Onko teillä muilla asiat niin hyvin että rahaa kuluu vain pakollisiin menoihin?
Itsellä menee rahaa vain asumiseen, ruokaan, muutamiin laskuihin ja autoon, mihinkään muuhun en laita rahaa. En oikein ymmärrä kun ihmiset jatkuvasti valittaa ettei rahat riitä, mihin te tarvitte rahaa niin paljon kun itsellä ainakin riittää? Törsäätte rahat kaikkeen turhuuteen ja sitten valitatte?
Kommentit (17)
Ei mene autoon, mutta menee kyllä karkkeihin, suklaaseen, hattaraan kerran vuodessa huvipuistossa, teatteriin, konsertteihin, kirjaston sakkomaksuihin, harrastuksiin...
Juu, ei mene sellaiseen turhuuteen kuin auto.
On vaikka saan tukia ja olen osa-aikatyössä. Ei ole tarvetta ostella mitään pakollisten lisäksi paitsi PS5:lle pelejä ja ilotulitteita ostan niin kauan kuin niitä vielä saa. En voi säästääkkään koska kela.
Mikä on pakollista?
Minulla kolme teiniä ja toki heidän menot ovat mielestäni pakollisia. Joka kuukausi menee ruuan lisäksi rahaa lääkkeisiin, hiusten hoitoon, kosmetiikkaan, vaatteisiin, vapaa-ajan viettoon, liikkumiseen, suoratoistopalveluihin jne. Harvemmin, mutta useamman kerran vuodessa on esim lääkärikuluja, matkustelua, ravintolakuluja jne. Lisäksi pakollisia kuluja mitkä tulevat harvemmin kuten ajokortti, harrastusvälineitä, elektroniikkaa jne.
Sanotaan näin, että teineillä on pakollisia menoja huomattavasti enemmän kuin itselläni.
Valitan joskus ettei rahat riitä. Meillä elää 5 ihmistä 2 ihmisen palkalla.
Silloin kun minulla meni oikein huonosti niin rahaa kului vain pakollisiin menoihin. Kun ei mihinkään muuhun ollut varaa.
No ostin viimeksi kaupasta mm mustikoita eikä ne pakollisia ollu
Käytän tosi vähän rahaa, kun ei ole mitään suurempia menoja. Lahjoitan nyt rahaa kummilapsille muutaman satasen kuukaudessa.
Har man investerat i en fastighet med låga brukskostnader, en bil eller två vars ägande är billigt, en sommarstuga där utgifterna är ringa och en båt eller några, som är billiga i drift, är undrandet säkert helt motiverat.
En liten grej är det, att allt med låga brukskostnader vanligtvis kommer med ett högt anskaffningsvärde. Du använde pengarna redan, så nu går det mindre av dem. Att vara gårdskarl för prylar minskar självklart annat görande.
Ostin tytölleni vanhojen tanssimekon ja opiskelijalapselleni ruokaa yms. Olen onnellinen, että saan osallistua nuorteni elämään. Outo kysymys ap, ihmisillä on huollettavia.
Mulle kyllä auto ois turhaa luksusta, johon ei olisi edes varaa.
Eli aloittajalla ei ole harrastuksia, huvitukisia, eikä ystäviä. Todella kadehdittava elämä...
Kaikki menee mitä tuleekin välttämättömyyksiin.
En ymmärrä kysymystä.
Jos asiat EI olis hyvin eli olis tosi tiukkaa, silloin kuluis vaan pakollisiin menoihin. Nyt on joskus varaa ostaa jotain muutakin, vaikka tilata ruokaa kotiin.
Just törsäsin rahaa uusiin kenkiin kun vanhoista alkoi tulla vedet läpi. Turhaan kissaan tulee törsättyä rahaa, ruokaa ja hiekkaa pitää ostaa. En kyllä ole ikinä valittanut että rahat loppuu.
Mielestäni silloin ei mene hyvin, jos rahaa ei ole muuhun kuin pakollisiin menoihin
Vierailija kirjoitti:
Eli aloittajalla ei ole harrastuksia, huvitukisia, eikä ystäviä. Todella kadehdittava elämä...
Mutta onhan ap:llä auto.
Asumiskulut ja ruoka. Vaatteet kirpparilta. Autoon ei ole varaa.
Onko joku taas käännellyt metsässä isoja kiviä kun näitä jeesustelijoita on ryöminyt esiin piehtaroimaan omassa erinomaisuudessaan.
Henkinen onanointikin pitäisi suorittaa suljettujen verhojen takana.