Terveiset kaipaamalleni! II/2025
Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.
đ
Kommentit (28822)
Vierailija kirjoitti:
Olipa kerran ensi vuosi. Silloin elÀmÀ pÀÀtti nÀyttÀÀ kahdelle jÀrkÀhtÀmÀttömÀlle, ettÀ elÀmÀ voi jÀrkyttÀÀ. Se laittoi tuntemaan surua, epÀtoivoa ja kysymÀÀn kysymyksiÀ, joihin ei saanut vastauksia. ElÀmÀ yritti opettaa, mutta kumpikaan ei ollut opinhaluinen eikÀ siis oppinut. ElÀmÀ turhautui ja teki ratkaisunsa, jonka jÀlkeen ei enÀÀ voinut valita. Kumpikin jatkoi kysymistÀÀn, mutta kumpikaan ei enÀÀ saanut vastauksia kysymyksiinsÀ, koska ei ollut enÀÀ ketÀÀn, jolta olisi voinut kysyÀ. Vaikka nÀmÀ kaksi eivÀt oppineet, elÀmÀ oppi, ettÀ siirtolohkareita ei liikuta mikÀÀn.
hyvin kirjoitettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rapsuttaisitko minua đ„ș
MistÀ pitÀisi aloittaa?
KyljestÀ
Et kai kutia.
HÀÀvalssi:Tapio Rautavaara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikÀ olisi meidÀn hÀÀtanssi?
Road to hell.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin hyvin kohdeltu kiukkuaa.
Narsisti kiukkuaa kaikesta, muttei ahdistu ja tuki mölygeneraattoriaan sitten millÀÀn. En kunnioita!
Narsisti kÀyttÀÀ usein silent treatment metodia ja voi olla viikkoja vaiti ennen kuin pyydÀt anteeksi, vaikka et ole edes mitÀÀn pahaa tehnyt. Et vain ole toiminut kuin odotti.
Akselin ja Elinan hÀÀvalssi se varmaankin olisi.
Joskus sanoin, etten pystyisi olemaan vain ystĂ€vĂ€. Hassua, miten mieli muuttuu, kun toisen menettÀÀ.đ
Oma ketju narsisteille, ei sotketa tÀtÀ.
Kohdelkaa muita arvostavastiđ hyvÀÀ tulevaa vuotta 2026!
Tie on niin liukas ettÀ pulukin kaatuu siinÀ. Suora ja huoleton. Laitoin pululle kannukset.
Vierailija kirjoitti:
Tie on niin liukas ettÀ pulukin kaatuu siinÀ. Suora ja huoleton. Laitoin pululle kannukset.
Se oli hauska 15 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Universumi johdatti meidÀt toistemme tielle.
Annatko sen vain mennÀ ohi?
Siihen tarvitaan molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Joskus sanoin, etten pystyisi olemaan vain ystĂ€vĂ€. Hassua, miten mieli muuttuu, kun toisen menettÀÀ.đ
MinÀkin sanoin noin hÀnelle. Mulla ei ole mieli muuttunut tuumaakaan, vaikka senkin takia menetinkin hÀnet. En edelleenkÀÀn pystyisi olemaan vain puhtaan platonisia ystÀviÀ, kaveria tai minkÀÀnsortin friends with benefits yhtÀÀn sen enempÀÀ. Rakkaus ei taivu sellaiseen. Mulla se ei ole ystÀvÀrakkautta vaan jotain sellaista ettÀ mÀ vaan jatkuvasti kÀrsisin jos pitÀisi teeskennellÀ ystÀvÀÀ. Sattuu se niin saatanasti olla kokonaan ilmankin, mutta minkÀs teet. En ole siihenkÀÀn valmis ettÀ kid.uttaisin itseÀni henkisesti sillÀ tavalla kuten jo monta vuotta tein. ItsestÀ pitÀÀ pitÀÀ huolta. Niin minun kuin hÀnenkin. EikÀ se ole multa huolenpitoa itseÀni kohtaan ettÀ leikkisin muuta kuin olen tai kieltÀisin ja piilottaisin oleellisen osan minua aina kun olisimme tekemisissÀ. Ei ole tervettÀ eikÀ terveelle pohjalle rakentuva ihmissuhde sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Universumi johdatti meidÀt toistemme tielle.
Annatko sen vain mennÀ ohi?
En, mutten myöskÀÀn tahdo olla kenenkÀÀn tiellÀ, estÀmÀssÀ kasvamista ihmisenÀ.
Ei pelkÀllÀ panemisella synny ystÀvyyttÀ. Se vaatii toisenlaista antamista ja itsestÀÀn jakamista. En odottanut pysyvyyttÀ, mutta silti kaipaan.
Ja mieti sitÀkin ettÀ miten lapsellinen oon, ettÀ ei kukaan aikuinen ikipÀivÀnÀ huoli mihinkÀÀn. HÀvettÀÀ oikein jos osais.
Mutta eihÀn se mitÀÀn. EiköhÀn tÀtÀkin tarinaa joku nettipeikko jatka toisen kustannuksella. Oikein hyvÀÀ illan jatkoa.
En ainakaan helpolla, vaikka pitÀisi odotella.