Mitä nämä ihmiset on, jotka ei muka pääse lääkäriin?
Oikeesti. Jos on kiire, niin päivystykseen, muuten voi sen pari viikkoa odottaakin.
Kommentit (22)
Turussa pääsee parin tunnin sisällä
Olen saanut aina ajan yksityiselle, kun olen halunnut.
Esimerkiksi minä. Olen hoitovapaalla, meillä ei ole työterveyshuoltoa ko. aikana. Pääsen korkaintaan tapaamaan sairaanhoitajaa, mutta lääkärille ei ole mitään mahdollisuutta päästä, hoitaja tekee diagnoosin ja kertoo lääkärille tarvttavan lääkkeen. Siitä ei ole hyötyä, koska lääkäri ei ole nähnyt iho-ongelmaani.
Sama juttu 17v veljeni kanssa, ei mitään mahdollisuutta päästä lääkäriin keuhkokuumeessa, hoitaja diagnosoi flunssan ja seuraavana yönä päivystyksestä käännytettiin takaisin kotiin. Vasta yksityiseltä lääkäriltä sai apua.
Loukkasin ranteeni pari vuotta sitten. En ottanut terveyskeskukseen yhteyttä kun en kuitenkaan olisi lääkäriin päässyt. Vajaa vuosi meni paranemiseen aikaa. Viimeinen oli puutunut peukalo joka meni ohi viimeiseksi.
Nyt tänä syksynä ranne oirehti. Vaan sekin meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Loukkasin ranteeni pari vuotta sitten. En ottanut terveyskeskukseen yhteyttä kun en kuitenkaan olisi lääkäriin päässyt. Vajaa vuosi meni paranemiseen aikaa. Viimeinen oli puutunut peukalo joka meni ohi viimeiseksi.
Teit oikein. Ei saa kuormittaa terveydenhoitojärjestelmää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Ei edes mennä lääkäriin, mutta kehdataan naukua, että ei pääse.
Köyhiä oomma, lisäkisi minäkin asun kaukana lekurilasta enkä ole valtapuolue kepun jäsen. Ovat lakkauttaneet onnikatkin.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun se ei ole pari viikkoa vaan puoli vuotta, joka sitten edellisenä päivänä siirretään monen kuukauden päähän, moneen kertaan.
Jep. Ensin laitetaan jonoon, muutaman kuukauden kuluttua kerrotaan aika, ja se aika on parin kuukauden kuluttua. Näin ainakin Helsingissä.
Niitä jotka asuu Turun, Tampereen, Helsingin tai Oulun ulkopuolella. Muualla lähin terveysasema 50-200km ja viikkojen ajan saannin päässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Ei edes mennä lääkäriin, mutta kehdataan naukua, että ei pääse.
Voi olla niin, että lääkäriin menemättä jättävät, ja he jotka eivät sinne pääse ovat eri henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Turussa pääsee parin tunnin sisällä
Tiedän,,sukulaisiani asuu siellä. Helsingissä taas ei pääse terveysasemalla lainkaan, ja jos yrittää päivystykseen, käännyttävät pois tai jos pääset jonottamaan, saat jonottaa ehkä 8 tuntia käytävällä, pari vuotta sitten Haartmanissa oli lähes 2 vuorokauden jonotus päivystykseen. Minulla oli tia-kohtaus ja käännytettiin pois päivystyksestä Helsingissä, koska 'se meni jo ohi'.
Vierailija kirjoitti:
Niitä jotka asuu Turun, Tampereen, Helsingin tai Oulun ulkopuolella. Muualla lähin terveysasema 50-200km ja viikkojen ajan saannin päässä
Helsingissä on Suomen heikoin pääsy terveyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun se ei ole pari viikkoa vaan puoli vuotta, joka sitten edellisenä päivänä siirretään monen kuukauden päähän, moneen kertaan.
Jep. Ensin laitetaan jonoon, muutaman kuukauden kuluttua kerrotaan aika, ja se aika on parin kuukauden kuluttua. Näin ainakin Helsingissä.
...ne onnekkaat, jotka pääsevät jonoon. Monihan ei pääse sinnekään.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minä. Olen hoitovapaalla, meillä ei ole työterveyshuoltoa ko. aikana. Pääsen korkaintaan tapaamaan sairaanhoitajaa, mutta lääkärille ei ole mitään mahdollisuutta päästä, hoitaja tekee diagnoosin ja kertoo lääkärille tarvttavan lääkkeen. Siitä ei ole hyötyä, koska lääkäri ei ole nähnyt iho-ongelmaani.
Sama juttu 17v veljeni kanssa, ei mitään mahdollisuutta päästä lääkäriin keuhkokuumeessa, hoitaja diagnosoi flunssan ja seuraavana yönä päivystyksestä käännytettiin takaisin kotiin. Vasta yksityiseltä lääkäriltä sai apua.
netissa lähetetään kuva hoitajachattiin iho-ongelmasta ja annetaan riitävät tiedot. hoitaja chattaa, että hetkinen, näytän tätä lääkärille. Menee pari minuuttia ja hoitaja kertoo mitä lääkäri kertoi mitä pitää tehdä.
tuolla lailla itse sain ajan luomen poistoon, kun lääkäri kuvasta katsoi, että voisihan sen poistaa, kun on vähän rajalla, mutta tuskin se pahanlaatuinen on, otetaan kuitenkin varuilta pois.
Minulle ei anneta terkkariin aikaa. Kroonisia, kovia kipuja, mutta pystyn käymään töissä. Työterveys ei kata tällaista. Terkkarissa ollaan sitä mieltä, että krooninen vaiva, voi-voi, koita pärjäillä.
Aina välillä uusitaan panacod resepti 20tabl, mutta yleensä niin, että sitä voi ottaa maksimissaan 1tabl joka toinen päivä, ennen kun voi hakea uutta pakettia. Hienoa, kun on kipuja joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ne onnekkaat, jotka pääsevät jonoon. Monihan ei pääse sinnekään.
Tämä on totta.
Vierailija kirjoitti:
naapuri kärsi virtsankarkailusta ja pahasta kohdun laskeumasta jotain kolme vuotta itsekseen, kun "ei lääkärille kuitenkaan pääse, kaikkihan sen tietää". Sitten sain vihdoin hänet suostuteltua edes yrittämään lääkärille pääsyä ja sai heti ajan. Lääkäri tutki, kysyi onko valmis korjausleikkaukseen, jos on, nin tulee lähete urogynegologian polille. Sanoi siten, että hitto kun piti uskoa niitä pöljiä ihmisiä netissä, kärsin kolme vuotta turhan takia.
Mistä näitä p*akan puhujia riittää? Aina olen lääkäriin päässyt kun tarvetta on ollut.