Tehdäänkö yksi asia selväksi, mummot? Ruususuklaa ei todellakaan ollut mitään hyvää ja laadukasta suklaata
Olen turkulainen, asuin Kärsämäessä ja monen kaverin äiti oli Hellaksella töissä. Sitä Ruusu-suklaata tyrkytttiin ilmaiseksi joka paikassa ja se oli halvinta paskaa sokerimassalla täytettyä suklaata. Hellas ei ollut oikeastaan suklaatehdas, eivät osanneet sitä puolta.
Kommentit (49)
Se oli hyvää ja sillä oli upea nimi ja kaunis kääre.
Oltiin valtavan köyhiä oli juhlaa saada joskus tuota suklaata. IIhan on hyvää nytkin. Vaikka suosin enemmän marmelasdi esim Vihhreäkuulaa on nyt muitakin hyviä makuja tullut ja tietysti Salmiakki. Muistatteko Jekovitin. Oli vielä vuosia sitten apteekissa en tiedä onko vielä. En enää pitänyt mausta. lapsuudessa kun joskus saatiin
Mun vanhemmat osti sitä muutaman kerran 70-luvulla. Mä en oo koskaan ostanut sitä.
Mä olen ap äälimäisen logiikaan mukaan mummo koska olen 46v, mutta mulla ei ole mitään käsitystä mitä tuo ruususuklaa on ollut. En muista kuulleeni tuollaisesta.
Asia selvä, pappa. Mutta minä en ole ostanut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Se oli halvin suklaalevy mitä kaupasta sai, mikä kertoo kaiken.
En mä edes katsonut hintaa. Tykkäsin vain. Eli ei kerro kaikkea.
Tykkäähän ihmiset Nutellastakin ja on halpa suklaan korvike. Kehitetty sota-aikana. Helppo käyttää mutta laatu aika kuraa.
Vierailija kirjoitti:
En mä edes katsonut hintaa. Tykkäsin vain. Eli ei kerro kaikkea.
Ne oli hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on uusi palstahullu, joka kutsuu keski-ikäisiä naisia mummoiksi.
Olen ristinyt hänet eli ap:n mummottelijahulluksi.
No ei ole mikään uusi, Huoris on trollannut täällä jo vuosia.
En muista ruususuklaata, olen syntynyt -76. Mutta Mansku oli hyvää ja riisisuklaa sellaisessa keltaisessa kääreessä myös
Vierailija kirjoitti:
Täällä on uusi palstahullu, joka kutsuu keski-ikäisiä naisia mummoiksi.
Olen ristinyt hänet eli ap:n mummottelijahulluksi.
ahhahaha samat sanat!
JA joka kerta poistatan, kun tekee tommosen aloituksen!
Miten mä en muista koko tuotetta? Meidänkin perhetuttu oli Hellaksella töissä ja muistan vain ison paperipussillisen epäkurantteja Tuplapaloja, joita silloin tällöin toi. Se oli aina suuri juhlapäivä.
"Tehdäänkö yksi asia selväksi, mummot?"
"Tehdäänkö yksi asia selväksi, TYPERYS!"
LOPETA mummoiksi kutsuminen! EI olla sun mummoja.
Toivottavasti osaat kunnioittaa OMAA mummoasi!
Vierailija kirjoitti:
Mitä on ruususuklaa?
https://www.elka.fi/aikakone/index.php/2015/05/08/hellas-ja-leaf/11347_…
Vierailija kirjoitti:
mulle tuli vyöruusu siiitä
Mielenkiintoista. Mä taas sain ruusufinnin.
No onhan ap itsekin mummo jos muistaa Hellaksen.