"Lompakossa Väinö Linna yksinäinen on" Laulunsanoja, joita teinit ei ymmärrä!
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinisen ja Valkoisen "laudatteessa ovien" -termiä ei ymmärrä edes aikuinen.
N52
TSISSUS!
LAUDAT EESSÄ OVIEN! Tyhjiä taloja kylät täynnä!
Joko säteilee!
Jos ne kylät ovat täynnä, miksi niiden ovien eteen on laiteltu lautoja?
Miksei ne siirrä lautoja ja mee niihin taloihin?
Tulee mieleen
"juokse sinä humma/kun tuo taivas on niin tumma"
vs.
"näin poikanne pollella ratsastaa"
Siinäkin välissä muuttui sanojen merkitys. Toki jokainen varmaan edelleen ymmärtää kummankin.
Hoplaa, friduna skikuna, hoplaa!
"tämä neonsade silmää kirvelee". Kukapa enää muistaisi termiä neonvalot?
ja toisaalta:
"halki tuhannen savuisen salongin/neiti tanssii gasellin askelin"
tai
"pretty woman/walking down the street"
tai
"taas sävel soi, askelten"
Koska olette viimeksi nähneet naisen, joka liikkuu kauniisti? Tiedä johtuu kengistä vai mistä, mutta kenenpä mieleen tulisi kirjoitella laulunsanoja nykynaisten löntystelystä, rahjustamisesta ja harppomisesta? Ja joo, miehetkin liikkuu rumasti mutta niistä ei ole lauluja ennenkään kirjoiteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit? Olen 66 ja en ymmärrä, mitä tuo Väinö Linna-aloitus tarkoittaa.
Taisi olla kahdenkympin setelissä se Väinö Linnan kuva. Olen 53 ja muistan vanhat paperirahat vielä hyvin elävästi.
Eikö setelissä pääasia ole rahan arvo ja mitä sillä saa? Ihan toisarvoinen asia on se, kenen pärstä siinä on!
Murheellisten laulujen maa alusta loppuun. Ennen kaikkea kohta, jossa Kärki määrää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinun tarvinnut käyttää käteistä markka-aikaan? Maksatit siis kaikki menosi muilla.
"Värssy Wällärille, pojat!" (Simo & Spede: Keltainen jäänsärkijä)
"Kun näin ensi kerran Debin pikku väri-tv:ssäni...." (Raptori: Debi Gibson)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinun tarvinnut käyttää käteistä markka-aikaan? Maksatit siis kaikki menosi muilla.
Tarvitsi ja itse maksoin menoni. Koskaan ei ole kiinnostanut, kenen pärstä setelissä on.
Vierailija kirjoitti:
Murheellisten laulujen maa alusta loppuun. Ennen kaikkea kohta, jossa Kärki määrää.
Kuka muuten on tämä Kärki?
t. ei teini, mutta ei aukene
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen
"näin poikanne pollella ratsastaa"
Enpä olisi ollenkaan varma. Jos tässäkin ketjussa aikuiset ihmiset jo osoittavat käsittämätöntä typeryyttään?
Mut siis heppa eli herska, tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
N52
Laudat eessä ovien.
Onko selvempi?
Eli asumattoman talonrötiskön ovien eteen naulattu laidat poikittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivo Kärki, suomalainen lauluntekijä. Suomalaiset laulut kun ovat usein kovin melankolisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52
Naiset taas! "Laudat eessä ovien" - kirkastuiko? Ja ei ole edes vaikea kuulla laulaessa noita sanoja oikein! Ja jos nyt ei auennut, niin autiotuvat oveta tavattiin naulata kiinni eli laudat eteen, ettei sinne kukaan menisi.
Mies ottaa kaiken todesta? Tuo kommentti oli ihan selkeä trolli, provo, sulle jopa rage bait...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivo Kärki, suomalainen lauluntekijä. Suomalaiset laulut kun ovat usein kovin melankolisia.
Lähestulkoon todella myös määräsi, minkälaisia iskelmiä yms yleensä saatiin levyttää Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52
Laudat eessä ovien.
eessä = edessä
näin, nyt ymmärrät sinäkin.
Niin en ymmärrä miten vaikeaa voi olla ymmärtää, että oven edessä on pienitissisiä naisia. Tosin olen ihmetellyt että miksi tällaisesta on pitänyt tehdä laulu.
Saat multa horsman
Se rentun ruusu on
Poimin sen tuolta maantien ojasta
Ehkä joku ympäristöä katseleva nykyteini voi ihmetellä mikä ihmeen horsma maantien ojassa
Maantien ojissa oli horsmia vielä 80-luvulla. Nykyisin maantien ojat täyttänyt lupiinit. J. Karjalainen teki muutama vuosi rentun ruusun jälkeen lupiineista suositun kasvin.
Vierailija kirjoitti:
Saat multa horsman
Se rentun ruusu on
Poimin sen tuolta maantien ojasta
Ehkä joku ympäristöä katseleva nykyteini voi ihmetellä mikä ihmeen horsma maantien ojassa
Maantien ojissa oli horsmia vielä 80-luvulla. Nykyisin maantien ojat täyttänyt lupiinit. J. Karjalainen teki muutama vuosi rentun ruusun jälkeen lupiineista suositun kasvin.
Tänä kesänäpä nuo ojat näyttivät jo horsmiintuneen. Rouvat tulevat saamaan aamusella kesäaikaan perinteisempiä kukkia.
Lahjat peittyy kääröihin, ukset kiinni pantihin
On äiti laittanut kystä kyllä
Varpunen pienoinen syönyt kesäeinehen
Minä en muista markka-ajan seteleistä yhtään, kenen kuva missäkin oli. M66