Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Trumpin hallinto ehdottaa: Myös suomalaisturistien pitäisi toimittaa some-historiansa päästäkseen maahan

Vierailija
11.12.2025 |

"YHDYSVALTAIN presidentin Donald Trumpin hallinto suunnittelee vaativansa maahan ilman viisumia saapuvia turisteja toimittamaan sosiaalisen median historiansa viiden vuoden ajalta.

Sosiaalisen median tietojen lisäksi uuden ehdotuksen mukaan hakijoiden tulisi ilmoittaa puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa useiden vuosien ajalta ja kertoa lisää perheenjäsenistään."

https://www.hs.fi/maailma/art-2000011683911.html

Kommentit (285)

Vierailija
21/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään salattavaa toisin kukn teillä kriminaaleilla...

Kysehän ei ole siitä onko jotain salattavaa vaan täysin vastapuolen tulkinnasta esim some-päivityksistä. Väärä logo kuvan taustalla niin rajalla käännytys kotimaahan.

Vierailija
22/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää minkä asian Trumpin hallinto milloinkin keksii olevan niiden mielestä epäilyttävää. Sehän tässä on se ongelma,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo jotain uutta? Tätä kysyttiin jo kesällä. Siellä kysytään paljon muutakin.

Vierailija
24/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ilmiö on sukua sille Suomessa koetulle mielipidesyrjinnälle jota mm Yle on harrastanut rekrytoinneissaan eli jos olet persu niin Ylelle töihin et ole päässyt.

Ovatko ne syynänneet kännykän historioita?

Vierailija
25/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun somessa on lähinnä neulekuvia, mutta en silti halua esitellä niitä Amerikan viranomaisille.

Vierailija
26/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Plus jos käyttää esim iPhonea, niin ostaa reissulle uuden puhelimen, tekee sille eri apple-tilin eikä lataa mitään somea sinne (ennen rajatarkastuksia). "

Tuo vasta epäilyttävää onkin että sinulla ei ole puhelimessa mitään. Varma keino joutua tarkempaan syyniin.

Mitä sitten? Ei mua itse syyni häiritse, en ole typerä alle 5-kymppinen, kuten sä. Vaan mua kiinnostaa mun yksityisyyteni. Tuosta uutisesta ymmärtäisin, että luvan saa ennakkoon. Eli ilmoitan, ettei socialseja ole, niin sitten joko saan matkustusluvan tai en saa, so simple. Voihan sitä sen lisäksi sitten ottaa matkaan sen uuden puhelimen. 

Vierailija
27/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöks. Onneksi ei ole ollut ikinä mitään ihmeempää halua käydä Amerikassa ja nyt sitä on sata kertaa vähemmän. Käy sääliksi amerikkalaista tuon hullun vallan alla. 

Vierailija
28/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tuonnekaan matkustaa ollenkaan. Järkyttävä kehitysmaa.

Vierailija
29/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaset sananvapauden sanansaattajat ahaha vidun Trump 

Nytkö sananvapaus muka kiinnostaa sinua? 😄

Se kiinnostaa aika monia. Mutta kaikkien käsitys siitä ei vain ole sama kuin persuilla.

Vierailija
30/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilman viisumia saapuvia turisteja"?

Mitä ne ovat? Eihän sinne pääse ilman viisumia!

Vierailija
31/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, kannattaa vähän miettiä mitä on tullut öyhötettyä jos haluaa tulevaisuudessa päästä jenkeissä käymään.

Älä huoli, entistä harvempi enää haluaa.

Ja se nyt ei kiinnosta pätkän vertaa jenkkejä jos joku Euroopan woke ei halua jenkkeihin matkustaa.

Vierailija
32/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun somessa on lähinnä neulekuvia, mutta en silti halua esitellä niitä Amerikan viranomaisille.

Mun some on fan-editteja shippaamastani Bojeresta, joten en myöskään :DDDD 

Ja siis mulla on sellainen periaate, että henkilöys ja some minä, kaksi eri juttua. Kukaan mun irl tuttu ei tiedä yhtäkään mun somekanavaa, joissa oikeasti oon aktiivinen :)

Vierailija
33/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ilmiö on sukua sille Suomessa koetulle mielipidesyrjinnälle jota mm Yle on harrastanut rekrytoinneissaan eli jos olet persu niin Ylelle töihin et ole päässyt.

Ovatko ne syynänneet kännykän historioita?

Eivät, koska eivät osaa. Pakkokirjautuminen Areenaan on tietysti hyvä ensiaskel.

Vierailija
34/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo jotain uutta? Tätä kysyttiin jo kesällä. Siellä kysytään paljon muutakin.

On, etkö lukenut uutista, urpo?

Vierailija
35/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, kannattaa vähän miettiä mitä on tullut öyhötettyä jos haluaa tulevaisuudessa päästä jenkeissä käymään.

Katsotaan asiaa sitten kun se ei enää ole diktatuuri. 

Vierailija
36/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Plus jos käyttää esim iPhonea, niin ostaa reissulle uuden puhelimen, tekee sille eri apple-tilin eikä lataa mitään somea sinne (ennen rajatarkastuksia). "

Tuo vasta epäilyttävää onkin että sinulla ei ole puhelimessa mitään. Varma keino joutua tarkempaan syyniin.

Mitä sitten? Ei mua itse syyni häiritse, en ole typerä alle 5-kymppinen, kuten sä. Vaan mua kiinnostaa mun yksityisyyteni. Tuosta uutisesta ymmärtäisin, että luvan saa ennakkoon. Eli ilmoitan, ettei socialseja ole, niin sitten joko saan matkustusluvan tai en saa, so simple. Voihan sitä sen lisäksi sitten ottaa matkaan sen uuden puhelimen. 

Ei matkustuslupa tarkoita vielä että pääset maahan. Se toinen syyni on siellä rajalla ja siellä voidaan kysellä kaikenlaista. Jos vastaukset eivät miellytä rajaviranomaista niin se on suoraan takaisin. Ei siinä ole mitään oikeusturvaa vaan heillä on kaikki valta estää maahanpääsy jos he niin parhaaksi näkevät.

Vierailija
37/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkkeihin ei kaivata sosialisteja kansaa kiihottamaan.

Vierailija
38/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se nyt ei kiinnosta pätkän vertaa jenkkejä jos joku Euroopan woke ei halua jenkkeihin matkustaa.

Turismi on aika iso bisnes.

Vierailija
39/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Kyllä se maan matkailualaa ainakin huolestuttaa jo. 

Vierailija
40/285 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli ilmoitan, ettei socialseja ole, niin sitten joko saan matkustusluvan tai en saa, so simple."

Voi hyvin olla että et saa. Onko se sinusta oikein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä