Diagnosoi mut
En tunne häpeää. Huomaan heti, jos joku valehtelee tai esittää jotain. Havaitsen muiden heikkoudet ensimmäisenä, en kuitenkaan käytä niitä hyväkseni. Minulla on vahva oikeudentunto, myös muita kohtaan. Puolustan aina heikompia. Suutun ja rauhoitun nopeasti. Minulla on kiero huumorintaju. Olen hyvin rehellinen, mutta en halua loukata. Monesti ajatukseni ovat liian vaikeita tai edellä aikaansa muille. En ole koskaan nauttinut mistään työstä, käyn vain rahan takia. Opiskelin maisterin tutkinnon, että saan parempaa palkkaa. Luen nopeasti ja minulla on valokuvamuisti, mutta en jaksa kuunnella mitään. Arvaan dekkareista tappajan melko heti. Muistan kaiken ja tarkasti. Yksityiskohdat kiehtovat , mutta pystyn näkemään niiden välillä yhteyksiä ja suuria kokonaisuuksia. Usein muut eivät näe niitä. Muut ihmiset lähinnä turhauttavat minua. Pidän enemmän eläimistä. Lapset ja kasvit pitävät minusta.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Normaalia älykkäämpi ja aidompi.
Siellä toinen yhtä hullu.
Kysymyksesi on kiehtova. Haluaisin käyttää tähän enemmänkin aikaa,mutta nyt joudun vain arpomaan ne ilmeisimmät. Sinulla on arkitarvetta ajatellen liikaa älyä. Lisäksi sijoittunet neurokirjon ylätasolle lokeroon assburger. Mutta et sinä siinä lokerossa pysy,eikä pidä pysyäkään.
Viihdemielessä INTJ/ INFJ
Pääasia,että olet. Kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin sitä mieltä että aidassa on kaksi kohtaa mistä kannattaa mennä. Reikä tai korkein kohta. Suurin osa kulkee portista.
Kiitos. Tarvitsin tätä juuri nyt. Kiitokset myös Ap:lle, ellet sitten ole hän. On ilahduttavaa löytää tällainen keskustelu kaiken kuonan joukosta. Keskinkertainen lokeroija ei kenties voi tuntea tällaista iloa koskaan. Mutta en tiedä varmaksi, koska tuo laji on minulle loputon mysteeri ja kiinnostuksen kohde. T. Se, joka antoi diagnoosin aristoteelinen outolintu
Ehkäpä sinun diagnosoimiseesi tarvittaisiin myös toisten mielipiteitä sinusta. Se miten itsensä näkee kun ei aina ole totuus. Joku toinen kun voi olla sinusta ja luonteenpiirteistäsi täysin eri mieltä.
Toisinajattelija. Elä rauhassa sellaisena kuin olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin sitä mieltä että aidassa on kaksi kohtaa mistä kannattaa mennä. Reikä tai korkein kohta. Suurin osa kulkee portista.
Kiitos. Tarvitsin tätä juuri nyt. Kiitokset myös Ap:lle, ellet sitten ole hän. On ilahduttavaa löytää tällainen keskustelu kaiken kuonan joukosta. Keskinkertainen lokeroija ei kenties voi tuntea tällaista iloa koskaan. Mutta en tiedä varmaksi, koska tuo laji on minulle loputon mysteeri ja kiinnostuksen kohde. T. Se, joka antoi diagnoosin aristoteelinen outolintu
Lokerointi on perustarve ymmärtää maailmaa. Mutta sen ylempiä tasoja havainnoimalla voi ymmärtää, ettei lokerot ole totta. Ne on hyvin subjektiivisia ja lisäksi ne rajoittavat ihmisiä kehittymästä. Ei tulisi lukittautua. Persoonallisuustestit ovat hyvin arveluttavia. Ihminen voi olla eri päivinä ihan eri persoonaprofiilissa. Kiitos hyvästä keskustelusta ja mahtavaa, jos siitä oli myös iloa tai se toi jotain oivalluksia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lokerointi on perustarve ymmärtää maailmaa. Mutta sen ylempiä tasoja havainnoimalla voi ymmärtää, ettei lokerot ole totta. Ne on hyvin subjektiivisia ja lisäksi ne rajoittavat ihmisiä kehittymästä. Ei tulisi lukittautua. Persoonallisuustestit ovat hyvin arveluttavia. Ihminen voi olla eri päivinä ihan
Juuri näin, ihminen lokeroi aina. Se sitten vaihtelee, miten kukin lokeroihinsa suhtautuu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sinun diagnosoimiseesi tarvittaisiin myös toisten mielipiteitä sinusta. Se miten itsensä näkee kun ei aina ole totuus. Joku toinen kun voi olla sinusta ja luonteenpiirteistäsi täysin eri mieltä.
