Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi, kun keho jää eron jälkeen stressitilaan?

Vierailija
10.12.2025 |

Yllättävä, selvittämätön ero. Viikkoja jo sen verran takana, että pahin suru ja järkytys on ohi, mutta keho on jäänyt stressaantuneeseen tilaan. 

Lämpimät kylvyt, lempeä itsepuhe ja hengitysharjoitukset kuulostaa lähinnä vttuilulta, joten jotain toimivaa vinkkiä jos heittäisitte.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut raiskattiin ja keho jäi sen jälkeen stressitilaan. Mies oli minulle entuudestaan tuttu, enkä olisi osannut odottaa mitään tällaista. Lisäksi, aina kun haistoin jollakin miehellä saman hajusteen, kuin mitä raiskaajani käytti, olin valmis oksentamaan. Esimerkiksi kaupasta oli juostava ulos.

Vierailija
22/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat rap biisin erosta jou

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä vuosia toipua erosta, jos suhde on ollut kovin vaikea (väkivaltainen yms.) voi jäädä ikuisia traumoja. Anna itsellesi aikaa toipua. 

Vierailija
24/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut raiskattiin ja keho jäi sen jälkeen stressitilaan. Mies oli minulle entuudestaan tuttu, enkä olisi osannut odottaa mitään tällaista. Lisäksi, aina kun haistoin jollakin miehellä saman hajusteen, kuin mitä raiskaajani käytti, olin valmis oksentamaan. Esimerkiksi kaupasta oli juostava ulos.

Toi on PTSD. Menee jo vakavammaksi kuin "stressitila".

Toivottavasti voit jo paremmin, kun puhut menneessä aikamuodossa

Vierailija
25/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätettiin täysin yllättäen. Aikamoinen järkytys oli, mutta eron seurauksena kunto koheni kun tein tosi rankkoja treenejä.

Itkeskely auttoi myös.

Nyt yli vuosi takana erosta ja lähinnä olen tyytyväinen että pääsin tyypistä eroon ja löysin paljon paremman. Tsemppiä!

Vierailija
26/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeuduin kriisiterapiaan. Tuosta tapahtumasta nyt yli kaksi vuotta. Pahoinvointi hajusteesta jatkui puolisen vuotta tapahtuman jälkeen. Edelleen pelkään, että tekijä tulee jossain vastaan. Hän on arvostetussa yhteiskunnallisessa asemassa ja hänen julkiminänsä on täysi vastakohta hänen todelliselle minälleen.

Vierailija
27/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erot tulee aina vaan helpommiksi mitä enemmän niitä kokee eli ne vahvistaa sua

Vierailija
28/34 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastainen ongelma. Erosta on yli kaksi vuotta ja olen edelleen niin lamaantunut etten pysty stressaantumaan mistään enkä saa paljon mitään aikaiseksi.

Vierailija
29/34 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PTSD on posttraumaattinen STRESSIhäiriö.

Vierailija
30/34 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Vierailija
31/34 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

No mikä se sitten on?

Vierailija
32/34 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baariin ja panemaan.  Uutta matoa koukkuun vaan mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
33/34 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat, aika. Lepo. Ajattelu eri näkökulmista, etsintä rauhassa. Aivoaaltomusiikki puoliskojen välillä, maadoitus, luonnon äänet. Beetasalpaaja puolikas 2 kertaa vrk, jos hermosto prakaa ja keski-ikä. Puhuminen, jos joku fiksu on olemassa ja ei sano tyhmiä asioita se. Itsetunnon parantaminen ja hyväksyntä itselle. Uusi elämä, elää itsensä kautta, ei ole riippuvainen muiden mielipiteistä. Aina löytyy parempi elämä, kun vanha jää.

Vierailija
34/34 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä ja ahdistusta lievittävä eli restoratiivinen jooga

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän