Diagnosoi mut
En tunne häpeää. Huomaan heti, jos joku valehtelee tai esittää jotain. Havaitsen muiden heikkoudet ensimmäisenä, en kuitenkaan käytä niitä hyväkseni. Minulla on vahva oikeudentunto, myös muita kohtaan. Puolustan aina heikompia. Suutun ja rauhoitun nopeasti. Minulla on kiero huumorintaju. Olen hyvin rehellinen, mutta en halua loukata. Monesti ajatukseni ovat liian vaikeita tai edellä aikaansa muille. En ole koskaan nauttinut mistään työstä, käyn vain rahan takia. Opiskelin maisterin tutkinnon, että saan parempaa palkkaa. Luen nopeasti ja minulla on valokuvamuisti, mutta en jaksa kuunnella mitään. Arvaan dekkareista tappajan melko heti. Muistan kaiken ja tarkasti. Yksityiskohdat kiehtovat , mutta pystyn näkemään niiden välillä yhteyksiä ja suuria kokonaisuuksia. Usein muut eivät näe niitä. Muut ihmiset lähinnä turhauttavat minua. Pidän enemmän eläimistä. Lapset ja kasvit pitävät minusta.
Kommentit (54)
Diagnoosi: et ole sairas ihminen. Lause parempaa palkkaa viittaa sen sijaan narsismiin. Sitä ei voi parantaa
Minkä diagnoosin haluaisit? Esim. ADHD on suosittu diagnoosi.
Moi, mulle tulee sitten sama diagnoosi. Kerroit hyvin samalla tavalla miten kuvailisin itseäni. Tosin olen ehkä sinua vanhempi eikä muisti ole enää niin hyvä. Lapset, kasvit ja eläimet pitää minusta myös. Pidän yksinkertaisesta elämästä, nautin yksityiskohdista luonnossa ja ympärilläni.
Miksi haluat tuoda tänne itseäsi esille ja diagnoosin?
Jos ei nauti mistään työstä, niin ei ole kovin älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosi: et ole sairas ihminen. Lause parempaa palkkaa viittaa sen sijaan narsismiin. Sitä ei voi parantaa
Voiko narsisti tuntea empatiaa? Jos näin on, en ole narsisti.
Olet oma persoonasi, kaikkeen ei tarvinne diagnoosia. Jos arki sujuu kitkatta pääsääntöisesti niin et ehkä Ile millään tavalla sairas. Saatat olla vain älykäs?
Vierailija kirjoitti:
Moi, mulle tulee sitten sama diagnoosi. Kerroit hyvin samalla tavalla miten kuvailisin itseäni. Tosin olen ehkä sinua vanhempi eikä muisti ole enää niin hyvä. Lapset, kasvit ja eläimet pitää minusta myös. Pidän yksinkertaisesta elämästä, nautin yksityiskohdista luonnossa ja ympärilläni.
Mukava kuulla. Olen 45.
Vierailija kirjoitti:
Koska minua kiinnostaa, olenko yksin vai onko meitä enemmän. Diagnoosi oli toki vitsi. Mutta tietysti sekin meni joiltain ohi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nauti mistään työstä, niin ei ole kovin älykäs.
En pidä siitä, että olen riippuvainen jostain tai joku kertoo mitä tehdään. Yrittäjyyskään ei sovi, koska haluan päästä helpolla.
Tarkoitatko ettet tunne häpeää sellaisissakaan tilanteissa joissa yleensä tunnetaan häpeää vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minua kiinnostaa, olenko yksin vai onko meitä enemmän. Diagnoosi oli toki vitsi. Mutta tietysti sekin meni joiltain ohi.
Jokainen on ainutlaatuinen muttei kuitenkaan ainoa laatuaan.
Olet autisti ja persoonallisuustyypiltä intj.
Vaikea tulla toimeen muiden kanssa, joten ei kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ettet tunne häpeää sellaisissakaan tilanteissa joissa yleensä tunnetaan häpeää vai?
Niin. En ole kiinnostunut siitä, mitä muut miettii. Voin ilman häpeää kertoa ravintolassa, että ruoka ei ollut hyvää, kampaajalle, ettei tämä osannut työtään, en häpeä jos teen virheen, kaadun kadulla tai sanon jotain hassua väärässä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Koska jos näin on, niin se kyllä on aika poikkeavaa. Tässä sattumana, että itse tiedän joidenkin ihmisten luulevan etten tunne häpeää, mutta se ei pidä paikkaansa. Hyvin erikoista on, jos ei koskaan tunne mistään häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Olet autisti ja persoonallisuustyypiltä intj.
Vaikea tulla toimeen muiden kanssa, joten ei kivaa.
Minulla on kuitenkin muutama ystävä, puoliso, lapsi, sukulaisia ja töissä olen pidetty. Paradoksi, koska en itse niin välitä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. En ole kiinnostunut siitä, mitä muut miettii. Voin ilman häpeää kertoa ravintolassa, että ruoka ei ollut hyvää, kampaajalle, ettei tämä osannut työtään, en häpeä jos teen virheen, kaadun kadulla tai sanon jotain hassua väärässä paikassa.
Tuohan kuulostaa normaalilta ihmiselle joka ei vain välitä toisten mahdollisesta arvostelusta.
Myös aiheelliselta kritiikiltä ostamiensa palvelujen suhteen, mikäli tarvetta. Sillä on väliä ilmaiseeko kritiikin asiallisesti.
Häpeä tunteena on tarpeellinen esim. huomattuaan loukanneensa sanoillaan tai teoillaan, löytyykö tätä.
Olet sekaisin.