"Lompakossa Väinö Linna yksinäinen on" Laulunsanoja, joita teinit ei ymmärrä!
Kommentit (115)
"Mä aloin deittiä tuijottaa, ei tule tv:stä muutakaan" - Gimmel
"Tv on auki, katson läpi illan tarjonnan. Katson ostos tv:nkin, tekstaria chattiin tarjoan" -Kotiteollisuus
https://fi.wikipedia.org/wiki/Eldankaj%C3%A4rven_j%C3%A4%C3%A4
Läskiä, lotinaa / ja peuranpa pyllyä ihanaa / on römpsässä käristetty, kiristetty / vattahan varistettu, juu
"Vaikka Harrisburgissa täytyy ikkunat sulkea, voi Suomessa aina huoletta kulkea."
Eppu Normaali - Suomi-ilmiö
"Lantteja nyrkkeilin pajatson kitaan" (Juice: Iisalmen diskossa)
"Valo tuli tunturista, polaroidit plakkarista minä poika nostin nennään" (Mikko Alatalo: Vesilasi, vessanavain, heiniä paali)
Voi Manu lainaa muutama markka (Irwin Goodman)
Jos et sä soita (Anna Hanski)
"Tuli puserooni suru, fyrkat huijas yksi guru, se lähti niillä Hampuriin rälläämään / Kun heitin leipää helttaan / jouduin ruotsalaisten telttaan..." (Jussi & The Boys: Metsämökin tonttu)
Sniidu friiidu, ei meikkaa eikä bailaa. (Dumari)
Vanha maitoauto vartin myöhästy... (ja samassa biisissä myöhemmin),.. tänään Lindin Kaisan kaupan luona näin, taitaa taaskin raukka olla pieniin päin, häntä pyysin pärekattotalkoisiin, kun hän lainakirvestä vei naapuriin (lisääkin olisi - Maailaismaisemaa, Petri ja Petterssons Brass, sanoittaja Jukka Virtanen)
Monta kellollista elin, toivoin että kävisin... (Juice)
Kirjoita postikorttiin, et nähdäänkö uudestaan?
Saattoipa olla, että joutui Babitzin vähän aikaa odottelemaan vastausta! (Vaikka tuohan taisi olla käännösiskelmä)
60-luvun kauan soiva blues - kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Sinisen ja Valkoisen "laudatteessa ovien" -termiä ei ymmärrä edes aikuinen.
N52
TSISSUS!
LAUDAT EESSÄ OVIEN! Tyhjiä taloja kylät täynnä!
Joko säteilee!
Vierailija kirjoitti:
60-luvun kauan soiva blues - kokonaan
Kuten Nikitakin spittarinsa tiskiin löi
"Mulle Lucy on liian pikkuinen, viskin perään on liiaksi Sue Ellen" (Jaakko Teppo: Pamela)
"Pilvet peittää kuutamon, silloin Alvar Johansson / katsoo nauhan joka kaikkein tärkein on / Emmanuelle lannettaan kun väräyttää ... (Junnu Vainio: Rajaseudun Rambo)
"Massa on massa vielä Etelä-Afrikassa / pitää kaivostrustia ja kusee silmään mustia / ..."
Teinit? Olen 66 ja en ymmärrä, mitä tuo Väinö Linna-aloitus tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinisen ja Valkoisen "laudatteessa ovien" -termiä ei ymmärrä edes aikuinen.
N52
Laudat edessä ovien on sinulle vaikea ymmärtää? Laudoilla kiinninaulattu ovi?
Onko laudoitettu ikkuna yhtä vaikea käsite?
Ördög kirjoitti:
"Tuli puserooni suru, fyrkat huijas yksi guru, se lähti niillä Hampuriin rälläämään / Kun heitin leipää helttaan / jouduin ruotsalaisten telttaan..." (Jussi & The Boys: Metsämökin tonttu)
Ymmärsikö tuota kukaan muu, kuin laulun sanoittaja K.W. Blomqvist ja laulun laulaja Jussi Raittinen aikoinaan?
Vierailija kirjoitti:
"Tos on hyvä mutka, pistä siihen tutka, virittele ansa, tulee Tapsa Kansa"
(Turo's Hevi Gee - Poliisi)
Päälle virkatakki/päähän koppalakki/oma takki kaappiin/sitten heti Saabiin.
Eihän ne enää edes aja Saabilla, päällä on haalarit ja luotiliivit jne. Onko koppalakkiakaan enää?
Tai se jatko: "Kappas vaan/Arska sekä Ville/kimpaantui/puukkohippasille" Minttu ja Ville -laulun melodialla. Jos ei tiedä Minttua ja Villeä, ei aukene.
"Aseet heillä hirrveet/puukot sekä kirrveet" -no tuo on aika ajatonta?
Vierailija kirjoitti:
Teinit? Olen 66 ja en ymmärrä, mitä tuo Väinö Linna-aloitus tarkoittaa.
Taisi olla kahdenkympin setelissä se Väinö Linnan kuva. Olen 53 ja muistan vanhat paperirahat vielä hyvin elävästi.
"Kuka veti rahat/välistä Wärtsilässä?"
"Ja eput laulaa/älä mene, njet, njet, njet"
"Miksi kaikki tuntee Johanna maatalous-Tukiaisen?"