kanssa? Trauma välittömästi?

Ei tässä keskustelussa oikeasti ole kyse vauvan tarpeesta, vaan kateellisten tarpeesta lytätä äiti. 

Eikä sen lapsen kanssa olla muutenkaan koko aikaa :D pitää nukkua, käydä kaupassa, hoitaa asioita, viedä muita lapsia vaikka lääkäriin ja harrastuksiin jne. 

Vierailija
296/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa tämä ketju jo.

Vierailija
297/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa. Eikä huoleta. Oot vaan kateellinen. Mitä kovemmat mielipiteet, sitä varmimmin olisi ihminen itse tekemässä samoin JOS olisi kutsu käynyt. Ihan turha väittää muuta.

Vierailija
298/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sen lapsen kanssa olla muutenkaan koko aikaa :D pitää nukkua, käydä kaupassa, hoitaa asioita, viedä muita lapsia vaikka lääkäriin ja harrastuksiin jne. 

Ekana synnytyksen jälkeisenä päivänä? Toivottavasti ei. 

Vierailija
299/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekana synnytyksen jälkeisenä päivänä? Toivottavasti ei. 

voi kyllä ja niin toivottavasti viet sinäkin toisen lapsen lääkäriin jos on tarvis. Muu ois heitteillejättö. Vauvaa hoitaa sillä aikaa vaikka isovanhempi.

Vierailija
300/402 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen synnyttäminen on fyysisesti aina kova koetus naisen elimistölle ja sen vuoksi ei turhaan puhuta lapsivuodeajasta. Tuona aikana äidin on hyvä levätä ja keskittyä vastasyntyneeseen. Siinä on tärkeää myös isän läsnäolo äidin apuna ja läheisen suhteen luomisessa lapseen. 

Jos vastasynnyttäneet tuntevat tarvetta heti baanalle, se ei tarkoita että keho olisi toipunut synnytyksestä. Biologiaa ei voi muuttaa ja synnyttäjä on äiti, ja tapahtuma ei ole mekaaninen lapsen pullauttaminen keräilykokoelmaan.