Terveiset kaipaamalleni! II/2025
Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.
đ
Kommentit (6586)
Laita irl viestillÀ hyvÀÀ joulua.
Paskapuhe tai paskanjauhanta, myös hevonpaska (engl. bullshit), tarkoittaa puhetta, jonka esittÀjÀ ei vÀlitÀ totuudesta puhuja ei siis tietoisesti pyri valehtelemaan, vaan puhuu, minkÀ parhaaksi nÀkee totuudesta tai todisteista vÀlittÀmÀttÀ. Paskapuhe eroaa valehtelusta juuri totuuskÀsitykseen suhtautumisessa: valehtelija tai harhauttaja levittÀÀ vÀÀrÀÀ tietoa tahallaan, paskanpuhuja taas ei vÀlitÀ vÀitteiden totuusarvosta, vaan valikoi tai keksii vÀitteitÀ tarkoituksiinsa sopivasti. Yksi paskapuheen ominaispiirre on suunnitelmallisuuden puute: paskapuhetta ei suunnitella tai työstetÀ; se vain eritetÀÀn, pudotetaan pois. Termin teki tunnetuksi tÀssÀ kÀyttötarkoituksessa filosofi Harry G. Frankfurt, jonka arkikielessÀ sanaa kÀytetÀÀn vÀljÀlti.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö tÀnne itselles muistilistaa. Mul nÀÀ on omassa luurissa. Sivu
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi aina sanoa mistÀ ei tykkÀÀ. TiedÀttekö ettÀ on kohteliasta esim maistaa vaikka ei tykkÀÀkÀÀn jos on esim kylÀssÀ! Ei nÀytÀ olevan tavat selvillÀ.
SehÀn oli vain kevyt kommentti anonyymissÀ ketjussa! :D luuletko, ettÀ toimin noin irl? No en. Kai sitÀ nyt jossain voi purkautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi aina sanoa mistÀ ei tykkÀÀ. TiedÀttekö ettÀ on kohteliasta esim maistaa vaikka ei tykkÀÀkÀÀn jos on esim kylÀssÀ! Ei nÀytÀ olevan tavat selvillÀ.
SehÀn oli vain kevyt kommentti anonyymissÀ ketjussa! :D luuletko, ettÀ toimin noin irl? No en. Kai sitÀ nyt jossain voi purkautua.
Joo mÀki purkauduin juuri.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse valistaa vitsikkÀÀseen kommenttiini.
MinÀ jos kuka tiedÀn, koska minun tekemÀÀni on aikaisemmin epÀkunnioitettu joulun alla ja kun yritin puhua toiselle tunteistani siitÀ kehkeytyi inhottava reaktio ja tilanne ja huono joulumuisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö tÀnne itselles muistilistaa. Mul nÀÀ on omassa luurissa. Sivu
Miehelle toivomus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyvÀÀ huomenta nainen.
Huomenta sinnekin mies, kunpa voisin silittÀÀ aamukarheaa leukaasi.
Harmaaparta kiittÀÀ, toivottavasti pian todellisuutta.
Ei kai kutita liikaa. Onkos niin pitkÀ, ettÀ pitÀÀ kammata ja letittÀÀkin?
Ei ole, olen nyt toipilaana antanut kasvaa, mutta yleensÀ höylÀÀn pois vÀhintÀÀn viikoittain. Ja seassa kasvaa vielÀkin harvakseen punervia sÀikeitÀ.
Jaa, ovatko hiuksesikin lyhyet, punertavat vai tumman puoleiset tai jo lÀhdössÀ?
Vierailija kirjoitti:
TÀÀ on mun slogan nykyÀÀn. Ei helmiÀ sioille.
Miksi sitten olet kiinnostunut sioista?
Huh huh nÀitÀ joulujuttuja :D onneksi perheeni on superpieni ja meillÀ on sulavat vÀlit ja tiedetÀÀn tasan tarkkaan mitÀ syödÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Laitan irl-viestillÀ hyvÀÀ joulua.
Laita ihmeessĂ€! đ
Joko sĂ€ nĂ€it mun hiippailevan ikkunas ohiđ tosin meen vielĂ€ uudestaan..đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀnÀÀn olisit voinut herÀtÀ mun vierestÀ, jos olisit halunnut. Et halunnut.
Ei tÀmÀ asia ole edennyt eikÀ edistynyt halujein mukaan, mitÀ tehdÀ kun ei ole viestiyhteyttÀ kÀytÀnnön tasolla.
On kyllÀ, mutta vain toinen meistÀ sitÀ kÀyttÀÀ.
Laitettiin vÀhÀn valoja pimeyteen.
Vierailija kirjoitti:
Lopulta kyse on siitÀ, ettÀ...
Voi vain arvailla, mistÀ kiikastaa. Toisen pÀÀn sisÀlle ei pÀÀse ja kun ei itse kerro, kuvasta puuttuu paljon yksityiskohtia, osa on hyvin hÀmÀriÀ, eikÀ kokonaiskuvasta saa kunnollista kÀsitystÀ. EhkÀ se valmis tÀllaisenaan, taideteos, joka ei aukea tavalliselle kuolevaiselle.
KyllÀ se, ettÀ telkeÀisit pimeÀn kynttilöillÀ valaistun kylpyhuoneen suihkunurkkaan on edelleen mielessÀ. SiitÀ jos vielÀ yli-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀÀ on mun slogan nykyÀÀn. Ei helmiÀ sioille.
Miksi sitten olet kiinnostunut sioista?
Suurin osa on, minkÀ sille mahtaa. Varotoimi.
Vierailija kirjoitti:
Joko sĂ€ nĂ€it mun hiippailevan ikkunas ohiđ tosin meen vielĂ€ uudestaan..đ
En nÀhnyt. NÀkyikö valo ikkunassa, olinko kotona? ;)
Vierailija kirjoitti:
On se sÀÀlittÀvÀÀ kun jo ennestÀÀn sÀÀlittÀvÀ ottaa keskiketterÀÀ perÀkammarissa. Tuloksen voi lukea tÀÀltÀ.
Puit minunkin ajatukseni sanoiksi.
Heipparallaat nyt meen taas. CIAO!