Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko varuskunnilla vanhemmille olevaa sivua, missä voi kysyä

Vierailija
10.12.2025 |

Missä voi kysyä nuoren kuulumisia/ miten menee. Nuori kun ei vastaa itse mitään/ vastaa jotain ok tai ihan sama. Niin miten yhteydenpito sitten toimisi sinne suuntaan?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene varuskunnan aidan taakse vahtimaan, jospa näkisit poikasi sieltä. 

Tätäkin olen miettinyt, mutta ajattelin, että soittamalla. Eihän se nyt niin voi olla kuten sanotaan, että puhelin ei saa lainkaan olla päällä.

Vierailija
22/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurauta sinne autolla ja vie vastaleivottua pullaa. Ilahtuu varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin PU:na joskus kasarilla yhdessä maaseuruvaruskunnassa ja joku vanhempi äijä tuli haahuilemaan portille vartiomiehen kanssa. No menin itse katsomaan mikä tilanne siellä oli taas päällä. Oli joku eläkkeellä oleva eversti tullut kyselemään että pitää päästä isoisän tapaamaan lastenlastaan. Ajettiin siviilipappa pois ja kehotettiin tulemaan vierailuaikoina sotilaskodin puolelle. Miinus oli kun äijä olikin komentajan sukulainen tai ryyppykaveri tms ja seuraavana päivänä sain komentajalta huudot.

Vierailija
24/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tauoilla ja vapaa-aikana puhelinta voi käyttää. 

Vierailija
25/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene varuskunnan aidan taakse vahtimaan, jospa näkisit poikasi sieltä. 

Tai saa pamppua.

Vierailija
26/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kersantti siellä päivittelee Intti-Hilma sovellusta ja kertoo miten ammunnat menee ja soittaa vanhemmille iltaisin jos Purjo-Petterillä on paha olo tai koti-ikävä.

Onko se jotenkin väärin, jos on paha olo tai koti-ikävä? Ei se, että on ylittänyt maagisen täysi-ikäisyyden rajan, tarkoita sitä, ettei noita tunteita voisi/saisi tuntea.

Vierailija
27/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se yökastelija vai mikä huolettaa?

Vaipat on mukana,  joten sen ei pitäisi olla ongelma. 

Enemmän tuo henkinen puoli. 18-vuotias on aivan lapsi vielä.

Vierailija
28/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee joka viikonloppu käy kotona,  kännykkä huutaa hoosiannaa, vai haluatko tosiaankin tietää kuinka urheasti poikasi pärjää ja pääseekö aukkiin, rukkiin kenties onko hänestä ainesta tulevaisuudessa  jopa rottakouluun heh tiedättekö mikä nimitys se oli ennen vanhaan? ja mitä sieltä tuli ulos kun olivat valmistuneet.

Vierailija
29/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala. 

Vierailija
30/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita puolustusvoimien komentajalle.

Vierailija
31/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on oikea syy olla huolissasi (esim. pojallasi on masennustaustaa), niin varuskunnan sotilaspastori on se, johon voit ottaa yhteyttä tekemättä itseäsi naurunalaiseksi.

Vierailija
32/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme poikaa on käynyt intin aikoinaan. Eipä kertaakaan ole tullut mieleenkään ottaa yhteyttä varuskuntaan. 

Onko hänellä jokin erityisvaikeus vai edustatko äärimmäistä helikopterivanhemmuutta?

Vierailija
33/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita varuskunnan vaihteeseen. Yleensä siellä päivystää vähintään everstin arvoinen upseeri 24/7 siltä varalta, että äidit eivät kestä ikäväänsä. 

Vierailija
34/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin PU:na joskus kasarilla yhdessä maaseuruvaruskunnassa ja joku vanhempi äijä tuli haahuilemaan portille vartiomiehen kanssa. No menin itse katsomaan mikä tilanne siellä oli taas päällä. Oli joku eläkkeellä oleva eversti tullut kyselemään että pitää päästä isoisän tapaamaan lastenlastaan. Ajettiin siviilipappa pois ja kehotettiin tulemaan vierailuaikoina sotilaskodin puolelle. Miinus oli kun äijä olikin komentajan sukulainen tai ryyppykaveri tms ja seuraavana päivänä sain komentajalta huudot.

Paskaa puhut. Komentajan kaverit olisi silloin vain soittaneet hänelle, että mä tuun nyt ja se tieto olisi tullut portille. Sä olet varmaan iältäsi jo vähintään 70-vuotias, jos olet kasarilla ollut PU.

Vierailija
35/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme poikaa on käynyt intin aikoinaan. Eipä kertaakaan ole tullut mieleenkään ottaa yhteyttä varuskuntaan. 

Onko hänellä jokin erityisvaikeus vai edustatko äärimmäistä helikopterivanhemmuutta?

Ei ole hänellä mitään tuollasita, mutta mistä voin tietää, onko kaikki hyvin, kun ei mitään vastausta heru kysyttäessä,

Vierailija
36/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kuvittelet varuskunnassa osaavan sanoa, miten nuorellasi menee, jos hän ei itse kerro enempää? Miten nuori käyttäytyy, kun hän käy lomalla kotona?

Vierailija
37/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kuvittelet varuskunnassa osaavan sanoa, miten nuorellasi menee, jos hän ei itse kerro enempää? Miten nuori käyttäytyy, kun hän käy lomalla kotona?

Käyttäytyy välttelevästi ja kysymyksiä väisteleväsyi, mutta joskus he voivat kertoa enemmän ulkopuoliselle ja eikös heillä ole oikeiksia ns. pakottaa asioita.

Vierailija
38/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei kotiväki kyllä aikoinaan kysynyt yhtään mitään, asepalveluksen suoritin ja se oli siinä.

Vierailija
39/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö pojan päästä tissiä imemään?

Vierailija
40/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivittäin komppanian päällikölle ja kysele pojan kuulumiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan