Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei työttömyyden takia kukaan voi masentua.

Vierailija
08.12.2025 |

Mitäs puhetta se on että työttömyyden takia ihmiset masentuu. Eikö ne keksi tekemistä itselleen jos ei saa palkkatöitä.

Tekemistä on vaikka kuinka paljon. Voi treenata, käydä kalassa ja pelata salibandya jossain joukkueessa. Minä pelasin salibandya 26 vuotta. Olen käynyt salilla työttömyyden aikana, käyn usein kalassa ja kaikkea.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyopaikka-parisuhde-ja-terveys-juho…

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole köyhä joten ei voi masentua. Suomessa kela maksaa asunnon ja toimeentulon joten työtön ei voi masentua. Tekemistä kyllä voi keksiä ihan itse. Olen ollut 10 vuotta työtön alle 1000 tuloilla enkä ole masentunut. Sieniä ja marjoja voi kerätä tonnin edestä ainakin. Kalaa saa joka järvestä ja merestä ruuaksi.

Kyllä sinä olet köyhä kun ei ole yhtään omaa rahaa. 

Vierailija
22/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pilven kasvattaja luulee taas olevansa muiden yläpuolella >_>

Tämä, minun velipoika muuttui juurikin tämmöiseksi ylimieliseksi mulkuksi kun alkoi tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4 vuotta palkattomissa töissä. Aina 6 kk jälkeen luvattiin palkkaa ja minä idiootti uskoin ja tein uuden sopimuksen. Sitten 4 v jälkeen kun en enää halunnut tehdä palkattomia töitä niin työkkäri antoi karenssin. Haastoin työkkärin oikeuteen ja siellä todettiin ettei minun olisi pitänyt olla kuin 12 kk palkattomissa töissä, laki niin sanoo koska en ollut työkyvytön edes. Minua käytettiin hyväksi ja oikeus määräsi työkokeilupaikan maksamaan minulle palkkaa 3 vuoden ajalta 60000 euroa. Alkoi masentaa ja ei ole kiinnostanut työnteko sen jälkeen tippaakaan 6 vuoteen.

Vierailija
24/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei ap, ei työttömyys masennusta tee, vaan se ettei enää kelpaa mihinkään hakemaansa työhön.

Vierailija
25/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on työnantajia ja pomoja ikävä. Kuinka huikeaa olikaan päästä tulostavoitteisiin. Aina löytyi keinoja kilpailukyvyn parantamiseen. Aina kun osingot meni jakoon sitä näki omien uhraustensa merkityksen. Niitä ilon hetkiä.

Vierailija
26/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei masenna. Olin 15 vuotta työelämässä ja olihan harvinaisen perseestä. Nyt 12 vuotta työttömän kun ei tippaakaan kiinnosta tehdä. En koskaan ole voinut paremmin eikä ole tekemisen puutetta. Työ elämässä oli niin väsynytkin ettei jaksanut mitään, viikonloput meni palautumiseen ja viikot firman orjana. Työssä kyllä masensi joka helvetin päivä mutta se vaiva onneksi parantui samana päivänä kun samoin itseni irti, ilmoitin että tää oli tässä, nakkasin avimet ja kulunvalvonta lätkän pöydälle, totesin tule tekemään edes irtisanomis aikaa vaan poistun välittömästi vaatekaappini kautta himaan, haastakaa oikeuteen jos siltä tuntuu ja kävelin firman porteista taakseni katsomatta. 😂👌Eivät katsoneet tarpeelliseksi haastaa. 😂 Ja siitä päivästä asti on elämä ollut helvetin mukavaa ja na

Jos et huomannut niin kerroin heti alapuolellakyseessä olleen typon jonka korjasin siinä samassa kommentissa. Vielä kerran jotta tyhmäkin ymmärtää kirjoitus virheen... Siis 16 vuotiaana. Noin, joko nyt toisella kerralla meni jo perille vai pitääkö piirtää ja taivuttaa rautalangasta? Pilveä en koskaan ole sen enempää kokeillut kun kasvattanutkaan kuten en muitakaan huumeita, alkoholi pois lukien. Tosin sitäkään en juo, mutta kokeillut kyllä nuorempana olen, ei ollut minun juttu. Sen ostin kaupasta, en kokkaillu siis sitäkään. 

Vierailija
27/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikot ei kestä kun nainen jättää.

Mikä ei tapa, vahvistaa. Tähän tosiaan uskottiin, kun Antiikin Rooman valtakuntaa rakennettiin. Ajatuksella, että kärsimys jalostaa, saatiin rakennettua maailman mahtavin valtakunta, Rooman valtakunta.

Vierailija
28/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten takia minä masennun, ihan perseestä kaikki. 

Vierailija
29/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt tekemättömyys ketään masenna vaan se kun laskut jää maksamatta. Jollain voi olla isokin perhe elätettävänä ja siksi masentuu kun rahat ei vaan riitä. Suurin osa viihtyisi vapaalla, jos ei rahasta olisi kiinni.

Vierailija
30/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku pilven kasvattaja luulee taas olevansa muiden yläpuolella >_>

Tämä, minun velipoika muuttui juurikin tämmöiseksi ylimieliseksi mulkuksi kun alkoi tuohon.

Ikävää että veljesi on rikollinen, suomessahan tuo on laitonta. Veljesi tekemisest eivät kuitenkaan tee minusta kasvattajaa, täällä ei moinen olisi rikos muttei kuitenkaan kiinnosta minua puutarhurin hommat yhtään. Ei pysy elossa edes kaktus minulla. 😂 Kannabista kyllä nähnyt kun sitä täällä ihan laillisesti polttelevat. Alkoholi on ainoa huume jota olen kokeillut, en tykännyt. 

Vierailija
31/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oli työtön oli aikaa tehdä vaikka mitä mutta ei rahaa mihinkään. Nyt kun on töissä niin olisi rahaa tehdä edes jotain, mutta ei aikaa eikä energiaa.

Ihmiselämä kiteytettynä.

Vierailija
32/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten jos haluaa päästä Suomen rikkaimpaan desilliin ja aikanaan muuttaa pois Suomesta, mutta työttömyys hyvin katkaisee nämä haaveet ap?

Vierailija
33/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on työnantajia ja pomoja ikävä. Kuinka huikeaa olikaan päästä tulostavoitteisiin. Aina löytyi keinoja kilpailukyvyn parantamiseen. Aina kun osingot meni jakoon sitä näki omien uhraustensa merkityksen. Niitä ilon hetkiä.

Ei esim opettajilla ja lääkäreillä ja muusikoilla ole mitään tulostavoitteita ja osingonjakoa vaan työ on merkityksellistä itsessään ja siksi niitä halutaan tehdä. 

Vierailija
34/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikot ei kestä kun nainen jättää.

Mikä ei tapa, vahvistaa. Tähän tosiaan uskottiin, kun Antiikin Rooman valtakuntaa rakennettiin. Ajatuksella, että kärsimys jalostaa, saatiin rakennettua maailman mahtavin valtakunta, Rooman valtakunta.

Orpon Purran hallitus on muuttanut hyvinvointivaltion Rooman valtakunnaksi.

Vierailija
35/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut työttömänä niin paljon tekemistä, että sairastuin työuupumukseen.

Vierailija
36/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei esim opettajilla ja lääkäreillä ja muusikoilla ole mitään tulostavoitteita ja osingonjakoa vaan työ on merkityksellistä itsessään ja siksi niitä halutaan tehdä. 

Aivan, joillakin voi olla myös asiakkaita ikävä.

Vierailija
37/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloudelliset asiat järjestyvät kohtuudella työttömyyden aikana ja ei tarvitse esim. myydä taloa ja muuttaa perheineen muualle, ja on vieläpä toiveita työllistyä jonkin ajan kuluttua taas, niin ehkä työttömyys voi olla ihan OK. Luulen että vaikeinta se on sellaiselle ihmiselle, joka ei ole koskaan päässyt kunnolla työuran alkuun ja kokee että työn löytyminen alkaa tuntua mahdottomalta. Vapaa-ajasta ei voi välttämättä kunnolla nauttia, jos mieliala menee alas. Työttömyys voi myös pudottaa ihmisen ympärillä olevista sosiaalisista piireistä, ja rahapula estää monta harrastusta. Ystäväpiirissä voi aiheuttaa erilaisuuden ja kuulumattomuuden tunnetta, kun muut tekevät omassa työssään ja elämässään vaikka mitä asioita, mutta itse joutuu kerta toisensa jälkeen vastaamaan kyselijöille, olen työtön. Voihan sitä aina lenkkeillä ja lukea kirjoja ym. mutta tällaiset puuhastelut eivät riitä antamaan ihmisen elämälle tarkoitusta.

Vierailija
38/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan työttömyyden takia masentuukaan, vaan riittävien ansiotulojen puutteen.

Jep, itse odotan nyt työkyvyttömyyseläke päätöstä. Tuohon voisin lisätä työttömien haukkumisen mikä myös aiheuttaa työkyvyttömyyseläkkeen. 

Vierailija
39/39 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin. Kiusaamisen, kyykytyksen ja rahanpuutteen takia kyllä.