Mies ei suostu autokaupoille
Ei olisi rahasta kiinni ostaa uudempaa autoa, mutta mies ei vaan innostu. Jo viisi vuotta ajanut vm. 2004 Volvolla, sillä jo yhteensä ajettu joku 240000km.
Mä haluaisin uudemman auton. Toi Volvo kuluttaa aika paljon bensaa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
Saatat olla riski - kun et halua ajaa itseohjautuvalla digihärpäkkeelläkö???? Sitten minäkin haluan olla riski"
On silti ihan vain fakta että modernit turvallisuussysteemit vähentävät onnettomuuksia sekä lieventävät jo sattuneen kolarin seurauksia.
... ja tekevät valheellisen turvallisuuden tunteen, auto hoitaa niin minäpä sometan, meikkaan ja syön tässä samalla "ajaessa".
Mikään turvajärjestelmä ei poista ihmisen tyhmyyttä. Tyhmät tekevät mainitsemiasi asioita oli sitten uusi tai vanha auto.
Kuten siinä Volvon mainoksessa jossa kuljettajaa räplää puhelinta ja auto jarruttaa ettei aja jalankulkijan päälle. Ehkä tuollaisten kuljettajien olisi parempi jättää ajaminen toisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä Volvo kuluttaa bensaa. Uuden ja vanhan Volvon välirahalla ostaa vuosia bensaa siihen vanhaan Volvoon! Itse ajan vielä 1996-vuoden nissanillani ja ajan niin kauan kunnes inssi on eri mieltä! Miksi vaihtaa maailman kestävintä ja parhainta autoa mitä ikinä on tehty mihinkään nyky paskaan?!
Saatat olla riski tuolla liikenteessä, koska autosi ei reagoi itsenäisesti liikenteessä vaan kaikki riippuu sinusta. Turha sanoa olevasi hyvä kuski, niinhän me kaikki omasta mielestämme ollaan. Autossasi ei ole edes luistonestoa (ESP), saati sitten automaattista hätäjarrutusta. Eli vaikka olisit kuinka hyvä kuski nastarenkainesi, niin autosi saattaa lähteä yllättäen urien tai muiden takia heittelehtimään ja se on menoa vanhalla autolla silloin. Puhumattakaan edessä yllättäen olevat esteet, toisen auton perä, eläin, tai saati ihmi
Meneppäs nyt sinne ulkohuussiin sen pannukahvisi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö on vallalla se käsitys että autokaupoissa ei huomioida naisasiakkaita, vähätellään ja vähintään yritetään huijata?
Kyllä se autokauppiaskin sen tajuaa että naisilla on ihan omaa rahaa, mutta ihan bimbona tietty ei kannata sinne kauppaan mennä hihittelemään että ei väliä kunhan on pieni ja punainen.
Ei huomioida oman kokemukseni mukaan. Ihan saa itse ottaa kontaktia myyjään siellä kaupassa, jos jotain haluaa.
Mene ja osta oma auto? Vai onko kyse siinä että sinä haluat miehen ostavan uuden auton kun sinulla itsellä ei ole rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö on vallalla se käsitys että autokaupoissa ei huomioida naisasiakkaita, vähätellään ja vähintään yritetään huijata?
Kyllä se autokauppiaskin sen tajuaa että naisilla on ihan omaa rahaa, mutta ihan bimbona tietty ei kannata sinne kauppaan mennä hihittelemään että ei väliä kunhan on pieni ja punainen.
Ei huomioida oman kokemukseni mukaan. Ihan saa itse ottaa kontaktia myyjään siellä kaupassa, jos jotain haluaa.
Kuinka monessa autoliikkeessä olet asioinut kun noin sanot että naista ei huomioida? Vai onko tässä se naisen tyypillinen toiminta että yhden mädän omenan takia tuomitsette kaikki muutkin omenat mädiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu. Mulle tullaan kyllä aina puhumaan. Viimeksikin oltiin puolison kanssa liikkeessä ja yritin pälyillä siellä "en ole mitään hakemassa" jossain kahvikoneella, silti tultiin kysymään että minkäslaista? Enkä todellakaan näytä miltään "raharikkaalta", farkuissa ja tennareissa kuljen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö joku vielä nykyäänkin autokauppaan vaan palloilemaan ilman että on sovittu koeajoa?
Sinäkö sen bensan olet joutunut maksamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä Volvo kuluttaa bensaa. Uuden ja vanhan Volvon välirahalla ostaa vuosia bensaa siihen vanhaan Volvoon! Itse ajan vielä 1996-vuoden nissanillani ja ajan niin kauan kunnes inssi on eri mieltä! Miksi vaihtaa maailman kestävintä ja parhainta autoa mitä ikinä on tehty mihinkään nyky paskaan?!
Saatat olla riski tuolla liikenteessä, koska autosi ei reagoi itsenäisesti liikenteessä vaan kaikki riippuu sinusta. Turha sanoa olevasi hyvä kuski, niinhän me kaikki omasta mielestämme ollaan. Autossasi ei ole edes luistonestoa (ESP), saati sitten automaattista hätäjarrutusta. Eli vaikka olisit kuinka hyvä kuski nastarenkainesi, niin autosi saattaa lähteä yllättäen urien tai muiden takia heittelehtimään ja se on menoa vanhalla autolla silloin. Puhumattakaan edessä yllättäen olevat esteet, toisen auton perä, eläin, tai saati ihmi
Suurin riski liikenteessä on se henkilö, joka on penkin ja ratin välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö joku vielä nykyäänkin autokauppaan vaan palloilemaan ilman että on sovittu koeajoa?
Miksi ihmeessä ei menisi? Jos olen ostamassa uutta autoa, niin kyllä mä ensin tutustun siihen muuten, siellä autokaupassa, ja sitten ehkä haluan koeajolle. Aika usein katsotaan netistä joku kiinnostava käytetty ja käydään sitten "palloilemassa" katsomassa sitä ja muuta tarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ei menisi? Jos olen ostamassa uutta autoa, niin kyllä mä ensin tutustun siihen muuten, siellä autokaupassa, ja sitten ehkä haluan koeajolle. Aika usein katsotaan netistä joku kiinnos
No mä tutkin ensin netistä mitä haluan, kun tiedän minkä tietyn auton haluan, niin mistä löytyy seuraavaksi. Selvitän myös auton mahdolliset tyyppiviat, tutkin keskustelupalstat, trafin ym historian, jotta tiedän mitä tutkia ja kysyä ennen ja jälkeen koeajon. Vaihtotarjouskin on tehty ennen koeajoa, koska jos auto ok niin otan sen. Vaihtotarjousta toki säädetään jos näen, että kallis huolto tulossa, jarrut kuluneet tai renkaat menevät uusiksi. Uuden auton maksan kortilla kassalla, tai jos ei kelpaa (korteissa on debit puolellakin isot komissiomaksut) niin laskulla siinä samassa yhteydessä kännykän avulla.
Vierailija kirjoitti:
Pääsee niihin ilman miestäkin ja sitten voi ostaa sellaisen auton kuin haluaa. Miesten kanssa se auton ostaminen vaikeampaa on.
Viimeksi minä otin miehen mukaan. Noustiin siihen autoon, jota olin ajatellut ja mies kalautti päänsä oven pieleen. Joten ostinkin sitten toisen, malliltaan vähän korkeamman auton. Hyvä kun tuli testattua, että molemmat mahtuu sisään.
No tulihan ne pakolliset katalysaattorit ja elektroniikka jo 1990-luvun alussa.