Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Terveiset kaipaamalleni! II/2025

Vierailija
08.12.2025 |

Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.

💗

Kommentit (15813)

Vierailija
14261/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jumala on itse sanonut:

MinÀ en sinua jÀtÀ,

en koskaan sinua hylkÀÀ."

Hepr. 13:5

Kiitos 😓 tuli tarpeeseen tĂ€mĂ€ sana. Voisitko rukoilla, ettĂ€ saisimme asunnot nopeasti (2kk). Asialla on todella kiire. 

Vierailija
14262/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllÀstynyt jatkuvaan arvosteluun, pelkkien virheiden etsimiseen ja vÀÀriin asioihin keskittymiseen Suomessa. Toisaalta on taas niinkin ettÀ kaikki eivÀt kestÀ vÀlttÀmÀttÀ minkÀÀnlaista kritiikkiÀ joka taas johtaa hyvesignalointiin ja kaikkeen valheelliseen toimintaan. En itse pitÀisi esimerkiksi siitÀ ettÀ minua kehutaan ilman oikeaa syytÀ, koen sen hÀpeÀlliseksi. Rehellisyys on parempi ja turvallisempi.

Globaali ongelma. NÀiden ongelmien juuret yltÀvÀt erittÀin syvÀlle ja laajalle. Ihminen on hÀiriinnyttÀnyt tapansa elÀÀ.

KyllÀ onkin globaali ongelma. Voisimme Suomessa keskittyÀ fiksumpina poistamaan tÀtÀ ongelmaa.

Minulla on ideoita, tulee niistĂ€ sitten mitÀÀn tai ei. Sen takia olen nyt pysynyt poissa tÀÀltĂ€. :) đŸ‘©đŸŒđŸ’» 

Kaivatulle naiselle terveisiĂ€ toivoo aurinkoisesi 🌞

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14263/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Pusu 😘 sinulle, kaunis 46 v rouva.

Vierailija
14264/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin ettĂ€ jollakin oli somessa sama ajatus kuin minulla. 

"Ole itsellesi vaativa, ÀlÀ odota muilta mitÀÀn."

Tuon ajatuksen teillekin ja suosittelen vahvasti. Joillekin tÀmÀ on hyvÀ ohje ja jopa pakollinen elÀmisen kannalta.

Sopii sille, jolle sopii. Itse olin nuorena hyvin vaativa ja ankara itselleni, minkÀ huomasivat muutkin. Vaativuus nÀkyi siinÀ, ettÀ en osannut nÀhdÀ arvoa siinÀ, jossa muut nÀkivÀt vaan odotin tÀydellisyyttÀ tekemisistÀni. Mulle on tehnyt vain hyvÀÀ olla rennompi itseÀ kohtaan.

Vierailija
14265/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kirjoittaa runollisiakin asioita. Huomasin muuten ettÀ vapaa tekeminen monessa asiassa kiinnostaa muitakin, uskon ettÀ vapaassa ilmapiirissÀ luovuus kukoistaisi paremmin. Vapaa rento ilmapiiri antaa luvan jokaiselle omanlaiseen tekemiseen koska stressi, kiire, painostus ja hÀpeÀkin poistuvat helpommin.

Luovuus on varmaankin eniten se alue johon kahleet ei kuulu. Ennen se ymmÀrrettiin ja paljon sai sen kummempia selittÀmÀttÀ laittaa taiteellisen vapauden piikkiin. Harmi ettÀ se ilmapiiri katosi. Joka tapauksessa arvostan ihmisiÀ jotka antaa vaan vapaasti mennÀ sen oman luovan ilmaisunsa kanssa. NykyÀÀn siihen tulee jopa sellainen rohkea anteeksipyytelemÀtön sÀvy, tai ehkÀ sen tulkitsee noin kun tajuaa miten vaikeaa aito ja vapaa itseilmaisu itseasiassa on. Jos on kokeillut sitÀ niin tietÀÀ, ettÀ vaatii kantajansa se. Itselle ollut helpompaa vastaanottaa kritiikkiÀ mutta kehut sitten lopulta onnistunut prosessoimaan niin ettÀ tulkinnut ne vaan sanojan itsensÀ kaunista mielenmaisemaa kuvaaviksi.

Jos minusta olisi kiinni niin sanoisin vaan ettÀ jokainen ilmaiskoon itseÀÀn tÀysin vapaasti ja aina sellaista arvostanutkin. YhtÀÀn ainoatakaan syytÀ ei ole miksi itseÀÀn tarvisi sensuroida. Mutta olenkin itse aika rennosti tÀllainen absoluuttisen luovan vapauden kannattaja. EhkÀ ei tuu tarpeeksi ilmaistua sitÀ miten paljon arvostaa muissa ihmisissÀ tuollaisia asioita ettÀ ne on niin rohkeasti ja anteeksipyytelemÀttÀ omia itsejÀÀn. Ajattelee kai ettÀ se on itsestÀÀnselvÀÀ ettÀ ne tietÀÀ sen miten hienoa se on.

Vierailija
14266/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SÀikÀhdin muuten illalla kun ovikello soi aika voimallisesti hieman ennen klo 23. Jumalauta ettÀ sÀikÀhdin. Ei rappuun pitÀisi kenenkÀÀn pÀÀstÀ. Olin jo valmistautumassa tappelemaan jonkun roiston kanssa. Naapuri kyllÀ kertoi nÀhneensÀ taas hyvÀnnÀköisiÀ poliiseja eilen aiemmin. MitÀhÀn tÀÀllÀkin taas tapahtuu.

Mullakin joku roisto kÀynyt pimputtelemassa, mutta siitÀ on jo tovi :)

Vierailija
14267/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllÀstynyt jatkuvaan arvosteluun, pelkkien virheiden etsimiseen ja vÀÀriin asioihin keskittymiseen Suomessa. Toisaalta on taas niinkin ettÀ kaikki eivÀt kestÀ vÀlttÀmÀttÀ minkÀÀnlaista kritiikkiÀ joka taas johtaa hyvesignalointiin ja kaikkeen valheelliseen toimintaan. En itse pitÀisi esimerkiksi siitÀ ettÀ minua kehutaan ilman oikeaa syytÀ, koen sen hÀpeÀlliseksi. Rehellisyys on parempi ja turvallisempi.

Globaali ongelma. NÀiden ongelmien juuret yltÀvÀt erittÀin syvÀlle ja laajalle. Ihminen on hÀiriinnyttÀnyt tapansa elÀÀ.

KyllÀ onkin globaali ongelma. Voisimme Suomessa keskittyÀ fiksumpina poistamaan tÀtÀ ongelmaa.

Minulla on ideoita, tulee niistÀ sitten mitÀÀn tai ei. Sen takia

Nuuskamuikkusnainen?

Vierailija
14268/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miks sua ei kiinnosta mun paha olo

Vierailija
14269/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tyhmÀ, joten tiedÀn, sinun ymmÀrtÀvÀn, mitÀ tarvitsen ottaakseni yhteyttÀ. SelÀn kÀÀntÀminen ei oikein rohkaise.

Jos hĂ€n on sulle kÀÀntĂ€nyt selkĂ€nsĂ€ niin itse taidat sitten olla tyhmĂ€ jos et tajua selkeÀÀ signaalia "pysy kaukana idiootti". 

Vierailija
14270/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EhkÀ sÀ et ole kertonut siitÀ mulle irl?

Vierailija
14271/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tee kauppatreffejÀ, kotoa minut tavoittaa

Kun vaimo avaa oven, sanon, ettÀ tulin hakemaan miestÀ, joka teillÀ asuu.

en ole kenenkÀÀn vaimo enÀÀn, eikÀ luonani asu ketÀÀn miestÀ

Vierailija
14272/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Rattoisaa pÀivÀÀ kaivatulleni !

Vierailija
14273/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Aurinko tapaa tÀnÀÀn Venuksen, t. kuun sisar nykyisin hennompi ei- valkoinen

Vierailija
14274/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti kiinnostaa! Jos vain voin olla avuksi, olen

mielellĂ€ni. Kerro. đŸ€—

Vierailija
14275/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TöitĂ€ kaipaillaan, eilen olivat muutamat olleet samaa mieltĂ€. En jaksanut osallistua keskusteluun mutta toivon meille jokaiselle työpaikan löytymistĂ€. 

Samoin sinulle ja kivaa pÀivÀÀ!

Vierailija
14276/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tyhmÀ, joten tiedÀn, sinun ymmÀrtÀvÀn, mitÀ tarvitsen ottaakseni yhteyttÀ. SelÀn kÀÀntÀminen ei oikein rohkaise.

Jos hĂ€n on sulle kÀÀntĂ€nyt selkĂ€nsĂ€ niin itse taidat sitten olla tyhmĂ€ jos et tajua selkeÀÀ signaalia "pysy kaukana idiootti". 

Lue otsikko. En kaipaa sinua enkÀ neuvojasi.

Vierailija
14277/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun kirjoitellaan mukavia asioita hyvÀssÀ hengessÀ nÀmÀ jotkut tyypit tulevat kiusaamaan ja hÀÀtÀmÀÀn muita. Ovat ilmeisesti kateellisia meille jotka osaamme olla normaalissa vuorovaikutuksessa ja olemme tasapainoisempia ihmisiÀ.

Ei kateellisia, arvostamme vain lukutaitoa. Katso ketjun otsikko.

Vierailija
14278/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Aina kun kirjoitellaan mukavia asioita hyvÀssÀ hengessÀ nÀmÀ jotkut tyypit tulevat kiusaamaan ja hÀÀtÀmÀÀn muita. Ovat ilmeisesti kateellisia meille jotka osaamme olla normaalissa vuorovaikutuksessa ja olemme tasapainoisempia ihmisiÀ."

Niin, johtuisiko siitĂ€, kun kirjoitat niitĂ€ vÀÀrÀÀn paikkaan? Voit tehdĂ€ oman ketjun horinoillesi - ja vielĂ€pĂ€ ilmaiseksi., kuten on monta kertaa todettu... Mutta sinuahan ei kiinnosta ja teet mitĂ€ lystÀÀt kun olet niin kerrassaan ihana ja muut huomioiva ihminen. 

Vierailija
14279/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

GALLUP

Mainitse jokin asia/henkilö/tavara tms. joka oli paikalla kun viimeksi kohtasitte.

MinÀ aloitan: karhu.

Viimeinen työpÀivÀ.

*Vuoden viimeinen työpĂ€ivĂ€. 

Ei kun meidĂ€n viimeinen työpĂ€ivĂ€. ÄlĂ€ huutele sivusta.

Vierailija
14280/15813 |
06.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy kaukana idiootti

Olen kyllÀ kaukana mutta kirjoittelen vauvalle kuten puoli suomea tekee.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yksi yksi viisi