Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On tää kyllä niin väärin, että vain työssäkäyvillä ja rikkailla on varaa opiskella useampi tutkinto

Vierailija
11.12.2025 |

Pitkäaikaistyötön joutuu vaan tyytymään osaansa. Mutta tehkää te muut sitten kaksinverroin töitä, että saatte minutkin elätettyä.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä aloin opiskella amk-tutkintoa nimenomaan työttömyyspäivärahalla. Omaehtoinen tuki. Eihän työssäkäyvät saa enää edes aikuisopintorahaa vai millä nimellä olikaan. 

On tosiaan mahdollista, mutta vain anomuksesta ja maksimissaan 2 vuotta (amk-opinnot yleensä 4 vuotta)

Mä olisin myös saanut opiskella amk-tutkinnon työttömyyskorvauksella mutta mulla oli se tilanne että olin työkyvytön aiempiin ammatteihini eli työkkäri ei olisi pystynyt tarjoamaan mitään työtä mitä olisin pystynyt tekemään. Mutta onneksi en tarvinnutkaan työttömyyskorvausta vaan sain kuntoutusrahan opintojen ajaksi.

Jos on mahdollista saada tuloja esim tekemällä jotain osa-aikatyötä niin tällöin monimuoto tai verkko-opinnot olisi se vaihtoehto. Ryhmässäni suurin osa teki töitä ja rahoitti sillä opintojaan. Toki lähiopetusmuoto ei sitä mahdollista. 

Vierailija
82/82 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä aloin opiskella amk-tutkintoa nimenomaan työttömyyspäivärahalla. Omaehtoinen tuki. Eihän työssäkäyvät saa enää edes aikuisopintorahaa vai millä nimellä olikaan. 

On tosiaan mahdollista, mutta vain anomuksesta ja maksimissaan 2 vuotta (amk-opinnot yleensä 4 vuotta)

Mä olisin myös saanut opiskella amk-tutkinnon työttömyyskorvauksella mutta mulla oli se tilanne että olin työkyvytön aiempiin ammatteihini eli työkkäri ei olisi pystynyt tarjoamaan mitään työtä mitä olisin pystynyt tekemään. Mutta onneksi en tarvinnutkaan työttömyyskorvausta vaan sain kuntoutusrahan opintojen ajaksi.

Jos on mahdollista saada tuloja esim tekemällä jotain osa-aikatyötä niin tällöin monimuoto tai verkko-opinnot olisi se vaihtoehto. Ryhmässäni suurin osa teki töitä ja rahoitti sillä opinto

Eikä nykyinen työllisyystilanne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän