Diagnosoi mut
En tunne häpeää. Huomaan heti, jos joku valehtelee tai esittää jotain. Havaitsen muiden heikkoudet ensimmäisenä, en kuitenkaan käytä niitä hyväkseni. Minulla on vahva oikeudentunto, myös muita kohtaan. Puolustan aina heikompia. Suutun ja rauhoitun nopeasti. Minulla on kiero huumorintaju. Olen hyvin rehellinen, mutta en halua loukata. Monesti ajatukseni ovat liian vaikeita tai edellä aikaansa muille. En ole koskaan nauttinut mistään työstä, käyn vain rahan takia. Opiskelin maisterin tutkinnon, että saan parempaa palkkaa. Luen nopeasti ja minulla on valokuvamuisti, mutta en jaksa kuunnella mitään. Arvaan dekkareista tappajan melko heti. Muistan kaiken ja tarkasti. Yksityiskohdat kiehtovat , mutta pystyn näkemään niiden välillä yhteyksiä ja suuria kokonaisuuksia. Usein muut eivät näe niitä. Muut ihmiset lähinnä turhauttavat minua. Pidän enemmän eläimistä. Lapset ja kasvit pitävät minusta.
Kommentit (116)
Mites pituus ja paino ja fyysinen kunto?
AD/HD tyypeistä sanotaan että he haistavat teennäiset peenpuhujat jo kauas ja viihtyvät aitojen ihmisten kanssa. Heillä on myös narsistitutka. Narsistit luovat ympärilleen tähtipölyä ja heitä kritiikittä palvovan ihailijakerhon mutta AD/HD -ihmiset tunnistavat narsistin heti.
Tulee myös mieleen lievä autismi yhdistettynä AD/HD.
Mikä näistä on lääketieteeseen liittyvä asia?
a) Rokki soi
b) Kuopio tanssii ja soi
c) Diagnosoi
d) Korvat soi
Älykkyys. Tai jos tarkemmin sanottuna lahjakkuus. Kato tää ja mieti kolahtaako https://en.wikipedia.org/wiki/Overexcitability
Tunsin joskus sun kuvaileman kaltaisen ihmisen ja oon oikeastaan koko elämän miettinyt sitä miten hän onnistui sekä näkemään että jollain järjettömän oudolla tavalla korjaamaan musta pahan heikkouden. Josta siis oon loputtoman kiitollinen hänelle koska ymmärrän mikä katastrofi elämä olisi sen heikkouden kanssa ollut. Kiitollisuus häntä ja hänen ihmeellisyyttään kohtaan on ihan pohjaton. Sama henkilö näki myös todella tarkkaan huonot ihmissuhteeni niin että itsekin havahduin.
Tarkoittaa siis käytännössä sitä että ihmisessä on läsnä järjetön kehityspotentiaali kun on tuon tapaista ylistimuloituvuutta jne.
Ainakin tuossa on paljon adhd piirteitä. Ehkä myös asperger. Voit myös olla täysin "normaali".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet autisti ja persoonallisuustyypiltä intj.
Vaikea tulla toimeen muiden kanssa, joten ei kivaa.
Minulla on kuitenkin muutama ystävä, puoliso, lapsi, sukulaisia ja töissä olen pidetty. Paradoksi, koska en itse niin välitä ihmisistä.
Tämä on hyvin tyypillistä introverteille. Muut pitää, mutta itseä ei ihmiset juurikaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosi: et ole sairas ihminen. Lause parempaa palkkaa viittaa sen sijaan narsismiin. Sitä ei voi parantaa
Yleensä ihmiset haluavat mieluummin parempaa palkkaa kuin huonompaa palkkaa. Se on täysin normaalia, eikä viittaa narsismiin.
Unohdin vastata tuohon "En tunne häpeää" kohtaan. Mitä todennäkösemmin tunnet häpeää, et vain tunnista mikä tunne on sitä häpeää.
Vierailija kirjoitti:
AD/HD tyypeistä sanotaan että he haistavat teennäiset peenpuhujat jo kauas ja viihtyvät aitojen ihmisten kanssa. Heillä on myös narsistitutka. Narsistit luovat ympärilleen tähtipölyä ja heitä kritiikittä palvovan ihailijakerhon mutta AD/HD -ihmiset tunnistavat narsistin heti.
Tulee myös mieleen lievä autismi yhdistettynä AD/HD.
Noilla jutuillasi ei ole mitään tekemistä ADHD:n kanssa. Siis mitä vttua oikein selitätte täällä?
Mitään mitä AP sanoo ei kerro ADHD:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosi: et ole sairas ihminen. Lause parempaa palkkaa viittaa sen sijaan narsismiin. Sitä ei voi parantaa
Voiko narsisti tuntea empatiaa? Jos näin on, en ole narsisti.
Totta kai voi, narsismin ydin on siinä omassa erinomaisuudessa kuten sinullakin.
Erinomaisuudessa? En ole täydellinen. Kukaan ei ole. Täydellisyyttä kuvittelevat pyrkivät muuttamaan muita. En pyri tähän. Lisäksi itseäni älykkäämpiä on paljon. En edes pidä itseäni erityisen älykkäänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sherlock Holmes. Ei muuta kuin yksityisetsivän hommiin
Jos se sisältää matkustamista, ei kiinnosta. Kaikki junat, lentokoneet, laivat ja autot ovat vastenmielisiä. Muutoin voisi olla ihan mielenkiintoista.
Toisin sanoa et ole ikinä matkustellut missään, etkö selvästi tunne aitoa mielenkiintoa vieraita kulttuureja kohtaan. Huoh.
Tietysti tunnen. Ja olen matkustellut, puhun myös viittä kieltä. En kuitenkaan pidä itse matkustamisesta, ainostaan kohteista. Työkseni en matkustaisi, se on kidutusta.
Vierailija kirjoitti:
et ole älykäs etkä koulutettu jos luet dekkareita
Eli älykäs ei voi kuluttaa viihdettä? Missä näin on päätetty? Mitä älykäs saa lukea?
Vierailija kirjoitti: En tunne häpeää. "Huomaan heti, jos joku valehtelee tai esittää jotain." Et huomaa, vaan teet pääsi sisällä vääriä tulkintoja, jotka uskot olevan totta. Myös ihmiset on luotu siihen, että he tulkitsevat tietyllä tavalla sanatonta viestintää eli eleitä ja ilmeitä. Ei tämä ole mikään lahja, jonka vain sinä osaat tehdä. "Havaitsen muiden heikkoudet ensimmäisenä, en kuitenkaan käytä niitä hyväkseni." Suurimmalla osalla ihmisiä on samat heikkoudet. Todennäköisesti yhä teet vain virhetulkintoja ja pidät niitä totena. "Minulla on vahva oikeudentunto, myös muita kohtaan." Kaikki ovat mielestään oikeudentuntoisia, riippuu vain miltä suunnalta katsoo. "Puolustan aina heikompia." Heikompia, jotka ovat sinun mielestäsi heikompia. "Suutun ja rauhoitun nopeasti." Äkkipikainen ja tunteiden vietävissä. "Minulla on kiero huumorintaju." Mitä edes tarkoittaa kiero huumorintaju? "Olen hyvin rehellinen, mutta en halua loukata." Todennäköise
En ole aloittaja mutta voisit ehkä lukea omasta viestistäsi tämän kohdan uudestaan "Et huomaa, vaan teet pääsi sisällä vääriä tulkintoja, jotka uskot olevan totta."
Ja tuo että kenestä lapset ja eläimet tykkää ei kyllä sitten mitenkään liity ulkonäköön. Mäkin muistan lapsena tykänneeni sellaisista ihmisistä jotka oli ulkoisesti jopa pelottavia. Lapsi aistii energiaa eikä niitä pysty huijaamaan. Itsekin yritän pitää yllä vähän sellaista natsimutsi-imagoa ja siinä missä resting bitch face toimii aikuisiin, niin aivan toivotonta lasten suhteen. Se on kummallista ettei noi mee niille ollenkaan läpi ja on aina talo täynnä naapuruston lapsia niin kuin olisi joku lapsimagneetti vaikka mitä tekisi. Introverttinä yritän kyllä kaikkeni.
Vierailija kirjoitti:
Dekkareiden murhaajan arvaaminen ei liity mitenkään älykkyyteen ainoastaan sattumaan ja siihen ettet lue tai katso juuri mitään muuta.
Sanoinko että se liittyy älykkyyteen? Katson ja luen laajasti. Erityisesti japanilainen kirjallisuus kiehtoo.
Vierailija kirjoitti:
Jos luulet kasvien pitävän sinusta, olet mielenterveysongelmainen.
Voi olla. Kasvit ovat kuitenkin eläviä organismeja. Kun minulle tuodaan puolikuollut kasvi, se alkaa kukoistaa. Intuitiivisesti osaan hoitaa sitä. Sisällä ja puutarhassa. Aistiiko kasvit? Kyllä. Tätä on myös tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
Aivan selvä narsisti sillä ainoa negatiivinen Ja aidosti itsereflektiivinen puoli tuossa oli nopea suuttuminen.
Se oliskin helppo tie. Kuitenkin koko aloitus oli itsereflektoiva. Itsetuntemus ei ole narsismia. Narsisti pyrkii alistamaan muita tai hyötymään. Aloituksessa ei kuitenkaan ilmennyt tätä.
Vierailija kirjoitti:
Mites pituus ja paino ja fyysinen kunto?
Pituus 170, paino 65. Jaksan juosta 5 km ja pyöräillä 50 km. Se ei ole toki paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys. Tai jos tarkemmin sanottuna lahjakkuus. Kato tää ja mieti kolahtaako https://en.wikipedia.org/wiki/Overexcitability
Tunsin joskus sun kuvaileman kaltaisen ihmisen ja oon oikeastaan koko elämän miettinyt sitä miten hän onnistui sekä näkemään että jollain järjettömän oudolla tavalla korjaamaan musta pahan heikkouden. Josta siis oon loputtoman kiitollinen hänelle koska ymmärrän mikä katastrofi elämä olisi sen heikkouden kanssa ollut. Kiitollisuus häntä ja hänen ihmeellisyyttään kohtaan on ihan pohjaton. Sama henkilö näki myös todella tarkkaan huonot ihmissuhteeni niin että itsekin havahduin.
Tarkoittaa siis käytännössä sitä että ihmisessä on läsnä järjetön kehityspotentiaali kun on tuon tapaista ylistimuloituvuutta jne.
Upeaa, että tunsit tällaisen ihmisen. Kaikkea hyvää sinulle.
Vierailija kirjoitti: En tunne häpeää. "Huomaan heti, jos joku valehtelee tai esittää jotain." Et huomaa, vaan teet pääsi sisällä vääriä tulkintoja, jotka uskot olevan totta. Myös ihmiset on luotu siihen, että he tulkitsevat tietyllä tavalla sanatonta viestintää eli eleitä ja ilmeitä. Ei tämä ole mikään lahja, jonka vain sinä osaat tehdä. "Havaitsen muiden heikkoudet ensimmäisenä, en kuitenkaan käytä niitä hyväkseni." Suurimmalla osalla ihmisiä on samat heikkoudet. Todennäköisesti yhä teet vain virhetulkintoja ja pidät niitä totena. "Minulla on vahva oikeudentunto, myös muita kohtaan." Kaikki ovat mielestään oikeudentuntoisia, riippuu vain miltä suunnalta katsoo. "Puolustan aina heikompia." Heikompia, jotka ovat sinun mielestäsi heikompia. "Suutun ja rauhoitun nopeasti." Äkkipikainen ja tunteiden vietävissä. "Minulla on kiero huumorintaju." Mitä edes tarkoittaa kiero huumorintaju? "Olen hyvin rehellinen, mutta en halua loukata." Todennäköise
Mielenkiintoista. Mahdollisesti myös täysin totta. Alavireesi on kuitenkin kovin negatiivinen. Eli kun sinulle kerrotaan jotain, automaattisesti toteat sen olevan epätosi. Puolustautumisesi kertoo selkeästi jostain. Toisaalta epäilet etten osaa tulkita muita, mutta astut itse samaan ansaan.
Aivan selvä narsisti sillä ainoa negatiivinen Ja aidosti itsereflektiivinen puoli tuossa oli nopea suuttuminen.