Sesilia/Secilia/Cesilia/Cecilia? Mikä olisi paras kirjoitusasu?
Kaikki muodot sopii ihan yhtä hyvin sukunimeen. Toiset nimet päätämme sitten kun etunimen kirjoitusasu on päätetty..
Siskojen nimet ovat Olivia Melissa ja Emilia Amanda.
Ristiäiset huomenna!!
sccs
Kommentit (11)
Lopulta hänestä tuli Cecilia Melinda. (sukunimi on ruotsinkielinen..)
C -kirjain suomalaisten nimissä alkaa olla jo niin yleinen.. Suomalaisversio omalla tavallaan kauniimpi.
vaikka yleensä suosinkin suomalaisia kirjoitusasuja, niin tämä nimi on kyllä c:llä kirjoitettuna kauniimpi.
Luulen että tytöstä tulee Cecilia (tai Sesilia..), helpoin täällä suomessakin?
Ja sukunimi ei siis ole mikään Virtanen tai Möttönen, että Cecilia sopii siihen hyvin :) Minusta Sesilia on siis kirjoitettuna jotenkin ' sisiliskomainen?' , Cecilia tuntuu taas ehkä liian hienostelevalta?? Apua!
(Uusia ehdotuksia?)
Toisesta nimestä vielä, itse olemme ajatelleet 2. nimeksi Mirenaa, Vilhemiinaa, Lyydiaa...? ..Cecilia Mirena, Cecilia Vilhemiina, Cecilia Lyydia..? Tai sitten Eveliina, Cecilia Eveliina?
Uusia ehdotuksia saa myös antaa, tai sitten kommentteja mikä olisi paras:
CECILIA MIRENA
CECILIA LYYDIA
CECILIA VILHELMIINA
CECILIA EVELIINA
??
muutama muu:
Cecilia Eerika
Cecilia Sofiina
Cecilia Linnea
Cecilia Matilda
Cecilia Aurora
Cecilia Joanna
Cecilia Mikaela
Cecilia Annika
Cecilia Loviisa
Cecilia Henrietta
Myös Natalia kävis kivasti Olivian ja Emilian siskolle :o)!
toiseksi nimeksi ehdotan
Sesilia Teresa
tai sitten se
Cecilia Teresa
Tässä tapauksessa nimen suomentaminen Sesiliaksi olisi tyhmää; nimi näyttää epänimeltä!
ei ole lainkaan tyhmää, ihan sama asia kuin Mary - Marja tai Sarah - Saara.
Itse pidän kaikkein eniten muodosta Sesilja, (samoin kuin esim Natalja) mutta koska siskot ovat -ia, Sesilia sopii paremmin.
Eli minusta paras kirjoitusasu on Cecilia. Kaunis ja minusta jotenkin selkein. Itse ainakin kirjoittaisin nimen spontaanisti noin.
Sesiliasta mulle tulee kanssa mieleen sisiliskot ja Sisilia. Secilia ja Cesilia hankalia, pitäisi sitten aina olla selventämässä että eka " s" c:llä ja toka s:llä tai päin vastoin.
Mä varmaan laittasin Secilia...jotenki paremman näkönen kirjotettuna...=)!