Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä se olen niin ilkeämielinen ihminen, että toivon ettei tuttavani saa toista lasta!

Vierailija
21.04.2007 |

Syy: Hän on niiiiiin kaikkivoipainen ja hyvä kasvattaja ja niin hyvä, fiksu ja älykäs ihminen muutenkin -omasta mielestään.

Nyt kuitenkin yksi asia uhkaa hänen täydellistä olemustaan, hän ei raskaudu toistamiseen millään.

Enpä ole järin aikuismainen itsekään kun tällaista kirjoittelen, mutta joidenkin ihmisten sitä vaan toivoisi oppivan kantapään kautta jotain tästä tosielämästä!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina ajattele ihmisistä pelkkää hyvää, mutten koskaan toivoisi kenellekään pahaa tai epäonnea. Tuttavasi tuleva lapsi ei ole syyllinen hänen sinulle aiheuttamaan mielipahaan. Jos toivot pahaa, toivo jotakin muuta kuin noin julmaa asiaa.

Miltä sinusta tuntuisi jos he eivät todellakaan saisi toista lasta, tuttavasi romahtaisi edessäsi henkisesti ja saisitkin tietää, että itseasiassa hänen elämänsä on ollut vastoinkäymisiä pullollaan?

54

Vierailija
2/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen vaan " ärsyttää" ja siksi toivoo toiselle pahaa. Sinä toivot tuttavallesi pahaa ja olet suoraansanottuna kateellinen ja pahansuopa ihminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä pintapuolisesti molempia?

Vierailija
4/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä toivonut hänelle pahaa, se mitä toivoin oli REHELLISYYS.

Varsinkin jälkeenpäin kun hän oli eronnut ei voinut kuin hämmästellä niitä puheita niin täydellisestä ja aivan uskomattoman onnellisesta perhe-elämästä. Minulla on pari-kolme tosiystävää joiden kanssa jaamme kaiken ja monia tuttuja, joiden kanssa myöskin puhumme myös elämän varjopuolista. Ainoastaan tämä yksi ihminen halusi kivenkovan antaa ymmärtää, että hänellä on kaikki aina loistavasti.

Kyllä se pistää epäilemään. Nuorempana jopa vertasin omaa elämääni hänen kertomuksiinsa mutta nyt olen onneksi sen verran kasvanut henkisesti (?) etten usko tuollaisen jatkuvan hehkutuksen olevan totta. Pikemminkin se kertoo mielestäni siitä, että kyseinen ihminen yrittää vakuutella ennnenkaikkea itseään.

Yleensä kai ihmisillä on sekä onnenhetkiä että niitä vastoinkäymisiäkin. Tai jos ei muuta niin tylsää ja tasapaksua arkea nyt ainakin välillä :)

Vierailija
5/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki tulevat kohtaamaan elämässään opetuksia ja vastoinkäymisiä, ennemmin tai myöhemmin. Se on varma!

Ylpeä saa nenilleen jne. Eli sinun, minun eikä kenenkään toisen tarvitse olla kateellinen, vahingoniloinen tai ärsyyntynyt toisten " kaikkitietävyydestä" tai muista ärsyttävitä piirteistä tai " liian ihanasta elämästä" .

Välillä tuntuu niin kivalta kun minulle tulee samanlaisia ajatuksia kuin sinulle, ap, mutta sitten tajuan, että minun valitukseni eivät muuta mitään ja voin yhtä hyvin olla iloinen toisen puolesta sillä hänen elämänkoulunsa kyllä hoituu muista riippumatta!

Vierailija
6/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kova tarve pitää yllä kulisseja.

Itsellä ei onneksi ole. Voin ihan kertoa jos joku asia harmittaa / surettaa. Osaan myös sanoa kun menee kivasti. Minulla nämä jutut vuorottelevat. Joskus menee pitkäänkin tosi kivasti ja sit tulee jotain vastoinkäymisiä esim. työasioissa tai vaikka lapsille sairaskierteitä. Osaan olla myös siitä kiitollinen etten ole esim. jotunut läpikäymään kenenkään läheiseni äkillistä kuolemaa tai vakavaa sairautta.

Vierailija
7/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että pyörit täällä aivottomilla!

Vierailija
8/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulevat kohtaamaan elämässään opetuksia ja vastoinkäymisiä, ennemmin tai myöhemmin. Se on varma!

Ylpeä saa nenilleen jne. Eli sinun, minun eikä kenenkään toisen tarvitse olla kateellinen, vahingoniloinen tai ärsyyntynyt toisten " kaikkitietävyydestä" tai muista ärsyttävitä piirteistä tai " liian ihanasta elämästä" .

Välillä tuntuu niin kivalta kun minulle tulee samanlaisia ajatuksia kuin sinulle, ap, mutta sitten tajuan, että minun valitukseni eivät muuta mitään ja voin yhtä hyvin olla iloinen toisen puolesta sillä hänen elämänkoulunsa kyllä hoituu muista riippumatta!

Vierailija
9/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai antavatkohan vaan ymmärtää niin?

Vierailija:

Vierailija
10/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun toisen onni olisi keneltäkään muulta pois! Katkeruus on kamala tauti, joka syövyttää ihmisen mielen kokonaan.

t. 2

Vierailija
11/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuttu lähinnä ärsyttää ja on aina sen oloinen ettei vaikeatkaan asiat ole hänelle vaikeita, mutta tätä lapsihommaa hänen on vaikea puolustella jos sitä ei vain tule...

Tiedän olevani lapsellinen näin ajatellessani, mutta joskus vaan ärsyttää ja PALJON!

ap

Vierailija
12/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään elämä ei ole pelkkää ihanaa!

Moni julkikuva on aivan toinen kuin todellisuus. On turha kuluttaa omaa aikaa katkerana ajatellen muiden onnea. Noh, ihmisen on tosi vaikea itse muuttaa tuntemuksiaan, mutta se on mahdollista järkevällä ajattelulla! Itse olen ollut monista asioista kateellinen (miksi toinen menestyy tekemättä mitään ja minä epäonnistun kovan työnkin jälkeen), mutta sitten tajuan, että ei kaikki ole sitä miltä näyttää. Kaikilla on omat ongelmansa, ja minä olen onnellisempi ja " parempi" kun ymmärrän sen ja opin iloitsemaan muiden onnistumisista.

Vierailija
13/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKILLA tulee ennemmin tai myöhemmin elämässään vaikeuksia. Olen huomannut, että jos kuvittelen jonkun henkilön elämän olevan täydellistä, se johtuu vain ja ainoastaan siitä etten tunne tätä henkilöä kunnolla. En siis tiedä hänen elämänsä vaikeuksia. Se on kyllä myös totta, että toisilla ne vaikeudet ovat kohtuuttoman suuria ja toisilla taas pienempiä.

Vierailija
14/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ihmiset eivät käsittele samoja ongelmia samoilla tavoilla. SIKSI toisillä NÄYTTÄÄ oelvan kohtuuttomasti vaikeuksia muihin nähden.

Toinen menettää perheensä ja myllertää läpi alkoholiongelmien ja masennuksen. Toinen kokee tasoltaan saman kurjuuden koska ei pärjännyt opiskelussa ja joutui töihin kaupan kassalle vuodeksi. Emme tiedä miltä toisesta tuntuu ulkoisten ja maallisten mittojen mukaan.

Vierailija
15/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se silti tarkoita että " nauttisi" toisen pahasta olosta. Ei ollenkaan sairasta mielestäni...

Vierailija
16/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa.

Vierailija
17/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänpiiriäsi, itseäsi (en tarkoita lihomista). Sairaalloiseen kateuteen löytyy aina syy -itsestä.

Vierailija
18/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähnyt/kuullut henkilöstä joka kuolinvuoteella voi kohauttaa olkapäitään ja sanoa, että " olipas helppo ja hauska elämä, en kokenut mitään vastoinkäymisiä ja kaikki oli aina hauskaa, ei tarvinnut pelätä tai surra mitään" .

Vierailija
19/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

auvoista miltä näyttää...

Vierailija
20/46 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän olisi miellyttävä ihminen, niin toivoisin ilman muuta onnea joka asiaan. En kyllä ole mielestäni kateellinen ihminen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä