Leikattu tt-tuki on alimmillaan VAIN 287,88 e/kk!!!
Ihan oikeasti, miten kukaan voi kuvitella että tuolla kukaan elää? Ja tällä voi monikin ihminen mennä kuukausia putkeen. Summa löytyy tuolta:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/516f8753-a4c3-4719-b81b-e6f54e729…
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan ymmärtää, että alle 300 kuussa on pitkälle ajalle riittämätön käyttöraha. Mutta kyllä sillä hetken selviää se työhaluton. Mitä tällaisille sitten pitäisi tehdä? Aktivoinnista on pitkään keskusteltu ja tukielättejä halveksutaan. Antakaahan sitten parempi vaihtoehto?
Kyse ei ole työhaluista tai haluttomuudesta vaan siitä, ettei niitä töitä vaan ole kaikille!! Milloin se menee teille perille??!!!
Kysehän on siitä, että toimeentulotukea voidaan leikata, jos ei viitsi täyttää edes niitä minimaalisia velvotteita joita työkkäri työnhakijalle sälyttää. Täyttää vaan velvoitteet niin saa edelleen toimeentulotuen täysimääräisenä.
Kysehän on siitä, että nämä ihmiset eivät pysty eikä kuntoutustukea saa. Sairaspäivärahaksusi on 300 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, palstan kokoomustrollit ovat löytäneet ketjuun ja esintyvät täällä köyhinä. Jottei vaan keneltäkään mene ohi miten hyvin 287,88 e riittää kuukauden ruokiin.
No tämä. Alkaa mennä aivan älyttömäksi, ihan kuin normaali ihminen ei muka itsekin tajuaisi, ettei tuo raha riitä mihinkään.
Alapeukuttaja voisi varmaan kertoa, miksi alapeukku? Miten tuo raha muka alapeukuttajan mielestä riittää ihmisarvoiseen elämään? Esimerkkejä kiitos.
Kyse ei ole siitä vaan siitä että puolustellaan vaadittujen asioiden noudattamatta jättämistä.Tukia ei leikata jos hoitaa asiansa kuten pitää.
Miksi nämä sadisti haluavat kurittää heitä, jotka eivät kykene asioitaan hoitamaan sairauden vuoksi?? Tästä ei tule edes däästöjä. Päinvastoin.
Todennäköisesti tämä sama koskee tulevaa yleistukea ja tarkoitus on tuhota yhä enemmän ihmisiä.
Orpopurran hallitus on julma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, palstan kokoomustrollit ovat löytäneet ketjuun ja esintyvät täällä köyhinä. Jottei vaan keneltäkään mene ohi miten hyvin 287,88 e riittää kuukauden ruokiin.
No tämä. Alkaa mennä aivan älyttömäksi, ihan kuin normaali ihminen ei muka itsekin tajuaisi, ettei tuo raha riitä mihinkään.
Alapeukuttaja voisi varmaan kertoa, miksi alapeukku? Miten tuo raha muka alapeukuttajan mielestä riittää ihmisarvoiseen elämään? Esimerkkejä kiitos.
Kyse ei ole siitä vaan siitä että puolustellaan vaadittujen asioiden noudattamatta jättämistä.Tukia ei leikata jos hoitaa asiansa kuten pitää.
Miksi nämä sadisti haluavat kurittää he
Nautinto koska myös moni tavis on julma sadisti että ehkäpä tämä on rangaistus Jumalan rangaistus.
Purra vielä kehtaa hymyillä sakset kädessä, kun ajoi ihmisiä elämään tuollaisella rahalla. Hei hlvetti.
Vierailija kirjoitti:
Suomi aiotaan lamaannuttaa nyt täysin.
Nyt jo ko kurssit jne lisääntyneet räjähdysmäisesti, kun ihmiset eivät enää kuluta. Vain orpo ja tätä tilanneet (mm yrittäjät) yllättyivät, kun köyhät eivät enää kuluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo ko kurssit jne lisääntyneet räjähdysmäisesti, kun ihmiset eivät enää kuluta. Vain orpo ja tätä tilanneet (mm yrittäjät) yllättyivät, kun köyhät eivät enää kuluta.
No, yllättyvät, kun heidän suosikki kaupat ja ravintolat loppuvat.
Itse ihmettelen myös vaikka pienituloinen (alle 1300 e/kk) niin miksi jotkut raivostuu kun korostetaan yksilön vastuuta omasta elämästään? Kukaan Suomessa ei kuitenkaan ole nälkään kuollut vaikkei olekaan ollut kaikkeen perustarpeisiin aina rahaa. Pärjättävä oli ennenkin ei ollut kelaa tai hyvänteväisyysjärjestöjä auttamassa, pitkälti oltiin sukulaisten ja naapureiden avun varassa, tehtiin itse ruokaa, viljeltiin, marjastettiin yms, jouluna tehtiin itse laatikot yms joulu ruoat, lapset saattoivat saada paketin tai 2 ei kukaan silloin huutanut ettei varaa järjestää lapsilleen joulua ja antaa kymmeniä lahjapaketteja. Joulunsanoma oli muutenkin täysin eri, lämminhenkisempi ja herkempi, toki oli varmasti toisenlaisiakin perheitä että alko virtas jne, kuitenkin yksilön vastuu oli suurempi, Suomessa ihminen kyl saa apua ainakin suurilta osin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä seuraan nikn edelleen suurin osa kuluttaa ihan tavalliseen tapaan.
Purralla ja orpolla on kädet köyhien veressä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä seuraan nikn edelleen suurin osa kuluttaa ihan tavalliseen tapaan.
Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen myös vaikka pienituloinen (alle 1300 e/kk) niin miksi jotkut raivostuu kun korostetaan yksilön vastuuta omasta elämästään? Kukaan Suomessa ei kuitenkaan ole nälkään kuollut vaikkei olekaan ollut kaikkeen perustarpeisiin aina rahaa. Pärjättävä oli ennenkin ei ollut kelaa tai hyvänteväisyysjärjestöjä auttamassa, pitkälti oltiin sukulaisten ja naapureiden avun varassa, tehtiin itse ruokaa, viljeltiin, marjastettiin yms, jouluna tehtiin itse laatikot yms joulu ruoat, lapset saattoivat saada paketin tai 2 ei kukaan silloin huutanut ettei varaa järjestää lapsilleen joulua ja antaa kymmeniä lahjapaketteja. Joulunsanoma oli muutenkin täysin eri, lämminhenkisempi ja herkempi, toki oli varmasti toisenlaisiakin perheitä että alko virtas jne, kuitenkin yksilön vastuu oli suurempi, Suomessa ihminen kyl saa apua ainakin suurilta osin.
Niinpä. Röyhkeää ja vastuutonta porukkaa mahtuu valtavasti noihin tukien nostajiin. Sääntöjen vastaisestikin pitäisi vain saada huoletta elää toisten kustannuksella ja tätähän ei saa kyseenalaistaa eikä kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Koska tajuavat, että heistä ei ole siihen omaa elämää koskevaan yksikön vastuuseen ja sen sijaan, että olisi selkärankaa myöntää se, on helpompi uhriutua ja syyttää järjestelmää.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on niin, että ei ihminen voi omalla ilmoituksellaan julistaa olevansa työkyvytön. Siitä päättää lääkärit, joilla on se paras asiantuntemus arvioida onko ihminen oikeasti työkyvytön vaiko ei.
No kummalla on asiantuntemusta enemmän, hoitavalla lääkärillä vai Kelan lääkärillä (joka ei ole tavannut eikä hoitanut potilasta)?
Ja kuka sen asiantuntemuksen ja pätevyyden arvioi?
Olisi ainakin minulle juuri sopivasti eikä tarvitse edes ruokajonossa käydä.
Oma kokemukseni on myös se, että isoimmalta leikkaukselta on helppo välttyä, kun vain ei ole täysin yhteistyökyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan ymmärtää, että alle 300 kuussa on pitkälle ajalle riittämätön käyttöraha. Mutta kyllä sillä hetken selviää se työhaluton. Mitä tällaisille sitten pitäisi tehdä? Aktivoinnista on pitkään keskusteltu ja tukielättejä halveksutaan. Antakaahan sitten parempi vaihtoehto?
Kyse ei ole työhaluista tai haluttomuudesta vaan siitä, ettei niitä töitä vaan ole kaikille!! Milloin se menee teille perille??!!!
Tämän alennetun kohdalla on kyllä kyse työhaluttomuudesta. Tukea alennetaan kun ei ilmoittaudu työnhakijaksi.
Osa on sairaita jotka ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.
Hys! Palstan perskokkarit eivät halu
Niin omasta mielestään vaan ei lääkärin.
Siis täällä on oikeasti ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä että tuo riittää elämiseen? Pelottavan kova ajatusmaailma joillakin.
Vierailija kirjoitti:
Raivostuminen johtuu siitä, että neuvot, syytökset ja vihjailut ovat yleensä aiheettomia ja täysin asiattomia. Oletetaan kaikenlaista, useimmiten aivan virheellisiä asioita, täysin tuntemattomista ihmisistä. Niputetaan yhteen hyvin erilaisia ja erilaisissa tilanteissa olevia ihmisiä.
Syytetään, että ei oteta vastuuta, vaikka ihmiset tekevät sen mitä voivat ja jaksavat. Esim. työtön ei voi pakottaa yhtäkään työnantajaa ottamaan häntä töihin. Sairaille täällä vihjaillaan, että he eivät ole oikeasti työkyvyttömiä, kuvittelevat tai teeskentelevät vain. Vaikka olisi lääkärinlausunto työkyvyttömyydestä, niin työhaluton ja laiska pummihan se on. Kaikilla ei ole myöskään perhettä tai sukulaisia auttamassa, pahimmassa tapauksessa ei edes ystäviä. Terveydellset syyt voivat estää vaikka sen marjastamisen, eikä esim. kerrostaloyksiössä suuria viljelmiä pidetä.
Ei myöskään osata ajetella, että kolmekymppisen ja kuusikymppisen tilanteet ovat yleensä hyvin erilaisia monella tavalla. Ei ole mitenkään ihme, että porukalla menee hermot, kun jatkuvasti kohtaa ajattelematomuutta/ilkeyttä/tyhmyyttä (jota itsen on hyvin vaikea käsittää).
Vierailija kirjoitti:
Siis täällä on oikeasti ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä että tuo riittää elämiseen? Pelottavan kova ajatusmaailma joillakin.
Älä muuta sano. Kovuus ja empartiakyvyttömyys on lisääntynyt pelottavalla tavalla. Tämä palsta on pahin, mutta sen huomaa myös muualla somessa.
Jos täällä pystyy valittamaan, niin pystyy myös muutaman työhakemuksen kuukaudessa väsäämään ja lähettämään. Työhön joutumista tai pääsemistä on turha toivoa tai pelätä.
Tämä on ainoa asia, jossa orpopurra onnistui.