Tehdäänkö yksi asia selväksi, mummot? Ruususuklaa ei todellakaan ollut mitään hyvää ja laadukasta suklaata
Olen turkulainen, asuin Kärsämäessä ja monen kaverin äiti oli Hellaksella töissä. Sitä Ruusu-suklaata tyrkytttiin ilmaiseksi joka paikassa ja se oli halvinta paskaa sokerimassalla täytettyä suklaata. Hellas ei ollut oikeastaan suklaatehdas, eivät osanneet sitä puolta.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on ruususuklaa?
https://www.elka.fi/aikakone/index.php/2015/05/08/hellas-ja-leaf/11347_…
Muistaako kukaan mitkä maut siinä oli. Oliko yksi minttua?
WIKIPEDIA
Ruususuklaan kääre vuosina 1984-1987.
Ruususuklaa oli täytesuklaalevy, jota Hellas valmisti vuodesta 1957 alkaen. Se oli ensimmäinen suomalainen suklaalevy, jossa oli erilaisia täytteitä yhdessä levyssä. Ruususuklaan valmistus lopetettiin Neuvostoliiton viennin loputtua.[1][2]
Ruususuklaassa oli loppuaikoina yksi rivi kutakin viittä täytettä, joita olivat ananas, vadelma, appelsiini, nougat ja mansikka. Pääosin 100 gramman kokoisten maitosuklaalevyjen keltataustaisessa kääreessä oli eriväristen ruusujen kuvia.[1] Ruususuklaa oli Ilta-Sanomien kyselyssä kaivattujen ja kadonneiden tuotteiden kärjessä muun muassa vuonna 2023.[3]
Ruususuklaan mukaan nimetty Ruususuklaankuja sijaitsee Turussa[1] Kärsämäen kaupunginosassa lähellä entistä makeistehdasta. Alueen nimistö on muutenkin makeispitoinen.[4]
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ap äälimäisen logiikaan mukaan mummo koska olen 46v, mutta mulla ei ole mitään käsitystä mitä tuo ruususuklaa on ollut. En muista kuulleeni tuollaisesta.
En kanssa tiedä mitä on
M52
Vierailija kirjoitti:
WIKIPEDIA
Ruususuklaan kääre vuosina 1984-1987.
Ruususuklaa oli täytesuklaalevy, jota Hellas valmisti vuodesta 1957 alkaen. Se oli ensimmäinen suomalainen suklaalevy, jossa oli erilaisia täytteitä yhdessä levyssä. Ruususuklaan valmistus lopetettiin Neuvostoliiton viennin loputtua.[1][2]
Ruususuklaassa oli loppuaikoina yksi rivi kutakin viittä täytettä, joita olivat ananas, vadelma, appelsiini, nougat ja mansikka. Pääosin 100 gramman kokoisten maitosuklaalevyjen keltataustaisessa kääreessä oli eriväristen ruusujen kuvia.[1] Ruususuklaa oli Ilta-Sanomien kyselyssä kaivattujen ja kadonneiden tuotteiden kärjessä muun muassa vuonna 2023.[3]
Ruususuklaan mukaan nimetty Ruususuklaankuja sijaitsee Turussa[1] Kärsämäen kaupunginosa
Eli oli ryssille suunnattua, siksi käärekin noin ryssäläinen
Vierailija kirjoitti:
5/5
Ihmettelen todella sen perään itkijöitä. Toinen yhtä kamala oli Pataksen Urheilupuikko. Jäähileistä maitolitkua.
Kansa rakasti Ruususuklaata
Henkilökunnan mukaan Ruususuklaata oli helppo myydä kansahan oli niihin ihastunut!
Papalle jäi traumat ruususuklaasta. 🤭
Ei sitä voinut enää tehdä kun ruusut on niin kalliita.
kaikki syömiset oli parempaa 60-70 luvulla. kyllä ne on nykyruoat jotka ovat roskaa!
Paskat oli halpaa. Parempaa kuin Fazerin "suklaat"