Autoilija, mikä on tekosyysi mikset väistä jalankulkijaa suojatiellä?
Eilen illalla oli taas tällainen tilanne kun kävelin Prismasta kotiin. Olin jo suojatiellä kun auto kiilasi eteeni.
Kommentit (105)
Muutaman jalankulkijan oon liiskaksi ajanut, kun ovat hypänneet eteen.
Harmittavia peltivaurioita vaan pikku tälleistäkin tulee, turhia kuluja.
T.Skäbä
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa tänne Poriin, täällä kaikki ne jotka noudattavat liikennesääntöjä ja lakeja ovat vaarassa, autot ei pysähdy suojatiellä, kamikaze pyöräilijöitä/kävelijöitä yms. Täällö varmaan sattunut enemmän kuolemantapauksia kuin muualla Suomessa, tietenkin unohtamatta kokomustiin pukeutujia jotka ponnahtaa vaan auton/pyöräilijän eteen
Totta. Varsinkin porilaiset vanhukset auton ratissa viis veisaavat suojateistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa tänne Poriin, täällä kaikki ne jotka noudattavat liikennesääntöjä ja lakeja ovat vaarassa, autot ei pysähdy suojatiellä, kamikaze pyöräilijöitä/kävelijöitä yms. Täällö varmaan sattunut enemmän kuolemantapauksia kuin muualla Suomessa, tietenkin unohtamatta kokomustiin pukeutujia jotka ponnahtaa vaan auton/pyöräilijän eteen
Onneksi on varallisuutta sen verran, ettei tarvitse asua maaseudulla
Vierailija kirjoitti:
Apostolinkyytiläiset joutavat hyvin väistää kun Bemarillani ohitse pyyhkäisen. Kadehtikoon ne köyhät katuojissa !
Köyhän varma merkki on se, että pitää bemaria hienona autona :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on varallisuutta sen verran, ettei tarvitse asua maaseudulla
Minulla ei ole😢.
Koska en NÄE häntä pimeässä ilman heijastimia. Jalankulkijoista huomaa selvästi, kuka autoilee itse. Autoilijat tajuavat, ettei häntä nähdä. Ei-autoilijat eivät tajua olevansa häviäjiä, kun hyppäävät suojatielle, vaikka auto tulossa.
Meilläpäin tätä kans tapahtuu jatkuvasti. Usein kuskin olemus ja ilme on sellainen silmät puoliksi kiinni "toivottavasti ehdin tästä", eikä ilmeisesti käy edes mielessä mahdolliset seuraukset. Pitää olla melkoisen itsekeskeinen, että vaarantaa muiden hengen koska ei jaksa hidastaa tai jarruttaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska en NÄE häntä pimeässä ilman heijastimia. Jalankulkijoista huomaa selvästi, kuka autoilee itse. Autoilijat tajuavat, ettei häntä nähdä. Ei-autoilijat eivät tajua olevansa häviäjiä, kun hyppäävät suojatielle, vaikka auto tulossa.
Jos et näe, niin silloin tarvitset joko uudet lasit ja/tai vauhtisi on liian kova. Itse kun ajan pimeässä ja huonossa näkyvyydessä ja tulee suojatie, niin jos en näe niin menen ihan hissukseen yli. Sitä vauhtia pitää pudottaa niin paljon että ehtii pysäyttää, vaikka kävelyvauhtiin. Onhan se turhauttavaa vaikka Myyrmäessä kun sellaisia suojateitä on monta peräkkäin, mutta vaihtoehto on ajaa jonkun yli, eli parempi hidastaa.
Väestön kyllä jos olet astunut tai astumassa suojatiellä.
Autoilijat jalankulkijoina ja on sitten pelisilmää väistää eikä hyökätä sitten jalkakäytävälle mistään mitään välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Jos autossa on muutakin valoa kuin huomiovalot päällä niin kyllähän sillä likempää näkee, useita kymmeniä metrejä jo ihmisen. Ja etenkin kun näkee sen suojatien merkin ja hoksaa skarpata! Ei niitä suojatien merkkejä missään motarilla ole vaan rajoitusalueilla!
Vierailija kirjoitti:
Päästän aina jalankulkijan ja pyöräilijän suojatielle. Tulee hyvä mieli kun nuoret naiset vilkuttaa kiitokseksi 👍
M39
Joo, ne kannattaa päästää kunnolla siihen eteen, niin on parempi mahdollisuus suorittaa yliajo. Ja sit vaan ryyppyä naamariin, niin se on vain kuolemantuottamus ja seuraukset vähäiset. Jos ne on vasta astumassa suojatielle, niin body count tilasto laskee.
Oikeassa oleminen ei paljon auta, jos joudut auton jyräämäksi/lennät muutaman metrin. Tehkää ihmiset itsenne näkyväksi varsinkin tällaisena pimeänä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, että autoilijana näen myös ne mustiin pukeutuneet suojatien ylittäjät. Katsos kun se suojatie on merkattu liikennemerkillä, joka kertoo, että suojatiellä saattaa olla joku.
En nähnyt kun sulla musta takki, mustat housut ja heijastinta ei ole! Hullut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, että autoilijana näen myös ne mustiin pukeutuneet suojatien ylittäjät. Katsos kun se suojatie on merkattu liikennemerkillä, joka kertoo, että suojatiellä saattaa olla joku.
Ethän nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa oleminen ei paljon auta, jos joudut auton jyräämäksi/lennät muutaman metrin. Tehkää ihmiset itsenne näkyväksi varsinkin tällaisena pimeänä aikana.
Taas tätä pimeän ajan syyttämistä ongelmista. Miten selität sen, että autoilijoilla on ongelmia antaa tietä jalankulkijoille myös keskellä kesää?
Vanhat mummot ja papat katsovat vain monttu auki autoistaan eivätkä hiljennä yhtään suojatien kohdalla.
T. Monta kertaa meinannut jäädä vanhuksen auton alle suojatiellä
Sorry kauheesti, mutta porilaisissa on jotain outoa. Aina olleet sellaisia kyräileviä, epäluuloisia ja jokin tukahdutettu kiukku pyrkii pintaan? Onko se sitten se kokemäenjoen vesi, vai mikä?