Kun nukkuessa keho on todella lämmin ja jalat tulikuumat
Onko mitään keinoja? Huoneen pidän niin viileänä kuin saan.
Nukun pelkällä pussilakanalla ja alushousuilla.
Sijauspatjana on Ikeasta ostettu "viilentävä sijauspatja".
Tällä tavoinkin on kuuma. En kuitenkaan koskaan hikoile, siis iho ei ole ikinä märkä.
Verikoe otettu, ei ole vaihdevuosia lähimaillakaan.
Kommentit (13)
Tuon takia itse olen vuosikymmeniä nukkunut jalkaterät peiton ulkopuolella ja makuuhuoneen lämpötila on aina viileä.
Minulla oli nuorena tuo "ongelma". nukuin aina jalat peiton ulkopuolella.
Sitten äitini osti minulle sandaalit, joiden pohjissa oli jotain magneetteja. Niiden piti vilkastuttaa jalkojen verenkiertoa ja ties mitä. Muutamana päivänä niitä käytin töissä ohjeen mukaan, en koko päivää. Sen jälkeen ei tarvinnut kuumista jaloista kärsiä, vaan villasukat piti laittaa yöksi jalkaan, jotta ei palelisi. Tuosta on nyt n. 30 vuotta aikaa, ja edelleen ajoittain kärsin kylmistä jaloista etenkin illalla nukkumaan mennessä. Viime aikoina siihen on tullut lisäksi myös kipu. Pitkävartiset villasukat pitää välillä laittaa kesälläkin jalkaan ennen nukkumaanmenoa, vaikka muuten olisi niin kuuma, etten peittoa tarvitse.
Ai että, kun saisikin takaisin ne kuumat jalat. Tykkäisin.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla long covidia. Itsellä ollut iho aivan tulessa joka koronan aikaan ja pitkään sen jälkeen. Ja varsinkin illalla/öisin.
Tätä on ollut jo ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa reilusti?
Pituus 168 cm ja paino 68 kg.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Diabetes?
Verensokeri oli koholla raskaudessa ajat sitten, sittemmin pitkäaikaissokeri on ollut normaalin puolella, äidilläni on tyypin 2.
ap
Äitini sanoo, että hänelläkin on jalat tulikuumat öisin. Hänellä on 2 tyypin diabetes.
Mutta pitkäaikaisverensokerini oli vähän aika sitten ihan normaali.
ap
Ja siis mulla on kestänyt tämä kuumuus jo vuosia, jo ennen koronaa alkoi
ap
Täällä myös samaa vaivaa kokeva. Nelikymppinen nainen jolla jalkojen ja käsien kuumottava tunne iltaisin alkanut muutama vuosi sitten. Käytössä masennuslääke. Rautatabletteja olen käyttänyt suht säännöllisesti ja ajatellut jos se liittyisi raudan toimintaan elimistössä tai masennuslääkkeeseen. Myös esivaihdevuodet tulleet mieleen kun olo niin kuuma.
Raudanpuute todettu. Vaiva on söin rautaa tai en.
Välillä pidän jopa puolen vuoden tauon raudasta.
ap
Taitaa olla long covidia. Itsellä ollut iho aivan tulessa joka koronan aikaan ja pitkään sen jälkeen. Ja varsinkin illalla/öisin.