Mitä ihminen tekee toisten mielipiteillä itsestään? Ja miten jonkun toisen mielipide voi kertoa yhtään mitään totuutta kenestäkään 😅 Nyt oli jo hulvatonta.
Jos itseään peilaa muihin,moni peili on niin rikki,että sieltä vasta kieroutunut kuva kajastaa. Se käsityskö ihmisen pitäisi itsestään omaksua? Ajattele nyt vähän,ihminen.
Autisti tai autisti+ADHD, korkea älykkyys, etkä ole joutunut elämään lapsuuttasi siten, että olisit alkanut tietämättäsi alitajuisesti miellyttää muita, vaan olet voinut säilyttää suoruutesi.
Voit tietysti myös laittaa saman tekstin tekoälylle ja kysyä siltä.
Aikaasi edellä? Missä, kaljuuntumisessa?
Olet omahyväinen ryökäle, mutta kiva kun jaksat kirjoitella tänne höpöpöpöpalstalle xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autisti.
Huomaako autisti kaikki rivienvälien merkitykset, eleet, katseet, piilomerkitykset, sosiaaliset verkot ja pelit?
Riippuu autistista. Jotkut ei tajua niitä yhtään eikä huomaa mitään sosiaalisia vihjeitä ja toiset huomaavat ja lukevat ihmisiä ja heidän välistään dynamiikkaa kuin muut sanomalehteä. Voi olla myös niin, että sivusta tai kauempaa näkee enemmän kuin muut, mutta liian läheltä ei oikein hahmota. Tai nuorena ei niitä ymmärrä, mutta iän myötä oppii.
Vierailija kirjoitti: En tunne häpeää. "Huomaan heti, jos joku valehtelee tai esittää jotain." Et huomaa, vaan teet pääsi sisällä vääriä tulkintoja, jotka uskot olevan totta. Myös ihmiset on luotu siihen, että he tulkitsevat tietyllä tavalla sanatonta viestintää eli eleitä ja ilmeitä. Ei tämä ole mikään lahja, jonka vain sinä osaat tehdä. "Havaitsen muiden heikkoudet ensimmäisenä, en kuitenkaan käytä niitä hyväkseni." Suurimmalla osalla ihmisiä on samat heikkoudet. Todennäköisesti yhä teet vain virhetulkintoja ja pidät niitä totena. "Minulla on vahva oikeudentunto, myös muita kohtaan." Kaikki ovat mielestään oikeudentuntoisia, riippuu vain miltä suunnalta katsoo. "Puolustan aina heikompia." Heikompia, jotka ovat sinun mielestäsi heikompia. "Suutun ja rauhoitun nopeasti." Äkkipikainen ja tunteiden vietävissä. "Minulla on kiero huumorintaju." Mitä edes tarkoittaa kiero huumorintaju? "Olen hyvin rehellinen, mutta en halua loukata." Todennäköise
Sivusta. Tämä kommentti on silkkaa paskaa.
Viisas pääsee vähemmällä on ihan oiva sanonta.