Miksi varsinkin monet perussuomalaiset kokee sen loukkauksena kun heidän päivänselvästä rasismista keskustellaan
Onko rapakon takaa otettu oppia Trumpilta, hän pöyristyy, hänestä tulee itkuinen mieslapsi kun hänelle huomauttaa asioista. Ei tuo toimi Suomessa, aika harva on niin tyhmä, että menee johonkin Amerikkalaiseen maga-kulttiin ja uskoo kaiken höpön höpön mitä kultin suojista suolletaan.
Miksi te, ette vain ole ihan rohkeasti omia itsejänne eli pesunkestäviä ra sisteja, tulkaa rohkeasti ulos kaapista ja suomalaiset voivat sitten vetää omat johtopäätökset teidän toilailuista ja poliittisesta liikkeestä. Eikö se olisi teillekin mukavampaa, ei tarvitse enää esittää, voi olla täysipäiväinen umpirasisti.
Nyt heidän toilailuista saa lukea jo ihan kansainvälisestä mediasta, sekoilu alkaa olemaan Suomelle jo mainehaitta.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
ihmiselle luontainen käyttäytymismalli ...
Järkevä ihminen pystyy hillitsemään omia ennakkoluulojaan ja ymmärtää, että ne perustuvat pelkästään tietämättömyyteen. Jostain syystä sinä et tunnu sitä ymmärtävän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen päivystävä räsisti. Räsismi on vapauttavaa, kannattaa kokeilla mahdollisuuksien mukaan.
Mistä se sinut vapauttaa? Ei ainakaan vastuusta, jos sanot julkisesti jotain typerää.
Eli olen vastuussa siitä mitä sanani aiheuttavat toisessa? Tuosta seuraa hyvin nopeasti että on kaikkein paras että olen täysin mykkä.
Sinä olet vastuussa siitä, miten sinun julkiset kirjoituksesi ja lausuntosi vaikuttavat Suomessa yhteiskunnalliseen ilmapiiriin. Jos et halua tehdä Suomesta rasistista yhteiskuntaa, jossa erinäköisten ihmisten on vaikea elää, et kirjoita tai sano julkisesti rasistisia juttuja, etkä kannata muita, jotka sanovat sellaisia rasistisia juttuja.
Perussuomalaiset kuitenkin haluavat tehdä Suomesta rasistisen yhteiskunnan, koska he koko ajan yrittävät tehdä rasismista arkipäivästä. He ovat yrittäneet sitä koko Orpon hallituskauden ajan ja tässä rasismikeskustelussa on kyse kamppailusta perussuomalaisten ja suomalaisten enemmistön välillä, koska suomalaisten enemmistö ei halua tehdä Suomesta rasistista yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Perussuomalaiset mitään rasisteja ole. Koko sana rasismi nykyään on lähinnä vain retorinen leimakirves jota heitetään kun yritetään saada valtaa kun kyvyt ei riitä argumentoimaan loogisesti tai järkevästi.
Perussuomalaisten kohdalla pätee "ei rasistinen, mutta rasistien keskuudessa ykkönen." Jos on ihminen, jolla on rasistisia näkemyksiä ja haluaa löytää niille kaikupohjaa valtavirran politiikasta, valitsee hän todennäköisimmin kaikista puolueista perussuomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen päivystävä räsisti. Räsismi on vapauttavaa, kannattaa kokeilla mahdollisuuksien mukaan.
Mistä se sinut vapauttaa? Ei ainakaan vastuusta, jos sanot julkisesti jotain typerää.
Eli olen vastuussa siitä mitä sanani aiheuttavat toisessa? Tuosta seuraa hyvin nopeasti että on kaikkein paras että olen täysin mykkä.
Höpö höpö. Tietenkin olet vastuussa siitä, mitä tekosi aiheuttavat muille ja myös siitä, mitä aiheutat itsellesi: rikossyytteen ja -tuomion, kelpaamattomuuden luottamustehtäviin, yleisen halveksunnan ja syrjäytymisen.
Johan nämä ovat kohdallasi toteutuneet. Itse aiheutit.
Koska jos et olisi vastuussa, olisit syyntakeeton hullu, joka kuuluu Niuvaan muiden sekonatsien joukkoon kunnes paranet. Siinä vie monilla vuosikymmeniä tai loppuikä.
Vierailija kirjoitti:
Ero sinun ja minun välillä lienee siis siinä, että minä en näe pilkkaa kiinalaisia kohtaan. Minun mielestäni on ihan ilmiselvää että näissä persujen vinosilmäkuvissa pilkataan nyt ihan vain lehdistöä ja mielensäpahoittajia, ei kiinalaisia.
SE oli mielestäni rasismia kun korona-aikana osa ihmisistä alkoi käyttäytymään töykeästi aasialaisen näköisiä ihmisiä kohtaan. Ilmeisesti pelkäsivät, että aasialaiset olisivat tuoneet "kiinaviruksen" mukanaan tai jotakin vaikka suurin osa todennäköisesti asui paikallisesti.
Persujen kuvissa pilkataan "mielensäpahoittajia", jotka siis pahoittivat mielensä siitä että jonkun mielestä oli hauskaa vetää silmät vinoon sormilla ja väittää olevansa kiinalainen. Toisin sanoen, näiden persujen mielestä tuosta teosta ei olisi pitänyt pahoittaa mieltään, eli heistä tuo alkuperäinen kiinalaisten pilkkaaminen oli ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako saamelaisen näköiseksi tekeytyvää persujen agitaattoria yhtään Jani Mäkelän viimeaikainen antipatia saamelaisia kohtaan?
En tiedä mitä Jani Mäkelä on sanonut enkä rehellisesti sanoen ole kovin tietoinen siitä, mitä saamelaisille on tehty (josta pitäisi pyytää anteeksi). Arvostan kovasti saamelaisia ja heidän perinteitään sen verran mitä televisiosta olen nähnyt mutta en ole kovin perehtynyt asiaan. Äitini sukujuuret tulevat Oulun seudulta mutta en siis tiedä kuka sukulaisistani olisi saamelainen eikä minulla ole kovin läheistä kosketusta asiaan.
En sinänsä epäile etteikö saamelaisia olisi kohdeltu huonosti historiassa. Muistelen joskus nähneeni siitä pätkän televisiossa. En kuitenkaan valitettavasti ole kovin hyvin perillä asiasta.
Mitä väliä sillä enää on? Ne kaltoin kohteliat lienee poistuneet jo kuvioista. Saamelaisille ei kuulu mitään erityisoikeuksia.
Jos sinä et olisi oppinut koskaan kunnolla suomea siksi, että sinulta olisi kielletty äidinkielesi puhuminen, olisiko sillä sinulle jotain väliä? Se on edelleen ajankohtaista saamelaisille, eikä Jani Mäkelän mielipide muuta sitä mihinkään. Jani Mäkelän mielipide kertoo vain Jani Mäkelän ymmärtämättömyydestä ja empatiakyvyttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Persuedustajien irvailut eivät olleet rasistisessa mielessä tehtyjä. Vaan he irvailullaan vaarantavat meidän suhteet meidän kauppakumppaneihin ja vaarantavat Suomen ulkomaanviennin ja suhteet.
Tämä vaan sen takia että nämä ********* eivät osaa käyttäytyä asiallisesti.
Kyllä ne olivat rasistisia, ja rasismi on ihmisvihapaskaa, joka pilaa Suomen maineen. Sitä syöttää persuntolvanoille V. Putin.
Vierailija kirjoitti:
Ei Perussuomalaiset mitään rasisteja ole. Koko sana rasismi nykyään on lähinnä vain retorinen leimakirves jota heitetään kun yritetään saada valtaa kun kyvyt ei riitä argumentoimaan loogisesti tai järkevästi.
Perussuomalaiset yrittävät estää julkista keskustelua siitä, pitäisikö rasismi hyväksyä sosiaalisen median päivityksissä ja muussa julkisessa keskustelussa. He yrittävät estää keskustelun uhriutumalla ja väittämällä, että heitä sensuroidaan, vaikka kyse on siitä, että suomalaisten enemmistö vain ilmaisee mielipiteensä perussuomalaisten rasismista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pigmenttiä on sekä hiuksissa että ihossa.
Pigmentti on kuitenkin synonyymi ihonvärille, ei hiusten värille, vaikka väripigmenttiä on biologisessa mielessä molemmissa.
Kun sinä käytit pigmentti-sanaa, asiayhteydestä saattoi ymmärtää, että tarkoitat sillä ihonväriä. Älä yritä kiemurrella.
Itse myönnät että pigmentti löytyy sekä hiuksista että ihosta. Käytännössä ne ovat kaikilla ihmisillä yhteneväiset eli hiusväri määrittelee myös ihon pigmenttiä ja toisin päin. Itse kiemurtelet.
Ihonvärini on neutraali (ei kylmä eikä lämmin) ja sopii hiuksiini. Oletettavasti siis minulla on myös saamelainen pigmentti ihossa. Olen joskus ostanut aasialaista meikkivoidetta koska niissä on vähän oliivia (vihertävää pigmenttiä) ja se sopii minulle. Olen varsinkin talvella tosi vaalea, mikä vastaa aasialaista paikallista ihannetta, mutta rusketun hyvin enkä pala kovin helposti jos olen auringossa (minkä luulisin myöskin olevan tyypillistä aasialaiselle iholle).
Viddu mitä paskanjauhantaa. Taitaa valtakunnassa olla asiat ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, se ei kuulosta yhteiskunnan kehityksen kannalta hyvltä idealta. Ja myös huolimattomien ajatusten on päästävä näkymiin. Niille on oltava toleranssia. Ihan yleisjärkeä jos halutaan elää inhimillisessä maailmassa eikä ohjelmoitujen robottien maailmassa (totalitarismin unelmaihminen, jonka tärkein ominaisuus on moitteeton tottelevaisuus ja siten ennustettavuus).
Sananvapaus on aivan kesk
Täällä ollaankin juuri siksi että ilmaisun monimuotoisuutta sallitaan selvästi enemmän kuin suurimmalla osalla muista alustoista.
Siinä on hyvät ja huonot puolensa. Moni hengaa täällä niiden hyvien puolten takia. Sanoisin että ihan aidosti hyvien tarkoitusperien takia. Ja arvostaa myös jokaista paikkaa missä kielellisen kompetenssin ei tarvitse olla akateemista tasoa.
Tämä juuri palvelee kansanvallan ideaa: saada omia ajatuksiaan ja näkemyksiään julki, kuulluksi. Edes jossain. Ja ehkä uusia virikkeitä omaan ajatteluunsa. Miksi kaikkea itseilmaisumahdollisuutta halutaan vainoharhaisesti kytätä, sensuroida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismi on syrjintää ihmisen etnisen ryhmän tai muun syntyperään liittyvän seikan perusteella.
Stereotyyppi on jotain joukkoa, tavallisimmin ihmisryhmää, koskeva kaavamainen ja yleistävä näkemys. Stereotyypit perustuvat ryhmää koskevaan tietoon, uskomuksiin ja odotuksiin. Stereotyyppi voi olla vain yksittäisen ihmisen näkemys, tai se voi olla yleinen näkemys.
Kerro sinä minulle kumpaan ryhmään tämä vinosilmäisyys-juttu menee? Minun mielestäni se on ihan selvästi stereotyyppi, ei rasismia.
Yleistävä näkemys, että kiinalaisilla on syntyperäisesti vinot silmät, ja sitten pilkataan kiinalaisia tämän yleistävän syntyperään/etnisyyteen liittyvän näkemyksen perusteella = rasismia.
Ero sinun ja minun välillä li
On se, että sinä ja muut persut olette rasisteja, fasisteja ja sieluttomia elukoita ja minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet vastuussa siitä, miten sinun julkiset kirjoituksesi ja lausuntosi vaikuttavat Suomessa yhteiskunnalliseen ilmapiiriin. Jos et halua tehdä Suomesta rasistista yhteiskuntaa, jossa erinäköisten ihmisten on vaikea elää, et kirjoita tai sano julkisesti rasistisia juttuja, etkä kannata muita, jotka sanovat sellaisia rasistisia juttuja.
Perussuomala
Miten suomen talous onkin sinulle yhtäkkiä yhdentekevää? Eikös Persut taloutta ole painottanut kuinka laitetaan kuntoon? Kiinako on sinulle siinä kuvassa yhdentekevä maa?
Vierailija kirjoitti:
Persuedustajien irvailut eivät olleet rasistisessa mielessä tehtyjä.
Kyllä ne olivat rasistisessa mielessä tehtyjä, koska perussuomalaisten tavoite on tehdä rasismista arkipäiväistä. Se pyrkivät tekemään siitä hyväksyttävää, koska sen jälkeen he voisivat käyttää sitä perusteluna syrjinnälle erilaisia ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero sinun ja minun välillä lienee siis siinä, että minä en näe pilkkaa kiinalaisia kohtaan. Minun mielestäni on ihan ilmiselvää että näissä persujen vinosilmäkuvissa pilkataan nyt ihan vain lehdistöä ja mielensäpahoittajia, ei kiinalaisia.
SE oli mielestäni rasismia kun korona-aikana osa ihmisistä alkoi käyttäytymään töykeästi aasialaisen näköisiä ihmisiä kohtaan. Ilmeisesti pelkäsivät, että aasialaiset olisivat tuoneet "kiinaviruksen" mukanaan tai jotakin vaikka suurin osa todennäköisesti asui paikallisesti.
Persujen kuvissa pilkataan "mielensäpahoittajia", jotka siis pahoittivat mielensä siitä että jonkun mielestä oli hauskaa vetää silmät vinoon sormilla ja väittää olevansa kiinalainen. Toisin sanoen, näiden persujen mielestä tuosta teosta ei olisi pitänyt pahoittaa mieltään, eli heistä tuo alkuperäinen k
No oikeesti on aika säälittävää nillittää vinosilmien puolesta. Ne kyllä kertoo jos ne ahdistuu, se on niiden asia.
Vierailija kirjoitti:
Viddu mitä paskanjauhantaa. Taitaa valtakunnassa olla asiat ihan hyvin.
Niinpä. Mutta ikinä ei voi jauhaa liikaa persujen rasistisuudesta!! MUISTAKAA! terkuin totalitarismin ajajat
Tällä kertaa persut pilkkaa wokepelleporukkaa, ei kiinalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismi on syrjintää ihmisen etnisen ryhmän tai muun syntyperään liittyvän seikan perusteella.
Stereotyyppi on jotain joukkoa, tavallisimmin ihmisryhmää, koskeva kaavamainen ja yleistävä näkemys. Stereotyypit perustuvat ryhmää koskevaan tietoon, uskomuksiin ja odotuksiin. Stereotyyppi voi olla vain yksittäisen ihmisen näkemys, tai se voi olla yleinen näkemys.
Kerro sinä minulle kumpaan ryhmään tämä vinosilmäisyys-juttu menee? Minun mielestäni se on ihan selvästi stereotyyppi, ei rasismia.
Yleistävä näkemys, että kiinalaisilla on syntyperäisesti vinot silmät, ja sitten pilkataan kiinalaisia tämän yleistävän syntyperään/etnisyyteen liittyvän näkemyksen perusteella = rasismia.
Minun mielestäni on ihan ilmiselvää että näissä persujen vinosilmäkuvissa pilkataan nyt ihan vain lehdistöä ja mielensäpahoittajia, ei kiinalaisia.
Silmiä venyttelemällä pilkataan nimenomaan aasialaisia ihmisiä, vaikka persut väittävät muuta. Tosiasiassa he kuitenkin näkivät tilaisuuden hypätä rasismikelkkaan ja päättivät käyttää sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomala
Ei pidä sotkea rasismia ja realismia. Jos joku kiinalainen vittuuntuu siitä, että joku misukka venyttelee silmäkulmiaan, niin oikeesti se on täysin yhdentekevää. Hankkikaa paksuperseet elämä.
Jos puheet ja teot on merkityksettömiä, miksi sinulta ja muilta pelkuripersuilta kihahtaa paineventtiili auki kun rasistisia tekemisiänne kritisoidaan?
Ette te pysty yhtään loogista lausetta kirjoittamaan kumoamatta sitä itse seuraavalla, ääliöt 😂
Ja kuvittelette itsestänne liikoja. Ei Kiina teidän änkyröinnistä suutu vaan kaikki maan ja maailman fiksut ihmiset. Mikset painu Venäjälle, josta sinulle on rasismi syötetty? Ala mennä jo.
Pelkästään joku stereotyyppinen ajatus tai näkemys ei välttämättä ole rasismia. Mutta tässä ei olekaan kyse näkemyksestä vaan etnisen ryhmän piirteen, oletetun tai todellisen, pilkkaamisesta.