Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdoin työpaikkaa, uudessa onkin KAIKKI huonommin :(

Vierailija
08.12.2025 |

Vanhassa työpaikassa huonoa oli sijainti ja palkka, jonka vuoksi etsin uutta työpaikkaa. Parin vuoden hakemisen jälkeen pääsin paikkaan, joka sijaitsee lähes vieressä kotia ja palkkakin parempi.

MUTTA.

Vain kuukauden jälkeen olen todennut, että täällä on kaikki normaalit, arkiset ja ihan päivänselvätkin asiat paljon huonommin/rempallaan verrattuna esimerkiksi edeltävään työpaikkaan. 

Esimerkiksi: ihan valtava alimitoitus eikä puhettakaan uusien työntekijöiden palkkaamisesta, taukoja en ole kerennyt pitämään (eikä pitkäaikaisetkaan työntekijät muista koska olisivat taukoja viimeksi pitäneet), työvaatteet on yrityksen puolesta mutta niissä on rajoitus, joka ei ole realistinen, esihenkilö ja jopa muut työntekijät itse olettavat, että työntekijä tulee ennen työajan alkamista jo valmistelemaan päivän työt ja tekee niitä 0,5-1h työpäivän jälkeenkin omalla ajalla, työsuojeluvaltuutettu on yksi tiimiesihenkilöistä joten arvata saattaa tuleeko muutoksia, ei ole lainkaan tarkoitukseen soveltuvia tiloja, sairauslomista suututaan yms.

Kaduttaa. Työ tavallaan itsessään kyllä edelleen mielenkiintoista, mutta kaikki inhimillisyys.. ei sitä ole. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit soittaa entiselle esimiehelle ja kysyä pääsisitkö takaisin

Vierailija
2/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit, suuta hevosenkengälle vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pidä taukoja voit saada varoituksen.

Vierailija
4/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut usein työpaikkaa ja tiedän että joskus käy noin. Olen myös nähnyt usein että duunikaveri lähtee toiseen ja palaa sieltä aika nopeasti takaisin. Kannattaa olla yhteydessä entisiin työkavereihin ja alkaa suunnitella paluuta. Tai etsi uusi taas. Palkka pysyy parempana kun vaihtaa useammin.

Vierailija
5/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkashan ne sut vai tulitko vanhan tilalle. Kysyitkö miksi lähti.

Vierailija
6/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matka ja palkka tökkii niin pahasti, että en siksi haluaisi takaisin. 1h15min suuntaansa hyvällä kelillä ja palkka huonompi pienemmästä veroprosentista huolimatta. Perheellisenä tekee tosi tiukkaa tämän työpaikan tuloilla.

ap

Vierailija
7/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkashan ne sut vai tulitko vanhan tilalle. Kysyitkö miksi lähti.

Vapautui paikka eläköitymisen myötä.

ap

Vierailija
8/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kerkeä pitämään taukoja!

ap

Vierailija
9/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja työnantaja kuittaa sen sillä, että tää nyt on niin hektistä työtä eikä kukaan muukaan kerkeä pitäämään

ap

Vierailija
10/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tekosyitä. Sinä pidät tauon silloin kun on tauon aika.

Vierailija
11/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja työnantaja kuittaa sen sillä, että tää nyt on niin hektistä työtä eikä kukaan muukaan kerkeä pitäämään

ap

Jaa, oletkin lammas. Turha sinua on neuvoa.

Vierailija
12/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tekosyitä. Sinä pidät tauon silloin kun on tauon aika.

Tavallaan joo, mutta siinä jää ihmiset huolehtimatta, jos lompsitaan tauoille. Kyllä syy on ennemminkin organisaation kuin minun.

ap

Vierailija
13/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matka ja palkka tökkii niin pahasti, että en siksi haluaisi takaisin. 1h15min suuntaansa hyvällä kelillä ja palkka huonompi pienemmästä veroprosentista huolimatta. Perheellisenä tekee tosi tiukkaa tämän työpaikan tuloilla.

ap

Miksi ruikutat sitte? Olet siinä nykyisessä työssäs ja turpa tukkoo. Moni ei saa töitä ollenkaan.

Vierailija
14/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä minua varoitti ysärillä yksi kuorma-autokuski/raksamies. Aina vaasn kehnommaksi meni vaihtaen. Minulla johti eka vaihto potkuihin, toinen onnistui ja sen jälkeen kaikki vaihdot olivat yhtä alamäkeä kun firmat kippasivat alta. Onneksi omat sivubisnekset luistivat laaksokohtien yli. M59 

Vierailija
15/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi ruikutat sitte? Olet siinä nykyisessä työssäs ja turpa tukkoo. Moni ei saa töitä ollenkaan.

Okei, eli joko mielenterveys menee tai pitää elää kädestä suuhun, mutta ei saa valittaa kun on työpaikka, ok.

ap

Vierailija
16/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Jaa, oletkin lammas. Turha sinua on neuvoa.

Ja kuinkahan monesta paikasta sä olet saanut kenkää henkilökohtaisten syiden takia.

- eri

Vierailija
17/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Okei, eli joko mielenterveys menee tai pitää elää kädestä suuhun, mutta ei saa valittaa kun on työpaikka, ok.

ap

Sinä itse valitsit ja elät sen kanssa mitä valitset. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
18/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtanut usein työpaikkaa ja tiedän että joskus käy noin. Olen myös nähnyt usein että duunikaveri lähtee toiseen ja palaa sieltä aika nopeasti takaisin. Kannattaa olla yhteydessä entisiin työkavereihin ja alkaa suunnitella paluuta. Tai etsi uusi taas. Palkka pysyy parempana kun vaihtaa useammin.

Mitä merkkejä voisi olla, että ei kannattaisi vaihtaa työpaikkaa johonkin toiseen? Olin hyvin avoimin mielin, luulin että riittää, kun työpaikka on lähempänä ja palkka parempaa, että elämästä tulisi auvoisempaa, mutta kyllä tämä touhu tässä paikassa syö sisältäpäin.

ap

Vierailija
19/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia jotka ovat vaihtaneet työpaikkaa "parempaan" sitten katuneet, siihen päälle vielä totuus että lomia aletaan keräämään alusta 

Vierailija
20/27 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan uutta työpaikkaa etsimään. Jos olet vielä koeajalla voit häipyä vaikka samantien. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän