Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymyilemätön lapsi

Vierailija
10.12.2025 |

Miksi jotkut lapset eivät hymyile ollenkaan? Olen seurannut päiväkodin lapsia ja osa lapsista on täysin vakavia koko ajan. Onko heillä huonosti asiat?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👹

/( .      . )\

/          \

Vierailija
42/45 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

👹

/( .      . )\

/          \

Average tarhatäti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autistisilla lapsilla ja aikuisillakin on "tyhjä ilme". Tiedän naisen, jonka ilme kertoo autismista, vaikka hän muuten pystyy maskaamaan. On hänellä muitakin erityispiirteitä, mutta niitä ei yhtä selvästi huomaa kuin tämän täydellisen ilmeettömyyden. Lähes kuin kasvohalvaus. 

Kyllä ja puheen sävy on tasapaksu. Voi olla kovaäänistä robottimaista "mölinää" ainakin joissain tilanteissa. Ei osata säädellä vaihtelevasti. 

Vierailija
44/45 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tyypillistä suomalaisille. Jo lapsena opetetaan että tunteita ei saa näyttää. 

Osa jää tunteettomiksi.

Vierailija
45/45 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämättä mitenkään huonosti asiat. Usein on kyse vaan introvertimmasta lapsesta. Nämä ei usein niinkään näytä tunnetilojaan ulospäin, vaan voivat näyttää vaan neutraalin vakavilta olipa innostunut, iloinen, ahdistunut, surullinen. Itse olen aina ollut tällainen, ja molemmat lapsetkin on.

Niin varmaan ovat, kun eivät arjessaan näe ilmeitä sinun kasvoillasi. Syntymällä johonkin toiseen perheeseen heilläkin voisi olla enemmän ilmeitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi