Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä olis kelvannut köyhälle ja nälkäiselle kansalle ne linnanjuhlista jääneet ruoat

Vierailija
09.12.2025 |

Mutta ei, roskiin vaan koska SÄÄNNÖT!! :D

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajien rahoilla porsastellaan ja mässäillään ja hommataan ruokaa reilusti yli tarpeiden. Loput surutta roskiin. Ja ne jotka vetoavat elintarvikelainsäädäntöön: miksi ravintolat voivat myydä ylijäänyttä ruokaa lounasajan jälkeen? Sitä paitsi ei kai koko repertuaari ole ollut kerralla tarjolla vaan kylmästä täytetty lisää tarjolle jolloin kylmäketju ei ole katkennut ja ne jääkaapin ruuat olisi voitu antaa eteenpäin. 

Kertoo ajankuvasta ja siitä miten tuota oksettavaa globalismia ja meidän rahoilla mässäilyä hierotaan kasvoille. Hyi te tyhmä ja köyhä rahvas. Me tehdään mitä halutaan ja voidaan. Deal with it. 

Ne, mitkä eivät olleet tarjolla, käytetään muualla myöhemmin, ei heitetä roskiin. 

Toivottavasti. Tästä ketjun otsikosta sai kuvan että ääliöt heittävät kaiken tehdyn ruuan jätteisiin, jääkaapissa olleita mylten. Hulluuttahan se on jos niin olisi. 

Vierailija
82/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi aikoja, voi tapoja. Surullista. 

Luuletko, että Svinhufvudin aikaan niitä jätteitä jaettiin köyhille? 

Ei niitä roskiin ainakaan heitetty. Arvostettiin ruokaa senverran. Nykyään ei arvosteta mitään, kaikki on vain roskaa. 

Sioille ne meni, niinkun roskat yleisesti. 

Ihmisille ne meni, henkilökunnan perheille.. Sitten jos jotain on jäänyt niin sioilke. Mutta EI KOSKAAN ROSKIKSEEN.

Ennenvanhaan ei haaskattu mitään. 

Niin. Silloin ennen ruuantähteet, esim. perunankuoret söi sika. Mutta 1900-luvun alun köyhyydessä  työläisperheen äidit söivät sen, mitä muilta mahdollisesti jäi ja perunankuoret. Jos kauppias oli ollut hyvällä tuulella, saattoi perhe saada ilmaiseksi silakansuolavettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kenen vika se ruokamyrkytys olisi ollut? Syöjän omalla vastuulla? 

Hallituksen ym. eliitin tietysti🤷🏻Kaikkihan aina. 

Vierailija
84/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ne pienet, tunteja lämpimässä seisseet ja ihmisten käpälöimät ja aivastelemat palat? Niitäkö joku nyt olisi halunnut syödä? 

Joo, haluaisin! Ei haittaa vaikka olisi jo piloilla.

t. kateuden riivaama elämäntapatyötön kommari

Vierailija
85/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä itketään, että rikkaiden roskat pitäisi jakaa vähävaraisille.

Nyt hei, jotain arvokkuutta köyhillekin.

Vai onko tämä joku Purran sosiaaliturvauudistus? Työtön ei tarvitse uutta hammasharjaa, kun roskiksesta löytyy vähän käytetty? 

Kyl mulle olis kelvannut ne suolaiset tarjottavat säilyvät pitempään kuin makeat 

Samoin mulle. Nälkä kurnii nytkin suolissa. 

Vierailija
86/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarjoilipöydissä koko illan seisseitä ruokia saanut enää uudelleen tarjota kenellelään. Uskonpa, että linnan väki osasi melko hyvin arvioida menekin eikä sitä biojätteeseen päätynyttä ruokaa kovin paljon jäänyt.

Vierailija
87/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai onko tämä joku Purran sosiaaliturvauudistus? Työtön ei tarvitse uutta hammasharjaa, kun roskiksesta löytyy vähän käytetty? 

Kyl mulle olis kelvannut ne suolaiset tarjottavat säilyvät pitempään kuin makeat 

Mene leipäjonoon.

Vierailija
88/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskiaiset! 

Vierailija
89/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko se euroopan lihavin kansa on kuolemassa nälkään?

Vierailija
90/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä roskiin ainakaan heitetty. Arvostettiin ruokaa senverran. Nykyään ei arvosteta mitään, kaikki on vain roskaa. 

Ihmisille ne meni, henkilökunnan perheille.. Sitten jos jotain on jäänyt niin sioilke. Mutta EI KOSKAAN ROSKIKSEEN.

Ei todellakaan mennyt, mikään pöydässä seissyt ruoka, haloo nytten.

Vierailija
91/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkä kannustaa töihin.

Myös huonokuntoisia eläkeläisiä?

Kyllä nämä ennen menivät Hurstille. 

Vierailija
92/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene leipäjonoon.

Olen invalidi, en pysty jonottamaan ilman penkkiä. Meiän kunnassa täytyisi olla auto että pääsisi sinne missä ehkä nykyään jaetaan ruokaa, en ole varma onko sitä enää edes, mutt on toisella puolen jokea monen kilometrin pöässä. On mulla kaapissa puurohiutaleita ja makaronia, pakkasessa yksi seitipaketti ja jääkaapissa perunoita. Teen kalakeiton tänään. Nyt pitäisi tehdä puuroa jos jalat kantaa senverran. 

Vierailija
93/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne syömään yleensä mennä, korsetitkin repeäisivät. Nyt oli erityisesti huolehdittu, että ei jäisi haaskiin paljon ruokaa.

Vierailija
94/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ruotsinkielinen Rälssi nälkäisistä mitään välitä.

Vierailija
95/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene leipäjonoon.

Olen invalidi, en pysty jonottamaan ilman penkkiä. Meiän kunnassa täytyisi olla auto että pääsisi sinne missä ehkä nykyään jaetaan ruokaa, en ole varma onko sitä enää edes, mutt on toisella puolen jokea monen kilomet

Et siis olis pystyny tuota linnan bileistä ylijäänyttä ruokaakaan jonottamaan, joten eiks se ole sulle yks lysti, mitä sille tapahtu? Ja ei, aivan kuten ei ruokajonoissakaan, ei myöskään tuotakaan olis sulle kotiovelle raahattu. Ja vaikka oliskin, niin siitäkin olis löytyny jotain valitettavaa esim. ruokakassin sisällöstä tmv. Narisija löytää aina jostain narisemisen aihetta narista lisää, kuin vanha sarana. 

Vierailija
96/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mennyt, mikään pöydässä seissyt ruoka, haloo nytten.

Haloo itsellesi. Kyllä kaikki ruoka ennenvanhaan meni jonkun suihin, mitään ruokaa ei heitetty pois, ellei ollut täysin syöväkelvotonta. Taidat olla aika nuori kun olet noin hölmö. Koita nyt edes vöhän perehtyä menneisiin aikoihin, niin tajuat ettei kaikissa asioissa suinkaan ole menty parempaan suuntaan. Monissa on menty, mutta monissa ei. 

Vierailija
97/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälkä kannustaa töihin.

Hurstiakin haastateltiin ja sa oi, että eivät missään tapauksesa ottaisi jakeluun ruokaa, joka on seisonut tuntikausia lämpimässä.

Vierailija
98/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene leipäjonoon.

Olen invalidi, en pysty jonottamaan ilman penkkiä. Meiän kunnassa täytyisi olla auto että pääsisi sinne missä ehkä nykyään jaetaan ruokaa, en ole varma onko sitä enää edes, mutt on toisella puolen jokea monen kilomet

Hae välinevuokraamosta rollaattori, jossa voi myös istua. Jos sä olet noin huonossa kunnossa niin ota yhteys sosiaalityöntekijään, sähän taidat tarvita kotihoidon apua ja ateriapalvelua. Ei tohon olisi pelkkä lörtsy ja pari pikkuleipää linnan tähteistä mitään eroa tehnyt, joten unohda se kokonaan.

Vierailija
99/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne syömään yleensä mennä, korsetitkin repeäisivät. Nyt oli erityisesti huolehdittu, että ei jäisi haaskiin paljon ruokaa.

Miksi edes tarjotaan ruokaa, eikö booli ja suolapalat tikussa riittäisi. Missä ne sitä ruokaa edes syövät siellä, kun kaikki on kuin sillit suolassa ilman pöytiä. 

Vierailija
100/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälkä kannustaa töihin.

Niin meni, eikä sitä moni ihminen täällä tajua, yleensä ne aika pian mitä jäänyt yli joko pakastetaan tai viedään kylmiöön ja seuraavana päivänä jaetaan ruoka avussa, ennen ollut noin, näköjään täällä nyky köyhätkin niiin ylpeitä että luksusta pitää olla ja kallista, toiset taas olisi toivonut että ylijäämäruoka olisi jaettu niinkuin ennen vanhaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme