Isä syyttää päivystyksen hoitajia tyttärensä kaulakorun varastamisesta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7d2f0cad-8299-4e89-8a58-3d695316d553
Heikki antaa rivien välistä ymmärtää että hoitajat ovat varastaneet tyttärensä korun
Kun tietää millainen tila se on, siistit lattiat ja paikalla vain hoitajia, on vaikea uskoa, että timanttikaulakoru vain häviää.
Kyllä kertoo taas kaiken hoitajien arvostamisesta. Entisenä sairaanhoitajana voin sanoa että potilaiden korut ei kyllä kiinnosta tippaakaan eikä kukaan riskeeraa sen takia työpaikkaansa.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytär säilyi hengissä.
ei kai tonnin koru niin iso asia ole, että pitää lehdessä itkeä. Naurettava laihialainen äijä.
Eli kun sinä joudut sairaalaan hyväksyt myös sen että sinut kynitään paljaaksi, viedään kaikki omaisuus mitä mukana on?
Osa porukkaa täällä hekumoi toisten epäonnella, niin tässäkin tapauksessa. Hyi helvetti mitä väkee. Toiselta saa viedä, kun ei ole oikein, että jollain on enemmän
Vierailija kirjoitti:
Näistä kommenteista paistaa kateus, ylisukupolvinen laiskuus, wt-ajattelu ja -käytös, kommunismi ja vasemmistolaisuus ja osa puolustelijoita varmaan itse varkaita.
Sano yksikin kommentti jossa puolustellaan varastamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorella tytöllä ylipäätään noin kallis koru kaulassa harrastuksensa parissa? Olisiko ollut viisainta jättää koru kotiin ja sieltä sitten se löytää. Hoh hoijaa.
Se että jollakulla on enemmän varallisuutta laittaa vaikka lapsen koruun ei oikeuta jotain pask ka äm mää varastamaan sen!
Aika seksististä olettaa että varas olisi nainen. Sairaalat on täynnä erilaista henkilökuntaa ja vain osa on naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin onko faktatietoa että koru on edes hoitajille annettu kun sitä ei ole kerran listaan kirjattu?? Onko itse (ehkä sekavana) riisunut korun ja jättänyt takin taskuun yms mistä se on tippunut.. Teinin äitinä tiedän oikein hyvin että tavarat on jatkuvasti hukassa ja ensimmäinen lause alkaa aina kuka on VIENYT mun
Ylipäätään täysin hölmöä käyttää arjessa noin kallista korua. Jos on varaa käyttää sitä ratsastustunnilla niin on myös varaa ostaa uusi. Hävettää tämä nykyajan kulttuuri että omista virheistä ollaan aina ensimmäisenä soittamassa iltalehteen ja haukkumassa muut.
Onko korua ollut mukana lainkaan? Olisiko kadonnut jo aiemmin muualle? Tai vain yritys vedättää korvausrahat?
Lukisit sen uutisen ennen kuin kommentoit.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoitajia kyllä narahtaa vähän väliä varasteluista vanhusten kodeissa medioiden mukaan.
Ai koska ja missä? Linkki?
Miksiköhän tyttö ei pitänyt huolta, mihin koru laitettiin, kun vaatteita vaihdettiin? Hän ei kuitenkaan ole ollut tajuton tai mitään jos on ottanut kuvia puolen tunnin välein. Ei varmaan ole opetettu asioiden arvoa, että omaisuudestaan pitää huolehtia ja nyt vituttaa ja syytellään muita kun arvotavaraa hukkui.
Korujen pölliminen töissä on tosi huono bisnes: jos jäät kiinni menee kaikki tulonlähteet. Kiinni jääminen on todennäköistä koska porukkaa tulee ja menee jatkuvasti. Koruista ei nopealla vilkaisulla näe, minkä arvoisia ovat ja suurin osa on kuitenkin sellaisia arkikoruja, jotka maksaa uutena 1-100 € eli käytettynä ei paljoakaan arvoa.
Veikkaisin että on laitettu johonkin vaatteen taskuun ja tippunut tai vaan irronnut ja tippunut lattialle ja sieltä johonkin kaapin alle tai näkymättömiin. Tai jos on tippunut julkiselle käytävälle, joku muu asiakas on ottanut mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei syytä, vaan epäilee. Siinä on pieni ero
No se ero on aika näennäinen, jos näkee tarpeelliseksi viedä asian julkisuuteen. Jokainen tajuaa, että syytöshän tuo on. Kyllä hävettäis, jos koru löytyykin jostain minne itse on sen työntänyt.
Täytyy myöntää etten lukenut viestejä lainkaan, koska tiedän tilanteen. Vanhusten tilanne on aika hurja, yhdellä sukulaisellani on kuulemmä yhdeksän aivainta "AUTTAJILLE" Siis maksanut avaimista, ei ne ilmaisia ole?
Yksi varasti kalliit korut ja nyt hänen luonaan käy seurakunnan aivan ihana ihminen ja hän viereilee seurakunnan ihanan ihmisen luona?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollainen ketju itsestään aukea. Ja siro kaunis koru jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettu. Ei ole edes överi millään tavalla. Kaulasta viety ja taskuun piilotettu. Hävetkää varkaat!
Kaulasta viety, kun potilas on koko ajan hereillä ja tajuissaan?
Vierailija kirjoitti:
16-vuotias ei ole pikkulapsi. Miten koru on voitu viedä kaulasta tytön huomaamatta? Ihmetyttää myös, että timanttikorua on moneen kertaan kuvattu sairaalassa ennen häviämistä, luulisi että tuossa vaiheessa olisi muuta tekemistä.
Haiskahtaa vakuutuspetoksen pohjustamiselta.
Ja häntä käy muuten kotonaan kylvettämässä yön musta henklilö, mies. Hän on 96 vuotias nainen?.
HUS-yhtymän Jyrki Salmenkivi vastasi erääseen korvausvaatimukseen, joka perustui lakiin: "HUS ei maksa korvauksia tällaisiin vaatimuksiin liittyen." HUS maksaa siis vain lakiin perustumattomia korvauksia. Salmenkivi ei antanut hallintolain mukaista päätöstä. HUS antaa hallintolain mukaiset, muutoksenhakukelpoiset päätökset vain lakiin perustumattomien korvausvaatimusten johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä suurimmalle osalle näyttää olevan se, että teinillä oli tuon hintainen koru. Ei se, että sen on joku hoitsu pistänyt taskuunsa.
Osalle on vaikea ymmärtää, että teini on todella voinut saada rippilahjaksi kalliin korun, jota todellakin käyttää päivittäin. Meillä toinen sai 5000€ kellon ja toinen useamman tonnin korun.
Opettaa lapsille täysin vääriä arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran ajattelen, että miksi lähdin hoitoalalle. Ihan sama ketä on auttanut tai kenen hengen pelastanut, niin jonkun kadotessa syy on hoitajan.
Minä teen töitä ikäihmisten kotona. Heillä on koruja, taidetta, valtavia summia käteistä, huumelääkkeitä. Silti kun muistisairas hävittää itse jonkun vähäpätöisen tavaran, niin syyllinen on hoitaja.
Tämä! Itsekin olen hoitaja enkä ikinä menisi kenenkään kotiin hoitotyötä tekemään. Niin paljon olen kaikenlaista kuullut, että varsin muistamaton vanhus on milloin kadottanut silmälasinsa/tekohampaansa/kahvikuppinsa/kenkänsä/tiskiharjansa/osoitekirjansa/sateenvarjonsa/sormuksensa/milloin mitäkin ja syyllinenhän on se kotiin tuleva, hoitotyötä tekevä hoitaja. Tietenkin. Paras (tai kamalin) oli sellainen, hoitajakaveriltani kuullut, että pieni mummo tuli melkein hoitajan silmille erittäin raivoissaan, kun koki h
Olin kauan sitten kesätöissä kotiavustajana. Yksi sekava mummo alkoi syyttää minua rikkinäisen herätyskellonsa varastamisesta. Nimenomaan rikkinäisen siis. Tätä sitten selviteltiin pomonkin kanssa vakavalla naamalla ja tosissaan. Muistan ajatelleeni, että voiko mitään näin idioottimaista ollakaan. Jos jostain syystä olisin halunnut jotain varastaa, se ei taatusti olisi ollut rouvan rikkinäinen herätyskello. Suivaannuin tuosta niin, etten onneksi lähtenyt hoitoalalle.
Olen itse hoitsu ja ehdottomasti sitä mieltä että varastamisesta suoraan kengänkuva perseeseen. Varastitpa sitten asiakkaalta tai työnantajan omaisuutta, ei ole yhtäkään varastamiselle oikeuttavaa tekijää.
Tässä jutussa on vaan muutamia aukkoja mitä en ihan itse ymmärrä. Ensinnäkin potilailla on päivittäin sairaalassa säilytyksessä vaikka mitä arvoesineitä leikkauksen, toimenpiteiden ja magneettien yms aikana. Lompakkoja, puhelimia, koruja, lääkkeitä, käteistä yms. Aika fiksu varas että osannut juuri tämän korun varastaa työpaikkansakin uhalla. En jaksa uskoa että ihminen joka pystyy varastamaan toisen omaisuutta, tekisi sen vain yhden kerran. Itse en edes tunnista mikä koru on arvokas ja mikä Glitteristä
Toiseksi, miksei tätä korua lukenut henkilökohtaisten tavaroiden listassa, jos koru on kerta säilytykseen jätetty? Vai onko koru sittenkin hävinnyt ennen tavaroiden jättämistä säilytykseen? Jos on magneettikuvat tulossa niin hoitaja saattaa jo ennalta käydä muistuttamassa että kaikki korut ja lävistykset täytyy riisua. Myös vanhempi on saattanut muistuttaa koruista ja koru on sitten äkkiä riisuttu ja laitettu hyvään jemmaan.
Ymmärrettävästi korun häviäminen harmittaa mutta aika suoraan tuossa hoitajia syytetään vaikka vaihtoehtoja voi olla miljoona muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoitajia kyllä narahtaa vähän väliä varasteluista vanhusten kodeissa medioiden mukaan.
Medioissa myös kerrotaan, että varkaissa on ollut hoitajaksi tekeytyneitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
No täällähän tuntuu isoa osaa porukasta vituttavan, että teinillä on kallis koru. Mahdollinen varkaus on vähän sivujuoni vai.
Oletteko saatana oikeesti noin kateellisia, vai onko täällä jotkut kommunistien kokoontumisajot.'
Ihan normaalin hintainen koru on rippilahjaksi. Senhän oli tarkoitus säilyä muistona koko elämän niin voikin maksaa vähän tavallista enemmän. Tuon verran ne hääsormuksetkin maksaa. Yleensä koyhemmissä porukoissa suku kerää kolehdin jolla ostetaan tuollainen kallis ja arvonsa hyvin säilyttävä koru nuorelle.
Pyykkiin mennyt, jäänyt tyynyn alle, jonkun vaatteen taskussa. Hoitajat ei varasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorella tytöllä ylipäätään noin kallis koru kaulassa harrastuksensa parissa? Olisiko ollut viisainta jättää koru kotiin ja sieltä sitten se löytää. Hoh hoijaa.
Se että jollakulla on enemmän varallisuutta laittaa vaikka lapsen koruun ei oikeuta jotain pask ka äm mää varastamaan sen!
Se, että on varallisuutta, ei tarkoita, että lapsi kulkee 1300 korussa.
Kävi sama mielessä. Miten helvetissä voi olla noin kateellista sakkia, vai onko ne kaikki kommunistejä