Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä olis kelvannut köyhälle ja nälkäiselle kansalle ne linnanjuhlista jääneet ruoat

Vierailija
09.12.2025 |

Mutta ei, roskiin vaan koska SÄÄNNÖT!! :D

Kommentit (192)

Vierailija
181/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku herkkävatsainen tai allergikko olisi kuitenkin saanut mahansa sekaisin ja nostanut haloon, kuinka ruoka on törkeää, että köyhälle tarjotaan pilaantunutta ruokaa, vaikka suurin osa söisi ilman oireita ihan hyvin.

Vierailija
182/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä lounasravintolassa ja mä vien mukanani aina jämät.

Omistaja lähtee töistä klo 14 ja mä tyhjennän lounastiskin, siivoan paikat ja lähden.

Meidän ruokalasku kotona on alle 100 e kk, ostan esim maitoa, margariinia jne ja pakkanen on täynnä. Jouluna olemme kiinni 3 viikkoa ja juhannuksesta elokuun alkuun. Silloin saan pakkasen tyhjäksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä itketään, että rikkaiden roskat pitäisi jakaa vähävaraisille.

Nyt hei, jotain arvokkuutta köyhillekin.

Vai onko tämä joku Purran sosiaaliturvauudistus? Työtön ei tarvitse uutta hammasharjaa, kun roskiksesta löytyy vähän käytetty? 

Kyl mulle olis kelvannut ne suolaiset tarjottavat säilyvät pitempään kuin makeat 

Samoin mulle. Nälkä kurnii nytkin suolissa. 

Mene leipäjonoon.

Olen invalidi, en pysty jonottamaan ilman penkkiä. Meiän kunnassa täytyisi olla auto että pääsisi sinne missä ehkä nykyään jaetaan ruokaa, en ole varma onko sitä enää edes, mutt on toisella puolen jokea monen kilomet

Voi toista, rukoilen puolestasi. Tiedän varmaksi että meillä on ihmeitä tekevä Jumala. Myös, jos tietäisin tilnrosi laittaisin vähän joulun eväitä varten, mutta kun tilinroa ei voi jakaa eikä varmaan sähköpostosoitettakaan?

Vierailija
184/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne köyhät käyneet siellä Hurstin soppatykillä jo syömässä ? 

Vierailija
185/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi järjestetty rääppiäiset. Eli heti 'juhlakansan' lähdettyä, olisi jaettu kaikki uusille tulijoille - näinhän buffetit toimivat. Jako / ruokailu esim. arpomalla (Hursti olisi voinut järjestää). Kamalaa heittää arvokasta ruokaa pois. :(

Nii meinaat että linnasta olisi juhlien jälkeen vaan soitettu Hurstille että nyt jäi 20 palaa tähteeksi, tuukko jakaa? 

Ei sentään! Juhlista on aina kerrottu jääneen paljon hävikkiä - joka vuosi. Eikö siis voisi jo ETUKÄTEEEN jakaa (no ihan missä tahansa, tässä nyt esimerkkinä Hursti) arvontalippuja, ketkä pääsevät rääppiäisiin. Nehän eivät kauaa kestäisi, joten henkilökunta- ja siivouspalkat eivät tästä juurikaan nousisi! Ei aina tarvitse vääristellä ja kettuilla.

Linnan Juhlat päättyvät n. 23.30.

Oikeastiko meinaat, että tämän jälkeen vielä aletaan ottamaan vastaan kakkosryhmä, vaikka näillä menisi vai tunti? 

Vierailija
186/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Köyhät olisi hyvin voinut päästää linnaan nauttimaan ruoista niin jäisi se roudaaminenkin. 

Vierailija
187/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku herkkävatsainen tai allergikko olisi kuitenkin saanut mahansa sekaisin ja nostanut haloon, kuinka ruoka on törkeää, että köyhälle tarjotaan pilaantunutta ruokaa, vaikka suurin osa söisi ilman oireita ihan hyvin.

Tuo on just se kauhuskenaario joka aina iskee. Mutta jos olisi kirjoittanut vastuuvapauslausekkeen että syön enkä valita? Monet olisivat varmasti tulleet syömään 

Vierailija
188/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä lounasravintolassa ja mä vien mukanani aina jämät.

Omistaja lähtee töistä klo 14 ja mä tyhjennän lounastiskin, siivoan paikat ja lähden.

Meidän ruokalasku kotona on alle 100 e kk, ostan esim maitoa, margariinia jne ja pakkanen on täynnä. Jouluna olemme kiinni 3 viikkoa ja juhannuksesta elokuun alkuun. Silloin saan pakkasen tyhjäksi

Tuo on niin järkevää 

Vierailija
189/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi järjestetty rääppiäiset. Eli heti 'juhlakansan' lähdettyä, olisi jaettu kaikki uusille tulijoille - näinhän buffetit toimivat. Jako / ruokailu esim. arpomalla (Hursti olisi voinut järjestää). Kamalaa heittää arvokasta ruokaa pois. :(

Nii meinaat että linnasta olisi juhlien jälkeen vaan soitettu Hurstille että nyt jäi 20 palaa tähteeksi, tuukko jakaa? 

Ei sentään! Juhlista on aina kerrottu jääneen paljon hävikkiä - joka vuosi. Eikö siis voisi jo ETUKÄTEEEN jakaa (no ihan missä tahansa, tässä nyt esimerkkinä Hursti) arvontalippuja, ketkä pääsevät rääppiäisiin. Nehän eivät kauaa kestäisi, joten henkilökunta- ja siivouspalkat eivät tästä juurikaan nousisi! Ei aina tarvitse vääristellä ja kettuilla.

No ei kun ne pakkattaisiin ja sais hakea esim Linnan portailta niin ei kenenkään rauhaa häirittäisi 

Vierailija
190/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tuntikausia pöydillä lämmennyttä ja käpälöityä ruokaa syö!

Jos joku *köyhä ja nälkäinen* olisi saanut vaikkapa ruokamyrkytyksen, niin meteli olisi ollut valtava ja syytetty köyhien hengen riskeeramisesta.

Vierailija
191/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käy töissä mut on matalapalkka ala, on varaa vaan välttämättömyyksiin, ei mihinkään kivaan koskaan.

On paljon ihan ilmaista kivaa. Kävelylenkit ja kirjastot tulee ensimmäisenä mieleen. Ja telkkaristakin tulee monta ilmaiskanavaa. Voi myös lyttäytyä yksiin toisen köyhän kanssa, ja kas kummaa, iltapuhteeksi löytyy yhteistä mukavaa harrastusta. 

Vierailija
192/192 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tuntikausia pöydillä lämmennyttä ja käpälöityä ruokaa syö!

Et ole tarpeeksi köyhä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä