Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?

Vierailija
10.12.2025 |

Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan. 

Kommentit (564)

Vierailija
561/564 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei pitkään vietä jouluja vanhempiensa kanssa. Nyt heillä vuoro ja mahdollisuus viettää isän kanssa joulua. Ikävä tilanne tietysti että ap kokee sen vastenmieliseksi eikä halua lapsia taloon häiritsemään hänen saunomisiaan ja viinittelyjä. Lapset siis hänelle vieraita ja merkityksettömiä, ovatkohan ihan kamalia. Haluavatko saunaankin ja katsoa elokuvaa, voi hyvän tähden nyt taas. 

Mutta joo, Ap viettää joulun sitten erikseen joko kylpylässä tai jos saa isän lapsineen häädettyä muualle niin kotonaan. 

Ymmärrän että isästä tuntuu ikävältä, kyllä kumppanin seura jouluna yleensä kelpaisi mutta ehkä tässä kohtaa ne lapset ovat niin iso ongelma, että erillinen joulu edessä.

Vierailija
562/564 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan"

Miten tätä kaikkea ei pysty tekemään, jos ne lapset ovat siellä? Ihan normimeininkiä kaikilla tuntemillani lapsiperheillä.

Monessako perheessä oikeasti toimii että äiti ilmoittaa viettävänsä joulua omassa rauhassaan saunoen yksin ja katsoen elokuvaa ja juoden viiniä? 

Mitä väärää tuossa nyt on?

Ei mitään. Antaako se muu perhe äidin olla rauhassa? 

Ei kai tuon ikäiset väkisin iholle tunge?

Voisko ton ap:n miestä jotenkin vastuuttaa tässä koko asiassa

Niin, siis hehän ovat miehen lapsia, niin lähtökohtaisestikin olettaisi olevan päävastuussa lastensa joulunvietosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/564 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju ja täytyy todeta, että kyllä osataan tehdä asiat vaikeiksi.

Jos ei aikuinen ihminen tajua valintojensa seurauksia, niin mitä hittoa täällä kenenkään meidän siitä tarvitsee mesoa?

Hoitakoon joulunsa miten tahtoo.  

Vierailija
564/564 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Kai sinä voit käydä joulusaunassa ja nauttia pari lasia punaviiniä ja katsoa elokuvaakin, vaikka lapset teillä olisivatkin? Me ainakin voimme. 

Vastuullinen aikuinen ei juo alkoholia lasten läsnä ollessa. 

Miksi ei? Mikä siinä parissa viinilasillisessa on vastuutonta? Ja ihan odotan järkevää vastausta.

Vähintään yhden aikuisen on lasten seurassa oltava nollalinjalla ajokunnossa jos sattuukin jotakin yllättävää, esim. joku satuttaa itsensä niin ettei kuitenkaan vaadi ensihoidon kuljetusta.

Huoh. Entäs kun sillä aikuisella ei ole ajokorttia eikä autoa? Jos seurueen ainoa, jolla on auto ja kortti, on serkun ku

Ylipäänsä kun on lapsia mukana, on aina pidettävä kiinni siitä, että niistä kyetään myös huolehtimaan.  On oltava siinä kunnossa, että voi toimia, jos jotain ikävää tapahtuu.

Että huoh huoh huoh nyt siinä vaan.  Oikeastaan kenenkään ei kuuluisi olla kännissä lasten aikana.  Ei edes vähänkään.