Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuorepuuro aamiaiseksi

Vierailija
11.12.2025 |

Yksi desi hiutaleita ja kaksi desiä jotain nestettä. Maitoa tai mehua, tai jotain muuta ja yön yli jääkaapissa annetaan turvota. Saa nähdä, että mitä tämmöisestä tulee, kun ei ole aikaa aamulla keittää puuroa. Jotain marjoja lisäksi, niin maistuva aamiainen.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuorepuuro joka aamu, desin verran kaurahiutaleita, 2,5 desiä luonnonjugurttia, mustikoita ja sakanpähkinöitä murskattuna, lyhyt turvotus riittää, ei ole pakko tehdä illalla valmiiksi. Hyvää ja pärjään sillä lounaaseen saakka.

Kuka tuollaista paskasotkua syö ? Hyi helv...

Vierailija
42/56 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limaisin kaurasta tulee nimenomaan silloin, kun se keitetään. 🤔 Että jos sellainen ällöttää, lakkaa keittämästä sitä kauraa.

Ja se kauran lima ei kyllä ole mitään limaa, vaan geelimäistä, liukoista kuitua. Kun kaura kohtaa nestettä (kuten sylkeä tai vatsanesteitä), beetaglukaani sitoo vettä ja muodostaa geelimäisen, liukkaan aineen.

Ja tuo aine on muuten erittäin hyvää vatsalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prinsessa Dianakin söi tuorepuuroa aamupalaksi.

Dianan lempituorepuurossa kaurahiutaleet liotetaan puristetun appelsiinin mehussa yön ajan jääkaapissa kelmun alla. Aamulla joukkoon lisätään kreikkalaista jugurttia, hunajaa maun mukaan, vähän sitruunamehua, kuorineen raastettua omenaa, vähän (jätti)mustikoita ja saksanpähkinöitä.

Katsottavissa YouTubesta: Princess Diana's Overnight Oats (kanava Darren McGrady)

Ihan kuin minun aamiaiseni, mutta olen liottanut kaurahiutaleet kauramaidossa. Huomenna kokeilen appelsiinimehua.

Diana sai tätä ensin jossain hänelle tarjottuna, en muista enää missä, mutta hän alkoi sen jälkeen haluta sitä joka aamu kotonakin.

Söi muuten pekonia ja muniakmuniakin usein. Ei vaan kertonut sinulle sitä.

Ei syönyt. Oletko nähnyt hänen kuviaan? 

Vierailija
44/56 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikakaurahiutaleita 1,5dl ja 3dl vettä. Mikrossa 2min ja tulee hyvä. Joka aamuin ja illoin syön mikro puurot marjojen kera.

Eipähän tässä mikropuuron reseptiä kysytty. Tajusitko sinä tuota aloitusta ollenkaan?

Vierailija
45/56 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää. Tai ainakin tarvitsisi mikrottaa se lämpimäksi aamulla. 

Mä syön joka aamu puuron. Tai no "puuron". Ladon lautaselle täysjyväkaurahiutaleita ja joskus leseitä, ja sitten kaadan kiehuvaa vettä päälle ja annan hautua hetken. Eli niinkuin pikapuuroa, mutta ei pikakaurahiutaleita. Täysjyväkaurahiutaleet sopii tähän, mutta kerran ostin neljän viljan hiutaleita ja ne ei turvonneet toivotusti.

Tuo on tuorepuuroa. Vaikka teet sen kuumaan nesteeseen, niin ei se mitään keitettyä silti ole.

Olen aina ajatellut tuorepuuron sinä sörsselinä, joka laitetaan yöksi jääkaappiin tekeytymään! Äiti tekee niitä. Mutta olet ehkä oikeassa, kun tarkemmin miettii.

Lapsena syötiin "kauriksia". Turvotettiin hetki maidossa kaurahiutaleita ja sitten syötiin sokerin kanssa. Omassa päässä se on ihan eri ruoka, kun puuro (tai "puuro"), joka ei ole makea.

Vierailija
46/56 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä keitän ison lautasellisen puuroa mikrossa, menee aikaa noin 4 minuuttia. Etkö tosiaan pysty heräämään 4 minuuttia aikaisemmin?

Pitihän se jonkun neropatin kommentoida.🤣

Vierailija
47/56 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dianan lempituorepuurossa kaurahiutaleet liotetaan puristetun appelsiinin mehussa yön ajan jääkaapissa kelmun alla. Aamulla joukkoon lisätään kreikkalaista jugurttia, hunajaa maun mukaan, vähän sitruunamehua, kuorineen raastettua omenaa, vähän (jätti)mustikoita ja saksanpähkinöitä.

Katsottavissa YouTubesta: Princess Diana's Overnight Oats (kanava Darren McGrady)

Ihan kuin minun aamiaiseni, mutta olen liottanut kaurahiutaleet kauramaidossa. Huomenna kokeilen appelsiinimehua.

Diana sai tätä ensin jossain hänelle tarjottuna, en muista enää missä, mutta hän alkoi sen jälkeen haluta sitä joka aamu kotonakin.

Näkyykö pekonin syönti naamasta ?

Vierailija
48/56 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ranskassa ja ei täällä kukaan mitään puuroja syö aamulla.

Ei ihme että olette lihavia.

Sama täällä italiassa. Ei täällä kukaan mitään smoothieta ja puuroja aamulla itseensä ahda.

Ammulla puuroa nassuun.

Sitten Protskua ja hiilareita. Välipalana Proteiinivanukasta.

Illalla rahkaa ja raejuustoa ja pari proteiinipatukka...

Uuuh ja jaksaa lyllertää Tv: ääreen...

Vierailija
49/56 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prinsessa Diana kärsi syömishäiriöstä ja sairasti Bulimiaa...

Vierailija
50/56 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puurostahan se johtuukin... Itse olen parhaillaan tekemässä elämäntapamuutosta ja paino on pudonnut muutamassa päivässä 1,5 kiloa, vaikka olen syönyt tuorepuuroa joka aamu. Se on ollut vakkariaamupalani jo pari vuotta. 

Yleensä laitan maustamatonta jugurttia, marjoja pakasteesta, chia- ja pellavansiemeniä, kaurahiutaleita ja vähän vaahterasiirappia. Joskus saatan maustaa kanelilla tai kardemummalla ja käyttää marjojen sijaan hedelmää. Aamulla murennan päälle pari saksanpähkinää. 

Prinsessa Dianan tuorepuuro kuulostaa ihanalta, sitä täytyy kokeilla. 

Vierailija
51/56 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä italiassa. Ei täällä kukaan mitään smoothieta ja puuroja aamulla itseensä ahda.

Aikoinaan asuin jonkin aikaa Italiassa. Tutustuin lapsiperheeseen ja menin sinne kerran käymään heti aamusta. Äiti lähetti 8-vuotiaansa koulutielle, mutta ensin tytär särpi kelpo kulhollisen vaaleanruskeaa maitokahvia - varmaan oli sokeroituakin. ;)

Vierailija
52/56 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä ihme juttu, että hiutaleet voi liottamalla saada turpoamaan jossain nesteessä yön ajan jääkaapissa. Ja ennen kaikkea ei tule vatsaan ongelmaa, vaikka kypsentämättä syödään hiutaleet.

Vierailija
53/56 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se puuroa ole.

Vierailija
54/56 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena, kanelia, jugurttia, maitoa ja kaurahiutaleita. Voi lisätä hunajaakin.

Vierailija
55/56 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/helppo-mustikkatuorepuuro

Tuo voisi olla hyvää, pitäisi kokeilla.

Ensimmäinen kerta tämä on minulle, kun ei aamulla luultavasti ole aikaa keitellä puuroa.

1,5-2 min kestää, että tekee mikrossa puuron. Ällöttää jo pelkkä ajatus, että syö jotain jääkaappikylmää limaa.

Joo, kylmää puuroa. Tämä vaan osoittaa sen, että sopulit omaksuu minkä tahansa järjettömän konseptin kun se lukee lehdessä ja kerrotaan että tämä on nyt trendikästä. Kylmä maksalaatikko varmaan seuraava hitti. "Tuoremaksalaatikko" 

Minä söin lapsuudessa jo 1960-luvulla tuorepuuroa. Ja niin söi moni muukin lapsi. 

Vierailija
56/56 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna taas söin tätä kylmää puuroa, vaikka ei se ehkä puuroa ole. Illalla laitoin desin hiutaleita ja maitoa desin ja hillasoppaa laitoin myös ja mustikoita joukkoon jonkin verran. Hyvää oli ja ihmeellisesti ne hiutaleet muuttuu puuromaiseksi, kun annetaan liota yön ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän