Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä vuonna olet syntynyt? Piiskattiinko sinua lapsena?

Vierailija
09.12.2025 |

Itse olen syntynyt 1980. Sain tukkapöllyä, litsareita äidiltäni. Isä antoi remmiä. Omia lapsiani en ole kurittanut fyysisesti.

Kommentit (205)

Vierailija
161/205 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

81, kyllä

Vierailija
162/205 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1984 ja kyllä: fyysistä väkivaltaa tukistamisen, vyöllä hakkaamisen tai ihan vaan lyömisen muodossa. Henkistä väkivaltaa uhkailun muodossa, isä mm. uhkasi hakata meidät hengiltä jne. Nyt kun olen itse pienen lapsen vanhempi oma isä näyttää näin jälkikäteen sellaiselta heikkolahjaiselta. Itsellä ei tulisi mieleenkään uhata esim. pahoinpidellä oma 2 vuotiaani niin pahoin että hän menettää tajuntansa, mutta omalle isälle se oli ihan viikottainen uhkaus. Itse en pystyisi omaa lastani pahoinpitelemään, sairasta että jotkut pystyy ja väittää sitä kasvatukseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/205 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

65. Valitettavasti. Siksi en juuri käy vanhainkodissa vierailulla. 

Vierailija
164/205 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1950 hakattiin niin, etta seinat oli veressä. Lisaksi tukkapöllyä, luunappeja, silitysraudalla polttamista vauvana polvitaipeisiin. Ihme ettei käynyt, kuten Vilja-Eerikalle tai Milolle.

Vielakin arpia.

Vierailija
165/205 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen syntynyt -80 ja sai piiskaa, eli vyöstä. Itse 70-luvun lapsi ja kerran on nipistetty tukasta ja kerran puristettu käsivarresta. 

Vierailija
166/205 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

92 syntynyt.. tukkapöllyä ja luunappeja sateli, myös suu pestiin saippualla jos puhui "rumasti" joskus saattoi tarkoittaa vain vanhemman kyseenalaistamista..myös aika paljon raivokohtauksia äidiltä jolloin sanoja ei säästelty ja lautaset muunmuassa lensivät. Isä oli ja on edelleen rauhallinen, mutta välinpitämätön.

Viihdyn nykyään hyvin paljon yksin, veikkaan kasvatuksella olevan suuri vaikutus tähän.

Vierailija
167/205 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheinen syntynyt -80 ja sai piiskaa, eli vyöstä. Itse 70-luvun lapsi ja kerran on nipistetty tukasta ja kerran puristettu käsivarresta. 

ps. en viittaa väkivaltaan mutta läheisestä tuli kunnon ihminen joka hoitaa asiansa, minusta tuli kapinallinen ja vallaton villi varsa.

Vierailija
168/205 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1987. Ei ole piiskattu.

Lapsuudestani muistan kuinka puhuttiin lasten oikeuksista ja pidettiin tärkeänä sitä että lapsi tulisi nähdyksi sekä kuulluksi.

Lapsuudestani muistan että uhriutuminen oli jo alkanut lisääntyä 1970-luvulla syntyneistä alkaen ja näinä aikoina jo alkoi näiden silittely. Meno on vain koventunut vuosikymmenten saatossa. 

Nykyään jopa aresteja, jäähyjä ja jälki-istuntoja on alettu pitää väärinä kasvatuskeinoina.

Vierailija
169/205 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1996 syntynyt nainen ja yläasteen loppuun asti tuli saatua housut alhaalla piiskaa molemmilta vanhemmilta. Ei selvitty näistä kokemuksista ilman myöhempiä fetissejä...

Vierailija
170/205 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

06 ja sain tasan kerran piiskaa kun varastin meikit kaupasta 13 vuotiaana :D Nahkavyöstä paljaalle perseelle. Enemmän nolotti kuin sattui

Vierailija
171/205 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'85. Ei. Kerran pestiin suu saippualla ja muutaman kerran uhattiin antaa remmiä. Vanhempani olivat 40-luvun lopussa syntyneitä. Äiti oli aina tiukempi kuin isä. 

Vierailija
172/205 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1976. Ja kyllä piiskattiin.

Vierailija
173/205 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-72 ja tukistettiin. Ja uhattiin risulla, mutten koskaan "saanut".

Vierailija
174/205 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tajua tuota vyön käyttämistä. Se on niin paljon kovempi rangaistus kuin vaikka tukkapölly, mitä en tietenkään myöskään hyväksy. Mutta se, että ruoskit lasta vyöllä takapuolelle?! Ja kun tiedän, että tätä teki ihan ns. tavalliset kunnolliset vanhemmatkin, miten edes pystyy tekemään noin, kun näkee miten se vyön iskut sattuu. En tajua.

Vierailija
175/205 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntynyt 1995 ja saanut koivuniemen herraa pari kertaa, asuttiin metsän vieressä niin sieltä oli helppo käydä vitsat hakemassa. Sisko sai myös piiskaa, vaikka on mua pari vuotta nuorempi. Oon kerran nähnyt kun hän sai vielä teini-ikäisenä äidiltä piiskaa ja siitä kyllä on jäänyt muistot sekä pienimuotoinen fetissi jopa..

Vierailija
176/205 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syntynyt 1960 poika. Olin aika kiltti mutta joskus äiti tukisti jos en totellut ja isä antoi luunappeja. Mistään piiskasta tai remmistä en ole saanut selkään.

Vierailija
177/205 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1984 syntynyt ja ei meillä ollut kyllä ruumiillisia rangaistuksia. Kotipaikkakunnalla näitä oli kyllä joissakin perheissä (ainakin silloistan ikätovereiden puheiden perusteella) vielä 90-luvulla, mutta ei se ollut yleistä. Kyseessä pieni länsisuomalainen kaupunki.

Vierailija
178/205 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua koskaan piiskattu, mutta sillä uhattiin.

75

Vierailija
179/205 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiskataan edelleen...Nytkin on ihan kankut punaisena =)

Vierailija
180/205 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, 60-luvulla syntynyt koko meidän sisaruskatras, eikä meiltä kyllä remmillä lyöty eikä ollut fyysistä kuritusta. Se kuuluisa koivuniemen herra haettiin kerran oven päälle, kauhea saarnan kanssa, ihan aiheesta. Kuria oli kyllä ja se oli ihan ok.

En tiennyt ketään kaveriakaan, joka olisi lapsena saanut remmistä. Luunappia tai tukkapöllyä ehkä, niitä ei siihen aikaan pidetty niin pahana. En varsinaisesti muista kuulleeni, muuta kuin sanallista saarnaa. 

Ja ihan tavallisesta perheestä oltiin, kuten myös kaverit. Kovin paljon täällä on remmistä saaneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi