Miksi varsinkin monet perussuomalaiset kokee sen loukkauksena kun heidän päivänselvästä rasismista keskustellaan
Onko rapakon takaa otettu oppia Trumpilta, hän pöyristyy, hänestä tulee itkuinen mieslapsi kun hänelle huomauttaa asioista. Ei tuo toimi Suomessa, aika harva on niin tyhmä, että menee johonkin Amerikkalaiseen maga-kulttiin ja uskoo kaiken höpön höpön mitä kultin suojista suolletaan.
Miksi te, ette vain ole ihan rohkeasti omia itsejänne eli pesunkestäviä ra sisteja, tulkaa rohkeasti ulos kaapista ja suomalaiset voivat sitten vetää omat johtopäätökset teidän toilailuista ja poliittisesta liikkeestä. Eikö se olisi teillekin mukavampaa, ei tarvitse enää esittää, voi olla täysipäiväinen umpirasisti.
Nyt heidän toilailuista saa lukea jo ihan kansainvälisestä mediasta, sekoilu alkaa olemaan Suomelle jo mainehaitta.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Persujen agitaattori on selvästi hävinnyt väittelyn, kun alkoi postaamaan muslimivastaisia videoita, jotka eivät mitenkään liity ketjun aiheeseen. Persujen rasismihan liittyy tällä kertaa aasialaisiin ihmisiin.
Taisi ottaa koville, kun Purran ja Rydmanin levittämä salaliittoteoria kyseenalaistettiin. Persujen agitaattori ei ole edes vastannut kysymykseen siitä, miksi salaliittoteorian ennustama kehitys ei ole toteutunut vielä missään Euroopan maassa, vaikka aikaa on ollut monissa maissa 50-70 vuotta.
Pidän koko kohua ihan naurettavana. Mistä lähtien stereotypiat ovat olleet rasistisia? Minä olen supisuomalainen mutta minulla on saamelainen pigmentti ja vähän vinot silmät - aina kun käytän tekoäly-sovellusta, joka arvaa genetiikkaani, sovellus arvelee minun olevan ainakin osittain aasialainen. Viimeksi sain tulokseksi muistaakseni 70% japanilainen. Tämä selittyy ehkä sillä, että saamelaisilla taitaa olla osittain yhtenäinen geenikanta aasialaisten kanssa, ja minulla oletettavasti on saamelaisia sukujuuria.
Pidän vinohkoista silmistäni. Se on kuitenkin aasialaiseksi tunnistettu piirre. Minusta sanottiin synnytyslaitoksella että minusta kuulemma näkee selvästi että minussa on ulkomaalaista verta. Mielestäni tämän esiintuominen ei ole mitenkään rasistista.
Vierailija kirjoitti:
Pidän koko kohua ihan naurettavana. Mistä lähtien stereotypiat ovat olleet rasistisia? Minä olen supisuomalainen mutta minulla on saamelainen pigmentti ja vähän vinot silmät - aina kun käytän tekoäly-sovellusta, joka arvaa genetiikkaani, sovellus arvelee minun olevan ainakin osittain aasialainen. Viimeksi sain tulokseksi muistaakseni 70% japanilainen. Tämä selittyy ehkä sillä, että saamelaisilla taitaa olla osittain yhtenäinen geenikanta aasialaisten kanssa, ja minulla oletettavasti on saamelaisia sukujuuria.
Pidän vinohkoista silmistäni. Se on kuitenkin aasialaiseksi tunnistettu piirre. Minusta sanottiin synnytyslaitoksella että minusta kuulemma näkee selvästi että minussa on ulkomaalaista verta. Mielestäni tämän esiintuominen ei ole mitenkään rasistista.
Sinun henkilökohtainen kokemuksesi on sinusta ainoa, jolla on merkitystä, ja sinä määrittelet sen perusteella, mikä on rasismia ja mikä ei? Hahahahahah.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien stereotypiat ovat olleet rasistisia?
Aina? Siitä lähtien, kun stereotypioita on ollut olemassa?
Persutkaan eivät pidä siitä, että stereotypian mukaan kaikilla persuilla on vähintään yksi rikostuomio, vaikka sehän on melkein totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun henkilökohtainen kokemuksesi on sinusta ainoa, jolla on merkitystä, ja sinä määrittelet sen perusteella, mikä on rasismia ja mikä ei? Hahahahahah.
Rasismi on syrjintää ihmisen etnisen ryhmän tai muun syntyperään liittyvän seikan perusteella.
Stereotyyppi on jotain joukkoa, tavallisimmin ihmisryhmää, koskeva kaavamainen ja yleistävä näkemys. Stereotyypit perustuvat ryhmää koskevaan tietoon, uskomuksiin ja odotuksiin. Stereotyyppi voi olla vain yksittäisen ihmisen näkemys, tai se voi olla yleinen näkemys.
Kerro sinä minulle kumpaan ryhmään tämä vinosilmäisyys-juttu menee? Minun mielestäni se on ihan selvästi stereotyyppi, ei rasismia.
Vierailija kirjoitti:
minulla on saamelainen pigmentti ja vähän vinot silmät
Mikä on saamelainen pigmentti ja miten saamelaisuus liittyy sinun vinoihin silmiisi? Minä asun Pohjois-Suomessa, enkä ole koskaan nähnyt sellaista saamelaista, joka olisi ollut tummempi kuin keskimääräinen suomalainen, enkä ole myöskään nähnyt kenelläkään vinoja silmiä.
Vierailija kirjoitti:
Persujen agitaattori on selvästi hävinnyt väittelyn, kun alkoi postaamaan muslimivastaisia videoita, jotka eivät mitenkään liity ketjun aiheeseen. Persujen rasismihan liittyy tällä kertaa aasialaisiin ihmisiin.
Anteeksi nyt vaan, mutta aloituksessa ei mainita mitään aasialaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismi on syrjintää ihmisen etnisen ryhmän tai muun syntyperään liittyvän seikan perusteella.
Kerro sinä minulle kumpaan ryhmään tämä vinosilmäisyys-juttu menee? Minun mielestäni se on ihan selvästi stereotyyppi, ei rasismia.
Väitätkö sinä, että aasialaisten silmät eivät ole aasialaiseen syntyperään liittyvä asia?
Jos et väitä niin, myönnä pois, että silmien venyttely on selvää rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät varmaan, missä kontekstissa tästä asiasta nyt keskustellaan, jos seuraat yhtään uutisia. Siksi persujen rasismi liittyy tällä kertaa aasialaisiin ihmisiin.
"Mistään ei saa enää vitsailla" on näiden lempiuhriutuminen. Huumorintajuttomalle muiden pilkkaaminen heidän syntymäominaisuuksistaan on ilmeisesti sitä laadukkainta hupia jota pitäisi saada jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi YLE ja Hesari ei halunnut keskustella Vasemmistonuorten rasistisista uhkauksista?
Ja tämä on perussuomalaisten perustaktiikka, whataboutismi eli mutkuttelu. Yritetään viedä keskustelu ihan täysin toisaalle ja välttää vastuuta.
Harmittaako saamelaisen näköiseksi tekeytyvää persujen agitaattoria yhtään Jani Mäkelän viimeaikainen antipatia saamelaisia kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on saamelainen pigmentti ja vähän vinot silmät
Mikä on saamelainen pigmentti ja miten saamelaisuus liittyy sinun vinoihin silmiisi? Minä asun Pohjois-Suomessa, enkä ole koskaan nähnyt sellaista saamelaista, joka olisi ollut tummempi kuin keskimääräinen suomalainen, enkä ole myöskään nähnyt kenelläkään vinoja silmiä.
Katso saamelaisia ohjelmia ja erityisesti heidän hiusten väriä. Se on ennemmin neutraali tai viileä ruskea ja yleisesti aika tumma. Supisuomalaisilla on yleensä joko maantieharmaa tai kultaisen ruskea pigmentti.
Epäilen, että sieltä on minulle tullut myös aavistuksen vinot silmät. Äidilläni tai isälläni ei kummallakaan ole vinoja silmiä. Tai sitten se on vain minun ominaispiirre, joka tummanruskean tukan ja vaalean ihonvärin kanssa antaa aasialaisen vaikutelman. Äidillä on kans saamelainen väritys mutta erilaiset kasvonpiirteet, häntä luultiin nuorena italialaiseksi. Kasvonpiirteet olen perinyt isältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät varmaan, missä kontekstissa tästä asiasta nyt keskustellaan, jos seuraat yhtään uutisia. Siksi persujen rasismi liittyy tällä kertaa aasialaisiin ihmisiin.
Ymmärrän, että tämä aihe on nyt ollut esillä, mutta aloituksessa puhutaan MONESTA perussuomalaisesta. Kuinka moni niitä silmiä on oikeasti venytellyt? Siksi aloitus ei voi liittyä ainoastaan tähän aiheeseen, tai sitten koko keskustelu alkoi liioittelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi YLE ja Hesari ei halunnut keskustella Vasemmistonuorten rasistisista uhkauksista?
Ja tämä on perussuomalaisten perustaktiikka, whataboutismi eli mutkuttelu. Yritetään viedä keskustelu ihan täysin toisaalle ja välttää vastuuta.
Niinpä, ja tosiasiassa persun esille nostamasta aiheesta keskusteltiin kyllä uutisissa, vaikka persu väittää, että ei keskusteltu.
Oleellinen ero persujen ja vasemmistoliiton välillä on, että vasemmistoliitto tuomitsi selvästi nuorisojärjestönsä ulostulon, mutta persut eivät tuomitse omien kansanedustajiensa ulostuloja. Persut vain jankkaavat ja jankkaavat, että päivänselvä rasismi ei ole muka rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako saamelaisen näköiseksi tekeytyvää persujen agitaattoria yhtään Jani Mäkelän viimeaikainen antipatia saamelaisia kohtaan?
En tiedä mitä Jani Mäkelä on sanonut enkä rehellisesti sanoen ole kovin tietoinen siitä, mitä saamelaisille on tehty (josta pitäisi pyytää anteeksi). Arvostan kovasti saamelaisia ja heidän perinteitään sen verran mitä televisiosta olen nähnyt mutta en ole kovin perehtynyt asiaan. Äitini sukujuuret tulevat Oulun seudulta mutta en siis tiedä kuka sukulaisistani olisi saamelainen eikä minulla ole kovin läheistä kosketusta asiaan.
En sinänsä epäile etteikö saamelaisia olisi kohdeltu huonosti historiassa. Muistelen joskus nähneeni siitä pätkän televisiossa. En kuitenkaan valitettavasti ole kovin hyvin perillä asiasta.