Jalankulkija - tekosyysi miksi et käytä heijastinta?
Kommentit (195)
Missään 60 alueella ei ole suojateitä eli vedit reipasta ylinopeutta päin
Ettekö ole kuulleet hakaneuloista? Heijastin siitä roikkumaan ja voi laittaa kiinni laukkuun tai takkiin.
En itsekään tosin juuri käytö, koska täällä on katuvalot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkovaatteiden valmistajat eivät osaa tehdä vaatteisiin lenkkejä tai muita ratkaisuja, joilla niihin saisi heijastimen tekemättä reikiä kankaaseen, jonka tarkoitus on suojata. Ranteeseen lyötävät heijastimet haittaavat hanskojen kanssa puljatessa ja heijastinliivit on kamalat yhtään pidemmässä käytössä.
Tämä on ihan totta, ei kaikissa takeissa ole vetoketjullisia taskuja. Esim pitkän villakangastakin päälle heijastinliivi ei sovi. Olen ehdottomasti heijastimien kannalla, mutta peräänkuuluttaisin myös autoilijoiden vastuuta. Kun lähestyt suojatietä, pudota nopeutta jos et näe kunnolla. Jos näet jalankulkijan lähellä suojatietä niin anna tietä. Jalankulkijalla ei ole mitään suojaa toisin kuin sinulla. Kaikki liikenteessä ovat jonkun lapsia, äitejä, puolisoja.
Näitä mustiin pukeutuneita heijastittomia koittaa ylittää katua sielläkin missä ei pitäisi. Ei jakseta kävellä 50 metriä suojatielle vaan odotetellaan jossain puun takana pimennossa kaistojen välisellä korkokkeella. Kyllä siinä jalankulkija leikkii hengellään.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ole kuulleet hakaneuloista? Heijastin siitä roikkumaan ja voi laittaa kiinni laukkuun tai takkiin.
Et taida ajaa autoa? Katuvalot ei tässä vesisadepimeydessä takaa sun näkyvyyttä mitenkään, varsinkin jos sulla on mustaa päällä
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se harhaluulo juuri on, että katuvaloissa jalankulkija näkyy autoilijalle. Katsopa se kuva aloituksen linkistä.
Heikompi osa vaan poistaa itsensä geenipoolista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida ajaa autoa? Katuvalot ei tässä vesisadepimeydessä takaa sun näkyvyyttä mitenkään, varsinkin jos sulla on mustaa päällä
Auto sen sijaan näkyy kauas ja ääntäkin lähtee, joten jalankulkijana en ylitä tietä jos ei ole liikennevaloja ja auto tulossa.
Suomalainen autoilukulttuuri on nimenomaan sitä, että kiihdytä kun näet jalankulkijan lähellä suojatietä että ehdit ennen sitä! Vaikka olisi korotettu suojatie niin kaasu pohjaan vaan ja pennut kumoon, ei oo mun ongelma jos neliraajahalvaannut! Ei lähde kortti, ei tartu sakot, kun on Teuvo, maanteiden mlkku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkovaatteiden valmistajat eivät osaa tehdä vaatteisiin lenkkejä tai muita ratkaisuja, joilla niihin saisi heijastimen tekemättä reikiä kankaaseen, jonka tarkoitus on suojata. Ranteeseen lyötävät heijastimet haittaavat hanskojen kanssa puljatessa ja heijastinliivit on kamalat yhtään pidemmässä käytössä.
Tämä on ihan totta, ei kaikissa takeissa ole vetoketjullisia taskuja. Esim pitkän villakangastakin päälle heijastinliivi ei sovi. Olen ehdottomasti heijastimien kannalla, mutta peräänkuuluttaisin myös autoilijoiden vastuuta. Kun lähestyt suojatietä, pudota nopeutta jos et näe kunnolla. Jos näet jalankulkijan lähellä suojatietä niin anna tietä. Jalankulkijalla ei ole mitään suojaa toisin kuin sinulla. Kaikki liikenteessä ovat jonkun lapsia, äitejä, puolisoja.
Mikäs siinä, jos tyylikkyys menee hengen ja terveyden edelle. Tee nyt kuitenkin palvelus sille raukalle, joka mahdollisesti ajaa ylitsesi ja kuljeta Guccin laukussasi lappua, jossa kerrot, että olet valinnut tyylikkäältä näyttämisen liikenneturvallisuuden sijaan ihan itse, eikä kuolemasi yliajettuna, koska autoilija ei nähnyt sinua ole kenenkään muun kuin oma syysi.
Ihminen, joka ei käytä heijastinta, mieluiten heijastinliiviä, koska ne pienet roikkuvat eivät oikeasti näy hyvin, on ihan yksinkertaisesti tyhmä. Nytkin on sellainen sää, ettei heijastimetonta jalankulkijaa näe edes valaistulla alueella ennen kuin vasta siinä vaiheessa, kun on jo liian myöhäistä. Suomalaiset vielä käyttävät yleensä tummia vaatteita, jotka maastoutuvat erinomaisesti märkään asfalttiin. Autoilijan näkyvyyden kannalta tällainen pimeä sadekeli on kaikkein surkein ja katuvalot sekä vastaantulevien autojen valot tekevät tilanteesta itse asiassa huonomman.
Vierailija kirjoitti:
Ajatko autoa itse? Menepä kokeilemaan, miten hyvin heijastimeton jalankulkija näkyy tällä kelillä katuvaloista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatko autoa itse? Menepä kokeilemaan, miten hyvin heijastimeton jalankulkija näkyy tällä kelillä katuvaloista huolimatta.
En ylitä tietä jos auto on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellanen vilkkuva koiranpanta Se näkyy paremmin
Pidätkö sitä kaulassa? 😂
No tietenkin ja voisi vielä parantaa näkyvyyttä laittamalla pari sellaista polviin
Vierailija kirjoitti:
Siinähän niitä tekosyitä tulikin.
Joo mutta ota autoilijana myös vastuu siitä ettet aja toisen auton prseessä, sun nopeus on sellainen että pystyt pysähtymään. Siinä kohtaa kun ajat päälle suojatiellä, ei poliisia kiinnosta yhtään sun selitykset siitä että et nähnyt, ei sillä ollut heijastinta. Mene specsaversille eikä liikennesääntöjen kertauskaan ois pahitteeksi
Vierailija kirjoitti:
osaan varoa muuta liikennettä.
APlle rakettitiedettä.
Mutta ne muut ei aina varo sinua.
Heijastavat hanskat on aika jees
On tämä heijastimien puute ongelma. Heti kun olet pimeällä tiellä tummissa vaatteissa olet aika näkymätön. Tästä on puhuttu vuosikymmeniä! Lähivalot on n. 50 -60 cm korkeudella, sinne ne heijastimet jollain pikaliittimellä heilumaan, jollei ole vaatteissa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua. Olen aikuinen MIES!!
Ok no sun ei tarvi
Tiedän!
Eipä ne heijastimet ja valotkaan auta, jos autoilija ajaa pää perseessä. Ja aika usein ajaakin.
Itse olen yhden kerran ajanut muutaman sentin päästä ilman heijastinta kulkevasta. Pimeä tie ja hänellä pirteän mustaa vaatetta päällä...
Nopeutta jotain 60 km/h joten autooni olisi tullut kyllä iso lommo ja poliisin kanssa olisi mennyt varmasti aikaa kun tilannetta olisi selvitelty.
Idiootin kohtalo olisi ollut sivuseikka, sitä niittää mitä kylvää.