Miten te käytätte pyyhkeitä?
Käytättekö aina omaa pyyhettä? Otatko aina kaapista puhtaan pyyhkeen joka suihkukerralle? Jos käytät samaa, montako päivää käytät sitä?
Olen miettinyt tässä toistenkin lapsia kasvattaessa, että pyyhekäytännöissä täytyy olla eroja eri perheissä enkä saa millään opetettua lapsosille, että lähtökohtaisesti käytettäisiin aina omaa pyyhtettä eikä mitä tahansa kylppärissä roikkuvaa pyyhettä. Puhtaat pyyhkeet tunnistaa siitä, että ne on jollain tavalla viikattuja ja yleensä jossain kaapissa, hyllyllä tai vastaavassa. Joka suihkukerralle ei tarvitse ottaa puhdasta pyyhettä, samaa voi käyttää useamman kerran.
Voihan olla, että mä olenkin käsittänyt väärin ja mun tapa onkin väärä...?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on perheessä jokaisella omat käsi- kasvo- ja suihkupyyhkeet. Keittiössä on yhteinen keittiöpyyhe. Pyyhkeet pestään ja vaihdetaan kerran viikossa. Puhtaat pyyhkeet ovat liinavaatekaapissa viikattuna. Jos pyyhe likaantuu ennen kun viikko loppuu, sen saa vaihtaa kesken viikon. Periaate on että pyyhe, johon kuivataan on puhdas.
Pyyhe, johon kuivaat likaantuu välittömästi, kun kuivaat siihen kätesi tai muun osan itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun lapset on aina käyttäneet omia pyyhkeitään. Jokaisella on naulakossa oma paikka ja oma pyyhe roikkuu siinä.
Oletko joka kerta vieressä katsomassa vai miten tiedä, että koskaan ei tule pyyhittyä siskon/veljen pyyhkeeseen?
Tuovat pyyhkeensä telineelle kuivumaan ja ovat osanneet tuoda omansa. Eikä myöskään ole koskaan toinen ihmetellyt, missä hänen pyyhkeensä mahtaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun lapset on aina käyttäneet omia pyyhkeitään. Jokaisella on naulakossa oma paikka ja oma pyyhe roikkuu siinä.
Oletko joka kerta vieressä katsomassa vai miten tiedä, että koskaan ei tule pyyhittyä siskon/veljen pyyhkeeseen?
Tuovat pyyhkeensä telineelle kuivumaan ja ovat osanneet tuoda omansa. Eikä myöskään ole koskaan toinen ihmetellyt, missä hänen pyyhkeensä mahtaa olla.
Outo koti, kun pyyhkeet kuivataan eri paikassa, missä niitä käytetään.
Toimin teini-ikästen valmentajana. Joka päivä treeneissä annan pyyhkeitä.
En käy lainkaan suihkussa enkä saunassa, koska iho menee rutikuivaksi vaikka ei käyttäisi mitään muuta kuin vettä peseytymiseen. Luotan siihen että iho uusiutuu epätavallisenkin ripeästi. Se näkyy muunmuassa lattialla, etenkin kynnyksien vieressä, hilsekerroksena! :D
Niinpä en pyyhettä juuri lainkaan tartte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan se outoa, että haluaa levittää pyyhkeen kuivumaan sen sijaan, että jättää sen ryttyyn naulakkoon kosteana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan se outoa, että haluaa levittää pyyhkeen kuivumaan sen sijaan, että jättää sen ryttyyn naulakkoon kosteana.
Ei tuossa noin sanottu. Sanottiin, että on outoa, että pyyhkeen kuivauspaikka on eri paikassa kuin käyttöpaikka. Normaaleissa kodeissa ns. rättipatteri on siellä, missä pyyhettä käytetään eli veskissä tai kylppärissä. Ja normaalissa kodissa on sen verran hyvä ilmanvaihto, että pyyhe kuivuu ihan hyvin myös naulakossa.
Huvittavaa, kun jotkut panikoivat siitä, että kädet pyyhitään puolison kanssa samaan pyyhkeeseen. Samat ihmiset ovat kuitenkin valmiita esim. nuolemaan toisen peräaukkoa tai genitaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa noin sanottu. Sanottiin, että on outoa, että pyyhkeen kuivauspaikka on eri paikassa kuin käyttöpaikka. Normaaleissa kodeissa ns. rättipatteri on siellä, missä pyyhettä käytetään eli veskissä tai kylppärissä. Ja normaalissa kodissa on sen verran hyvä ilmanvaihto, että pyyhe kuivuu ihan hyvin myös naulakossa.
Ok, no mä en oo sitten asunut normaalissa kodissa kuin kerran, ja koteja mulla on ollut n. 10. Kyllähän se pyyhe mytyssäkin kuivuu, mutta alkaa myös haista nopeasti. Ei minua haittaa, että muut kuivattavat mytyssä pyyhkeitään, mutta itse en halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan se outoa, että haluaa levittää pyyhkeen kuivumaan sen sijaan, että jättää sen r
Normaalissa kodissa pyyhkeitä ei jätetä mytyyn, vaan ne roikkuvat naulakossa ihan nätisti suorina. Näin niillä on myös ilmavuutta kuivumiseen. Normaali ihminen ei myöskään ole niin paskainen, että pyyhe alkaa haista muutamassa päivässä.
Kuivaan ison vink vink kyllä te tiedätte, sitten kainalot, korvantaustat ja viimeksi varpaiden välit, persvaosta ei niin väliä .
Vierailija kirjoitti:
Kuivaan ison vink vink kyllä te tiedätte, sitten kainalot, korvantaustat ja viimeksi varpaiden välit, persvaosta ei niin väliä .
Kyllä tiedämme, että kuivaat ensin ison vatsasi. Ei sitä tarvitse vink vinkillä yrittää peitellä.
"Normaalissa kodissa pyyhkeitä ei jätetä mytyyn, vaan ne roikkuvat naulakossa ihan nätisti suorina. Näin niillä on myös ilmavuutta kuivumiseen. Normaali ihminen ei myöskään ole niin paskainen, että pyyhe alkaa haista muutamassa päivässä. "
Naulakossa roikkuva pyyhe ei ole suorassa, vaan mytyssä. Vai kuivatatko pyykkisikin samassa asennossa ja sanot, että ne ovat suorassa? Joo, ei ala pyyhkeet meillä haista, kun kuivatan ne suorassa.
Vierailija kirjoitti:
"Normaalissa kodissa pyyhkeitä ei jätetä mytyyn, vaan ne roikkuvat naulakossa ihan nätisti suorina. Näin niillä on myös ilmavuutta kuivumiseen. Normaali ihminen ei myöskään ole niin paskainen, että pyyhe alkaa haista muutamassa päivässä. "
Naulakossa roikkuva pyyhe ei ole suorassa, vaan mytyssä. Vai kuivatatko pyykkisikin samassa asennossa ja sanot, että ne ovat suorassa? Joo, ei ala pyyhkeet meillä haista, kun kuivatan ne suorassa.
Ihan on suorassa. Sinulla on jonkin paha vamma, jos et osaa laittaa pyyhettä naulakkoon kauniisti, vaan saat sen aina myttyyn. Ja kyllä, kuivatan joskus pyykkejäkin naulakossa siten, että paita roikkuu henkarista. Joo, ei ala pyyhkeet meillä haista, kun ei mytätä niitä miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tiedämme, että kuivaat ensin ison vatsasi. Ei sitä tarvitse vink vinkillä yrittää peitellä.
Kateus tuo vanha perisynti, että sinäkin sorrut siihen ja vilkaiset alaspäin, ei näy peli ilman peiliä.
Kannattaa kutsua paikalle ILV-asiantuntija, jos pyyhkeet alakavat haista naulakossa muutamassa päivässä. Ilmanvaihdossa on pahoja ongelmia siinä tapauksessa.
"Ei tuossa noin sanottu. Sanottiin, että on outoa, että pyyhkeen kuivauspaikka on eri paikassa kuin käyttöpaikka. Normaaleissa kodeissa ns. rättipatteri on siellä, missä pyyhettä käytetään eli veskissä tai kylppärissä. Ja normaalissa kodissa on sen verran hyvä ilmanvaihto, että pyyhe kuivuu ihan hyvin myös naulakossa."
Mä olen ,ielestäni aina asunut ihan normaalissa kodissa mutta ei meillä koskaan ole mitään rättipatteria kylppärissä ollut... o_O
Oma pyyhe, asun yksin.
Kylpypyyhkeen vaihdan 2-3 käyttökerran jälkeen, käsipyyhkeet kerran viikossa.