Tuorepuuro aamiaiseksi
Yksi desi hiutaleita ja kaksi desiä jotain nestettä. Maitoa tai mehua, tai jotain muuta ja yön yli jääkaapissa annetaan turvota. Saa nähdä, että mitä tämmöisestä tulee, kun ei ole aikaa aamulla keittää puuroa. Jotain marjoja lisäksi, niin maistuva aamiainen.
Kommentit (56)
Kylmäpuuro kaikkine lisukkeineen olisi ehkä sopivampi ilmaisu tämmöiselle ruoalle.
Oon muutaman kerran tehnyt tuorepuuroa ja on kyllä ihan hyvää, mutta mun mielestä tavallinen mikropuuto on helpompi ja nopeampi tehdä. Kaurapuuro aamulla 2 minuuttia mikrossa ei se sen kauempaa kestä kun kahvin tippuminen. Tuorepuuro taas pitäisi muistaa tehdä jo edellisenä iltana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prinsessa Dianakin söi tuorepuuroa aamupalaksi.
Dianan lempituorepuurossa kaurahiutaleet liotetaan puristetun appelsiinin mehussa yön ajan jääkaapissa kelmun alla. Aamulla joukkoon lisätään kreikkalaista jugurttia, hunajaa maun mukaan, vähän sitruunamehua, kuorineen raastettua omenaa, vähän (jätti)mustikoita ja saksanpähkinöitä.
Katsottavissa YouTubesta: Princess Diana's Overnight Oats (kanava Darren McGrady)
Ihan kuin minun aamiaiseni, mutta olen liottanut kaurahiutaleet kauramaidossa. Huomenna kokeilen appelsiinimehua.
Diana sai tätä ensin jossain hänelle tarjottuna, en muista enää missä, mutta hän alkoi sen jälkeen haluta sitä joka aamu kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dianan lempituorepuurossa kaurahiutaleet liotetaan puristetun appelsiinin mehussa yön ajan jääkaapissa kelmun alla. Aamulla joukkoon lisätään kreikkalaista jugurttia, hunajaa maun mukaan, vähän sitruunamehua, kuorineen raastettua omenaa, vähän (jätti)mustikoita ja saksanpähkinöitä.
Katsottavissa YouTubesta: Princess Diana's Overnight Oats (kanava Darren McGrady)
Ihan kuin minun aamiaiseni, mutta olen liottanut kaurahiutaleet kauramaidossa. Huomenna kokeilen appelsiinimehua.
Diana sai tätä ensin jossain hänelle tarjottuna, en muista enää missä, mutta hän alkoi sen jälkeen haluta sitä joka aamu kotonakin.
Söi muuten pekonia ja muniakin usein. Ei vaan kertonut sinulle sitä.
Mä en tykkää. Tai ainakin tarvitsisi mikrottaa se lämpimäksi aamulla.
Mä syön joka aamu puuron. Tai no "puuron". Ladon lautaselle täysjyväkaurahiutaleita ja joskus leseitä, ja sitten kaadan kiehuvaa vettä päälle ja annan hautua hetken. Eli niinkuin pikapuuroa, mutta ei pikakaurahiutaleita. Täysjyväkaurahiutaleet sopii tähän, mutta kerran ostin neljän viljan hiutaleita ja ne ei turvonneet toivotusti.
1dl hiutaleita, 2dl maustamatonta jogurttia, 1dl maitoa, 1/2tl kanelia, 1tl sokeria, 1/4 omenaa kuutioina.
Kesällä hyvä, talvella kylmää.
Lapsenlapseni sekoittele jogurttia ja granolaa, siitä tuli mieleeni, että voin tehdä minäkin, mutta hiukan eri tavalla. 100gr marjoja, noin 30 gr pähkinöitä, 1dl isoja kaurahiutaleita ja päälle AB-piimää. Sekoitetaan ja syödään heti. Minä tykkään nimenomaan isoista hiutaleista, tavallisista teen mikropuuroa. Tämä puuro on saanut vatsavaivat katoamaan, niin tietysti vierastetaan piimää, vaikka se voi olla pelastus ärtyvälle suolelle ja edullisempaa kuin jogurtti.
^Varmaan piimää vois kans käyttää pohjana, ihan hyvä vinkki muuten, kun nyt sattuu olemaan puoli purkkia piimää leivän leipomisen jäljiltä. Itse olen laittanut yleensä jugurttia, mutta muutakin hapanmaitotuotetta sen mukaan, mitä kotona on, tai sitten ihan vettä, jos ei muuta ole.
Vierailija kirjoitti:
Asun ranskassa ja ei täällä kukaan mitään puuroja syö aamulla.
Ei ihme että olette lihavia.
Ei niin. Tarttisi naukkailla viinejä aamusta saakka. Sellainen pitäisi kuivakan deekun näköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Kylmäpuuro kaikkine lisukkeineen olisi ehkä sopivampi ilmaisu tämmöiselle ruoalle.
Sen nimi on perinteisesti penkkivelli, junttapuuro-nimityskin on perinteinen. Ei sitä tarvitse edes jääkaappiin kuskata. Sen ehtii tehdä aamulla ja muiden aamutoimien aikana se on ennättänyt jo turvota tarpeeksi. Penkkivelli nimellä tuota on syöty Suomessa jo varmaan vuosisatoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söi muuten pekonia ja muniak
Ei tainnut syödä, koska hän oli erittäin terveystietoinen. Ja kokkinsa sen asian kertoi ja näytti Tube-videolla, mitä hän söi aamuisin. Koska se kokki valmisti sen tuorepuuron, niin varmaan hän sinua paremmin aamiaisasian tietää. Eikä Dianan linjatkaan näyttäneet pekonia ja munia popsivan linjoilta.
Eikös talkkunajauhon käyttäminen vastaa jotakuinkin tuorepuuroa? En vaan muista enää, että mihin sitä sekoitettiin.
Pikakaurahiutaleita 1,5dl ja 3dl vettä. Mikrossa 2min ja tulee hyvä. Joka aamuin ja illoin syön mikro puurot marjojen kera.
Vierailija kirjoitti:
Oon muutaman kerran tehnyt tuorepuuroa ja on kyllä ihan hyvää, mutta mun mielestä tavallinen mikropuuto on helpompi ja nopeampi tehdä. Kaurapuuro aamulla 2 minuuttia mikrossa ei se sen kauempaa kestä kun kahvin tippuminen. Tuorepuuro taas pitäisi muistaa tehdä jo edellisenä iltana.
Ei tarvitse tehdä edellisenä iltana, toimii hyvin vaikka heti söisit.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää. Tai ainakin tarvitsisi mikrottaa se lämpimäksi aamulla.
Mä syön joka aamu puuron. Tai no "puuron". Ladon lautaselle täysjyväkaurahiutaleita ja joskus leseitä, ja sitten kaadan kiehuvaa vettä päälle ja annan hautua hetken. Eli niinkuin pikapuuroa, mutta ei pikakaurahiutaleita. Täysjyväkaurahiutaleet sopii tähän, mutta kerran ostin neljän viljan hiutaleita ja ne ei turvonneet toivotusti.
Tuo on tuorepuuroa. Vaikka teet sen kuumaan nesteeseen, niin ei se mitään keitettyä silti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen tuon purim joka ilta syön töissä sen aamupalaksi.
laitoin dl kaurahiutaleita, rasvatonta kreikkalaista jogurttia,chian siemeniä, vadelmia ..ja valmis!Onko teillä kaikilla joku syömishäiriö tai muu epänormaali suhde ruokaan ?
Missä kohtaa Raamatussa määrätään, mikä on Herralle otollinen tapa nauttia kauransa?
Vierailija kirjoitti:
Eikös talkkunajauhon käyttäminen vastaa jotakuinkin tuorepuuroa? En vaan muista enää, että mihin sitä sekoitettiin.
Viilin päälle minä laitoin penskana ja sokeria myös. Eesti-kauppojen kama-jauho on myös talkkunaa. Voi siitä talkkunasta keittää myös puuron, kiehahtaminen riittää.
Tuorepuuro joka aamu, desin verran kaurahiutaleita, 2,5 desiä luonnonjugurttia, mustikoita ja sakanpähkinöitä murskattuna, lyhyt turvotus riittää, ei ole pakko tehdä illalla valmiiksi. Hyvää ja pärjään sillä lounaaseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Asun ranskassa ja ei täällä kukaan mitään puuroja syö aamulla.
Ei ihme että olette lihavia.
Sama täällä italiassa. Ei täällä kukaan mitään smoothieta ja puuroja aamulla itseensä ahda.