Terveiset kaipaamalleni! II/2025
Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.
đ
Kommentit (22118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JÀttÀydyitkö siksi, ettei tarvinnut kohdata enÀÀ?
Jos puhut siitÀ etten ollut viime viikolla niin vastaus on kyllÀ. En enÀÀ tule sinne.
En puhu. TÀmÀnpÀivÀisestÀ puhun.
Asiantuntijalle:
Muista olla rehellinen ettei kÀy kalpaten.
Nyt kun lukee uutisia niin naurattaa kuinka paljon asioita selitellÀÀn omaksi eduksi ja samalla itketÀÀn kun koko Suomi on ihan paskana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enÀÀ halunnut kohdata omia tunteitani kun nÀin hÀnet. Ei ne tunteet mene pois silti.
Yksipuolisille terveisille menneeseen.
-mie
TÀmÀ on epÀmiellyttÀvÀÀ. Esim mun kaivattu jÀttÀÀ minut huomiotta, kun tapaamme.
Tuntuu pahalta. Turhia tunteita, kun toinen ei tunne samoin eikÀ halua samoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enÀÀ halunnut kohdata omia tunteitani kun nÀin hÀnet. Ei ne tunteet mene pois silti.
Yksipuolisille terveisille menneeseen.
-mie
TÀmÀ on epÀmiellyttÀvÀÀ. Esim mun kaivattu jÀttÀÀ minut huomiotta, kun tapaamme.
EhkÀ yrittÀÀ viestittÀÀ jotain? Kuten ettei kiinnosta?
Olin pitkÀÀn ystÀvÀllinen yhdelle miehelle kunnes tajusin, ettÀ se vaan ruokkii vÀÀriÀ mielikuvia. Joskus on armollista jÀttÀÀ huomiotta.
TÀnne on tainut eksyÀ muitakin nn kirjoittajia.
Vierailija kirjoitti:
TÀllaisina iltoina kun asiat tuntuu ihan menevÀn just niinkuin ei pitÀisi iskee kaipuu.
Mietin, ettÀ matkaisin sun kanssa jonnekin ihan muualle J. Unohdettaisiin tÀÀ kaikki. Hukutaan velvollisuuksiin, mut olisin hetken vaan sun kanssa olematta mitÀÀn muuta.
Ehdota jotain.
Siis miten aikuiset ihmiset tarvitsevat ohjeita siihen kuinka ottaa asioita puheeksi kumppanin kanssa?
EnsinnÀkin kumppani kertoo minulle ettÀ kyseessÀ on tuttu ihminen.
Toisekseen, jo lapsille opetetaan ettÀ tunteet ja asiat tÀytyy osata sanoittaa.
Ota siis puheeksi. Ts. avaa suusi ja sano sanottavasi.
Miten kaikki onkaan nÀin helvetin vaikeaa aikuisilla ihmisillÀ nykyisin?
Miten asioita voidaan hoitaa jos ei osata puhua? Tai jos ei SAA puhua?
Anteeksi nyt mutta mitÀhÀn vi'tua tÀmÀ maailma oikein on.
Annan kyllÀ tilaisuuden. Otat vaan yhteyttÀ ja annat tulla. Puhu kerranki rehellisesti sydÀmestÀ. MitÀ oikein pelkÀÀt?
ĂitĂ€, kauniita unia! đ§Ąđ€
Ajattelitko, ettÀ hÀn olisi kissastaan luopunut, ettÀ pÀÀsisi sinun kanssa asumaan? Ei. Ei koskaan. SitÀ ei tapahdu,
SinÀhÀn inhoat koiria ja kissoja. Ja ne sun vuosikymmenten piirtyneet tapasi kaikessa. EhkÀ itsekin viimein tajuat, ettÀ olet itse se vaikea henkilö. Joustamaton!
Siksi olet aina asunut yksin.
Vierailija kirjoitti:
Annan kyllÀ tilaisuuden. Otat vaan yhteyttÀ ja annat tulla. Puhu kerranki rehellisesti sydÀmestÀ. MitÀ oikein pelkÀÀt?
MitÀ itse pelkÀÀt? Kaikki puhuu torjunnan puolesta, vaikka olisi mahdollisuus tulla vastaan.
HyvÀÀ yötÀ, herÀÀ virkeÀnÀ
Kiinnostaa vielÀ kysyÀ ettÀ haluaisitko kuulla jonkun puhuvan rehellisesti kaikesta mahdollisesta?
Tarkoitan rehellisesti mutta myös tarvittaessa sensitiivisesti.
Voi olla kohtelias, ymmÀrtÀvÀ ja hyvÀksyvÀ vaikka olisikin rehellinen.
HyvÀksyisitkö tÀllaisen ihmisen puhuvan asioita ÀÀneen? Voisiko tÀllainen tuntua jopa turvalliselta ajatukselta?
Olla lÀsnÀ ja puhua. Olisiko se muka jotenkin paha asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MitÀ itse pelkÀÀt? Kaikki puhuu torjunnan puolesta, vaikka olisi mahdollisuus tulla vastaan.
No nyt meni ohi. MÀ en todellakaan ole hÀntÀ torjunut.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa vielÀ kysyÀ ettÀ haluaisitko kuulla jonkun puhuvan rehellisesti kaikesta mahdollisesta?
Tarkoitan rehellisesti mutta myös tarvittaessa sensitiivisesti.
Voi olla kohtelias, ymmÀrtÀvÀ ja hyvÀksyvÀ vaikka olisikin rehellinen.
HyvÀksyisitkö tÀllaisen ihmisen puhuvan asioita ÀÀneen? Voisiko tÀllainen tuntua jopa turvalliselta ajatukselta?
Olla lÀsnÀ ja puhua. Olisiko se muka jotenkin paha asia?
Ei. Tee oma ketjusi nÀille Jonna. SiellÀ saat puhua, kertoilla ja kysellÀ ja halukkaat voivat sinne laittaa sinulle viestejÀ. TÀmÀ taasen on kaipausketju kaipausterveisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀllaisina iltoina kun asiat tuntuu ihan menevÀn just niinkuin ei pitÀisi iskee kaipuu.
Mietin, ettÀ matkaisin sun kanssa jonnekin ihan muualle J. Unohdettaisiin tÀÀ kaikki. Hukutaan velvollisuuksiin, mut olisin hetken vaan sun kanssa olematta mitÀÀn muuta.
Ehdota jotain.
Vuokrataan mökki jostain pari tunnin pÀÀstÀ. SytytetÀÀn takka ja juodaan glögiÀ ja jutellaan sylikkÀin. Kerron sulle kaiken. Kaikista kipeimmÀt asiat ja kuinka ihana olet.
En tarvitse miljoonaa.