HS: Trumpin hallinto ehdottaa: Myös suomalaisturistien pitäisi toimittaa some-historiansa päästäkseen maahan
"YHDYSVALTAIN presidentin Donald Trumpin hallinto suunnittelee vaativansa maahan ilman viisumia saapuvia turisteja toimittamaan sosiaalisen median historiansa viiden vuoden ajalta.
Sosiaalisen median tietojen lisäksi uuden ehdotuksen mukaan hakijoiden tulisi ilmoittaa puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa useiden vuosien ajalta ja kertoa lisää perheenjäsenistään."
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011683911.html
Kommentit (285)
Ei taida antifafanit, kuten Li anderson päästä maahan. Ja hyvä niin. Myös stubbin somesta löytyy Trumpia herjaavia kommentteja ja woketusta.
Mites sitten kun ei kuulu mihinkään sosiaaliseen mediaan. Onko sitten sosiaaliset pisteet liian alhaiset ja ei ole tervetullut maahan.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida antifafanit, kuten Li anderson päästä maahan. Ja hyvä niin. Myös stubbin somesta löytyy Trumpia herjaavia kommentteja ja woketusta.
Samaa globalistiporukkaa Li ja Stubb. Kollektivisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo jotain uutta? Tätä kysyttiin jo kesällä. Siellä kysytään paljon muutakin.
On, etkö lukenut uutista, urpo?
Selitätkö miten se eroaa nykyisestä? Sosiaalisen median tilejä kysytään jo.
Vtun juntti, eihän kysytä
Mun sometilit on jo yhdysvaltain viranomaisten saatavilla milloin tahansa, koska jenkkimammuttien alustoille olen rekisteröitynyt. Sen kun katsoo ihan rauhassa sieltä minut, ei mulla ole mitään salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo jotain uutta? Tätä kysyttiin jo kesällä. Siellä kysytään paljon muutakin.
Uutisen mukaan ei kysytä tällä Esta-lomakkeella.
Tämän hetkinen muotoilu on: Do you want to disclose any social media accounts? Voit käydä tarkistamassa asian Yhdysvaltain hallinnon virallisilta Esta-hakemus sivuilta jos et usko.
Ehkä tämä sitten on uusi asia briteille, mutta suomalaisilta on kysytty jo hyvän aikaa.
Kuka tietää kaikki puhelinnumeronsa vuosien varrella? Lasketaanko lapsuuden lankapuhelin nro mukaan?
Hyvä Trump. Trumppia herjanneet vihervassarit joutuvat viimein vastuuseen teoistaan, kun matkustavat jenkkeihin. Wokettava Mari Karppinen saa kohta lähtöpassit myös.
Nyt vihervassarit tuhoavat vanhoja trumppia koskevua vihaviestejään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi me suomalaiset olisimme missään erivapaus-asemassa muiden maiden kansalaisiin nähden?
No tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisen mukaan ei kysytä tällä Esta-lomakkeella.
Tämän hetkinen muotoilu on: Do you want to disclose any social media accounts? Voit käydä tarkistamassa asian Yhdysvaltain hallinnon virallisilta Esta-hakemus sivuilta jos et usko.
Ehkä tämä sitten on uusi asia briteille, mutta suomalaisilta on kysytty jo hyvän aikaa.
Ei taideta kysyä, ainakaan tämän sivun mukaan. Ja ainahan tuollaiseen voi vastata ei.
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten kun ei kuulu mihinkään sosiaaliseen mediaan. Onko sitten sosiaaliset pisteet liian alhaiset ja ei ole tervetullut maahan.
Varmaankaan ei pääse. Taustalla sama ideologia kuin työnhaussa esim. Suomessa - hakemustadi ei lueta, jos et ole linkittänyt siihen läjää sosiaalisen median tilejä. LinkedIn on pakollinen, muut suositeltavia muutamasta paikasta on sanottu suoraan, että hakemustani ei ole luettu kun en kuulu likedinniin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Trump. Trumppia herjanneet vihervassarit joutuvat viimein vastuuseen teoistaan, kun matkustavat jenkkeihin. Wokettava Mari Karppinen saa kohta lähtöpassit myös.
Nyt vihervassarit tuhoavat vanhoja trumppia koskevua vihaviestejään.
Tuskinpa. En usko, että heitä kiinnostaa matkustaa usaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vain, että eikö tuon voi kiertää sanomalla, ettei ole tilejä sosiaalisessa mediassa? En mä niissä ainakaan omalla nimelläni ole. Jos eivät pääse lukemaan sähköpostiani niin eivät löydä mitään tilejä perustetunkaan. Ja voihan nekin viestit sieltä poistaa.
Plus jos käyttää esim iPhonea, niin ostaa reissulle uuden puhelimen, tekee sille eri apple-tilin eikä lataa mitään somea sinne (ennen rajatarkastuksia).
Voin vain kuvitella rajaviranomaisten intoa tutkia mamman, 54, tilejä puhelimesta, joka on täynnä Bojan Cvjeticaninin kuvia :D
ja kun viranomainen ne kuitenkin löytää niin sitten häkki heilahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankaan ei pääse. Taustalla sama ideologia kuin työnhaussa esim. Suomessa - hakemustadi ei lueta, jos et ole linkittänyt siihen läjää sosiaalisen median tilejä. LinkedIn on pakollinen, muut suositeltavia muutamasta paikasta on sanottu suoraan, että hakemustani ei ole luettu kun en kuulu likedinniin.
Tietenkin pääsee. Ei sosiaalinen media mikään pakko kenellekään ole.
Moni suomalainen suvaitseva vihapuhujamuusikko voi unohtaa keikat jenkeissä. Tekoäly skannaa sometilit rajalla ja nämä suuret taiteilijat lähtevät vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ilmiö on sukua sille Suomessa koetulle mielipidesyrjinnälle jota mm Yle on harrastanut rekrytoinneissaan eli jos olet persu niin Ylelle töihin et ole päässyt.
Kyseessä täysin sama ilmiö, ideologinen syrjintä.
Tämä olisi aivan hirvittävä dystopia ellei olisi välttämätön vastaisku intersektionaalisten sosialistien vastaavalle syrjinnälle.
Olet joko puolesta tai vastaan, keskitietä ei ole. Tämä ajattelu aloitti syrjinnän ja se ei tullut oikealta.
No johan on jutut. Itse olen rehellisesti persu ja töissä ylessä. Kukaan ei ole täällä koskaan puoluekantaani kysellyt, eikä se ketään kiinnosta. Ei rekry vaiheessa eikä muutenkaan missään kohtaa.
Olet siis talonmies Ylellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vain, että eikö tuon voi kiertää sanomalla, ettei ole tilejä sosiaalisessa mediassa? En mä niissä ainakaan omalla nimelläni ole. Jos eivät pääse lukemaan sähköpostiani niin eivät löydä mitään tilejä perustetunkaan. Ja voihan nekin viestit sieltä poistaa.
Plus jos käyttää esim iPhonea, niin ostaa reissulle uuden puhelimen, tekee sille eri apple-tilin eikä lataa mitään somea sinne k(ennen rajatarkastuksia).
Voin vain kuvitella rajaviranomaisten intoa tutkia mamman, 54, tilejä puhelimesta, joka on täynnä Bojan Cvjeticaninin kuvia :D
ja kun viranomainen ne kuitenkin löytää niin sitten häkki heilahtaa.
Ei niitä kiinnosta, oletko vähän tyhmä! 😂
Vierailija kirjoitti:
Mun sometilit on jo yhdysvaltain viranomaisten saatavilla milloin tahansa, koska jenkkimammuttien alustoille olen rekisteröitynyt. Sen kun katsoo ihan rauhassa sieltä minut, ei mulla ole mitään salattavaa.
Tuskinpa vain ovat. Vai linkititkö ne sinne henkilötunnuksesi taakse?
No johan on jutut. Itse olen rehellisesti persu ja töissä ylessä. Kukaan ei ole täällä koskaan puoluekantaani kysellyt, eikä se ketään kiinnosta. Ei rekry vaiheessa eikä muutenkaan missään kohtaa.