Ei työttömyyden takia kukaan voi masentua.
Mitäs puhetta se on että työttömyyden takia ihmiset masentuu. Eikö ne keksi tekemistä itselleen jos ei saa palkkatöitä.
Tekemistä on vaikka kuinka paljon. Voi treenata, käydä kalassa ja pelata salibandya jossain joukkueessa. Minä pelasin salibandya 26 vuotta. Olen käynyt salilla työttömyyden aikana, käyn usein kalassa ja kaikkea.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyopaikka-parisuhde-ja-terveys-juho…
Kommentit (39)
Oikeastihan useimmat haaveilevat siitä, ettei tarvitsisi tehdä töitä. Jos saavat jostain miljoonan, niin ottavat loparit aika pian. Hyshys, saman elämäntavan saa ilman miljooniakin, kun vähän käyttää mielikuvitusta.
Tuskin kukaan työttömyyden takia masentuukaan, vaan riittävien ansiotulojen puutteen.
Rahan vähyys ja kaikki rahan puutteen sivuvaikutukset se on mikä masentaa.
Kun oli työtön oli aikaa tehdä vaikka mitä mutta ei rahaa mihinkään. Nyt kun on töissä niin olisi rahaa tehdä edes jotain, mutta ei aikaa eikä energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Rahan vähyys ja kaikki rahan puutteen sivuvaikutukset se on mikä masentaa.
Näin on.
Ihmiset voi kyllä masentua ihan mistä tahansa syystä. Itseä ei työttömyys masenna yhtään. On niin hyvät säästöt ja osinko tulot että oli mukavakin jäädä työttömäksi edellisestä paikasta. On ollut aikaa matkustaa pitkin maailmaa, toteuttaa itseään ja kaikenlaisia projekteja. Työhön palaan reilun kahden vuoden työttömyyslomailun jälkeen nyt tulevana kesänä, kunhan nyt ensin palaan keväällä suomeen ja saan muuton tehtyä. Työnantajana on sukumme yritys joten tiedän olevani onnekas ja etuoikeutettu kun olen voinut pitää tälläisen loman. Vakaa ja hyvä palkkainen työ ei ole kaikille itsestään selvyys joten olen kiitollinen ja osaan arvostaa vaikka aijemmin en olekkaan suvullemme halunnut työskennellä, nykyään ei enään kiinnosta pidetäänkö "suojatyöpaikkana". Sellainen nuoruuden turha "omillaan ja omissa työpaikoissa" asenne on karissut keski-ikään mennessä joten voi hyvällä omallatunnolla heittäytyä palkkalistoille. Ei ole masentanut kyllä yhtään, täysin päinvastoin mulla on ollut yksi elämäni parhaista ja mahtavimmista vuosista koskaan tämä työttömyys. Tulipa kokeiltua tälläistäkin ja mahtavaa on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voi kyllä masentua ihan mistä tahansa syystä. Itseä ei työttömyys masenna yhtään. On niin hyvät säästöt ja osinko tulot että oli mukavakin jäädä työttömäksi edellisestä paikasta. On ollut aikaa matkustaa pitkin maailmaa, toteuttaa itseään ja kaikenlaisia projekteja. Työhön palaan reilun kahden vuoden työttömyyslomailun jälkeen nyt tulevana kesänä, kunhan nyt ensin palaan keväällä suomeen ja saan muuton tehtyä. Työnantajana on sukumme yritys joten tiedän olevani onnekas ja etuoikeutettu kun olen voinut pitää tälläisen loman. Vakaa ja hyvä palkkainen työ ei ole kaikille itsestään selvyys joten olen kiitollinen ja osaan arvostaa vaikka aijemmin en olekkaan suvullemme halunnut työskennellä, nykyään ei enään kiinnosta pidetäänkö "suojatyöpaikkana". Sellainen nuoruuden turha "omillaan ja omissa työpaikoissa" asenne on karissut keski-ikään mennessä joten voi hyvällä omallatunnolla heittäytyä palkkalistoille. Ei ole masent
Ei tuo ole mitään oikeaa työttömyyttä rahanpuuteineen ja epävarmuuksineen.
Ei masenna. Olin 15 vuotta työelämässä ja olihan harvinaisen perseestä. Nyt 12 vuotta työttömän kun ei tippaakaan kiinnosta tehdä. En koskaan ole voinut paremmin eikä ole tekemisen puutetta. Työ elämässä oli niin väsynytkin ettei jaksanut mitään, viikonloput meni palautumiseen ja viikot firman orjana. Työssä kyllä masensi joka helvetin päivä mutta se vaiva onneksi parantui samana päivänä kun samoin itseni irti, ilmoitin että tää oli tässä, nakkasin avimet ja kulunvalvonta lätkän pöydälle, totesin tule tekemään edes irtisanomis aikaa vaan poistun välittömästi vaatekaappini kautta himaan, haastakaa oikeuteen jos siltä tuntuu ja kävelin firman porteista taakseni katsomatta. 😂👌Eivät katsoneet tarpeelliseksi haastaa. 😂 Ja siitä päivästä asti on elämä ollut helvetin mukavaa ja nautinnollista. Mikö masennus? Sehän parani työttömäksi heittäytymällä. Työ tekee sairaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei masenna. Olin 15 vuotta työelämässä ja olihan harvinaisen perseestä. Nyt 12 vuotta työttömän kun ei tippaakaan kiinnosta tehdä. En koskaan ole voinut paremmin eikä ole tekemisen puutetta. Työ elämässä oli niin väsynytkin ettei jaksanut mitään, viikonloput meni palautumiseen ja viikot firman orjana. Työssä kyllä masensi joka helvetin päivä mutta se vaiva onneksi parantui samana päivänä kun samoin itseni irti, ilmoitin että tää oli tässä, nakkasin avimet ja kulunvalvonta lätkän pöydälle, totesin tule tekemään edes irtisanomis aikaa vaan poistun välittömästi vaatekaappini kautta himaan, haastakaa oikeuteen jos siltä tuntuu ja kävelin firman porteista taakseni katsomatta. 😂👌Eivät katsoneet tarpeelliseksi haastaa. 😂 Ja siitä päivästä asti on elämä ollut helvetin mukavaa ja nautinnollista. Mikö masennus? Sehän parani työttömäksi heittäytymällä. Työ tekee sairaaksi.
Miten tulet toimeen surkeilla tuilla vai puolisoko elättää?
No kiva sulle ap, minä myös nautin vapaa-ajasta ja vapaudesta, kaikki ihmiset ei ole samanlaisia kuin me ja sen odottaminen muilta on kohtuutonta, osa kokee sem turvattomuuden niin haastavana että silloin on vaikea nauttia mistään.
: ]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole puolisoa kun en sallaista ole koskaan halunnut, enkä ole kenenkään elätettävänä ollut koskaan sen jälkeen kun 6 vuotiaana omilleni lähdin. En yksityisten enkä valtion. Tulen oikein hyvin toimeen, kiitos kysymästä. 😊 Mutten ala tässä sitä erittelemään millään tavalla kun asia ei kuulu sinulle yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei masenna. Olin 15 vuotta työelämässä ja olihan harvinaisen perseestä. Nyt 12 vuotta työttömän kun ei tippaakaan kiinnosta tehdä. En koskaan ole voinut paremmin eikä ole tekemisen puutetta. Työ elämässä oli niin väsynytkin ettei jaksanut mitään, viikonloput meni palautumiseen ja viikot firman orjana. Työssä kyllä masensi joka helvetin päivä mutta se vaiva onneksi parantui samana päivänä kun samoin itseni irti, ilmoitin että tää oli tässä, nakkasin avimet ja kulunvalvonta lätkän pöydälle, totesin tule tekemään edes irtisanomis aikaa vaan poistun välittömästi vaatekaappini kautta himaan, haastakaa oikeuteen jos siltä tuntuu ja kävelin firman porteista taakseni katsomatta. 😂👌Eivät katsoneet tarpeelliseksi haastaa. 😂 Ja siitä päivästä asti on elämä ollut helvetin mukavaa ja nautinnollista. Mikö masennus? Sehän parani työttö
Siis 16 vuotiaana. 😂 Jäi ykkönen näköjään pois.
Ei kukaan ole köyhä joten ei voi masentua. Suomessa kela maksaa asunnon ja toimeentulon joten työtön ei voi masentua. Tekemistä kyllä voi keksiä ihan itse. Olen ollut 10 vuotta työtön alle 1000 tuloilla enkä ole masentunut. Sieniä ja marjoja voi kerätä tonnin edestä ainakin. Kalaa saa joka järvestä ja merestä ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole köyhä joten ei voi masentua. Suomessa kela maksaa asunnon ja toimeentulon joten työtön ei voi masentua. Tekemistä kyllä voi keksiä ihan itse. Olen ollut 10 vuotta työtön alle 1000 tuloilla enkä ole masentunut. Sieniä ja marjoja voi kerätä tonnin edestä ainakin. Kalaa saa joka järvestä ja merestä ruuaksi.
Mistä ihmeestä teitä oman elämänsä kultaisia standardeja joihin kaikkien muiden pitäis samaistua oikein sikiää? Sinä et ole sama ihminen kun kaikki muut, sinun tilanne ei ole universaali vertailukohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei masenna. Olin 15 vuotta työelämässä ja olihan harvinaisen perseestä. Nyt 12 vuotta työttömän kun ei tippaakaan kiinnosta tehdä. En koskaan ole voinut paremmin eikä ole tekemisen puutetta. Työ elämässä oli niin väsynytkin ettei jaksanut mitään, viikonloput meni palautumiseen ja viikot firman orjana. Työssä kyllä masensi joka helvetin päivä mutta se vaiva onneksi parantui samana päivänä kun samoin itseni irti, ilmoitin että tää oli tässä, nakkasin avimet ja kulunvalvonta lätkän pöydälle, totesin tule tekemään edes irtisanomis aikaa vaan poistun välittömästi vaatekaappini kautta himaan, haastakaa oikeuteen jos siltä tuntuu ja kävelin firman porteista taakseni katsomatta. 😂👌Eivät katsoneet tarpeelliseksi haastaa. 😂 Ja siitä päivästä asti on elämä ollut helvetin mukavaa ja nautinnollista. Mikö masennus? Sehän parani työttö
Kuusivuotiaana lähdit omillesi ja 15 v työstä ehdut kerätä niin suuren omaisuuden ettet tarvitse valtiota? No kivat sulle, mutta eipä tuokaan vastaa normaalin löyhän työttömän asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä teitä oman elämänsä kultaisia standardeja joihin kaikkien muiden pitäis samaistua oikein sikiää? Sinä et ole sama ihminen kun kaikki muut, sinun tilanne ei ole universaali vertailukohta.
Mielikuvituksesta ja narsistisista käyttäytymismalleista, niistä on universaalit kultaiset standardit tehty <3
Olen ollut yli 3000 päivää työtön. En ole masentunut. Koko ajan tekemistä ollut. Talvisin tylsempää mut käyn pilkillä.