Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö nuoret naiset pidä mökkeilystä?

Vierailija
08.12.2025 |

Olen 36v parhaaseen tulodesiiliin kuuluva, akateemisesti koulutettu, pitkä, komea, mukava mies joka rakastaa mökkeillä. Vietän mm. kesälomat ja paljon pitkiä viikonloppuja Saimaan rantamökillä.

Huomaan, että tinderissä harva nainen listaa mökkeilyä kiinnostuksenkohteeksi, yleensä se kiinnostuslista ennemminkin viintä ja ulkomaan matkailua. En juuri kuluta alkoholia, liikunnasta kyllä pidän. Moni miespuolinen kaveri sanoo samaa, että heitä ei kiinnosta katella samoja lentokenttiä ja istua 12h kalliissa lentävässä pötkylässä vaan mökkeilisivät mieluusti vaikka koko ajan. Mistä tämä ero johtuu?

Kommentit (315)

Vierailija
281/315 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon Mietaan näköönen ja kaikimpuolin kokooneen.

Mullon iso kassit ja järejettömän pitkä peenis!

Vierailija
282/315 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin lotossa miljoonapotin, niin lähtisin heti ensi talvena lomalle Uuteen-Seelantiin. Vuodenajat ovat siellä päinvastaiset. Kesä tammikuussa ja talvi heinäkuussa. Suomen synkkää talvea pääsee helposti pakoon kun lähtee mökkeilemään Uuteen-Seelantiin tammikuussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/315 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden-Seelannin miehet (maorit) on ihan komeita. Kaikki eivät ole tatuoituja heimopäälliköitä eikä lammasfarmareita. Siellä on ihan fiksuja tavallisia duunareita ja jopa korkeakoulutettuja. 

Vierailija
284/315 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, ja mökkeilin paljon ennen kuin tapasin nykyisen vaimoni. Vaimoni näytti minulle että matkustaa voi myös niin että minäkin siitä nautin, eli mökki tai huvila vuorilta, patikointisauvat mukaan ja pitkille päiväretkille. 

Mökkeily on jäänyt nykyään vähemmälle, vaikka yhä sielläkin jonkin verran aikaa vietämme. Molemmista voi tykätä. 

Vaimoni on parasta mitä minulle koskaan on tapahtunut, osasi vetää tällaisen hieman juron maalaismiehen kuorestaan ja näytti mitä kaikkea maailmalla on minullekin tarjota.

Me ollaan mökkeilty mm. Coloradon vuoristossa, miehellä sukua siellä päin. On upeat maisemat kerta kaikkiaan.

Vierailija
285/315 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden-Seelannin miehet (maorit) on ihan komeita. Kaikki eivät ole tatuoituja heimopäälliköitä eikä lammasfarmareita. Siellä on ihan fiksuja tavallisia duunareita ja jopa korkeakoulutettuja. 

Manu Bennett (näyttelijä) on aika hottis. Tuli vaan mieleen kun itse olen elokuvaharrastaja ja katsellut myös uusiseelantilaisia leffoja, missä vilisee maorisyntyisiä näyttelijöitä. 

Vierailija
286/315 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan mökkeilyä mutta en olekaan enää ihan nuori nainen. Mökki on vieläpä pikkuisessa saaressa kantovedellä. Sähkö tulee aurinkopaneeleista. Mökissä yksi huone ja sauna. Aivan ihana jossa mieli lepää.

N44

Punkkeja. Ei kiitos, ihoni on jo kananlihalla.  

Vierailija
287/315 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

36-vuotias nainen ei ole nuori!

Ei ainakaan ole vanha.

Vierailija
288/315 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kuljet väärässä seurassa. Mä olen aina rakastanut mökkeilyä, nyt on toinen mökki ja vesi kannetaan kaivosta, ulkohuusi, mäntymetsässä ja järven rannalla pohjoisessa. Sähköt laitettiin muutama vuosi sitten. Siellä menee 6kk äkkiä poropolkuja kulkiessa, kalastaessa, marjastaessa.. On hiljasta, tai no, kuikat pitää meteliä syksyllä kun nukkuvat rannassa.. On kettuja, pantasusi kulkee pihan poikki, porot ky pihassa ja kuukkelit, oravat ym.. Ei tarvi telkkaria katsella kun terassilla istuu..  Kohta taas sinne kun lumet vähenee.. 

Vierailija
289/315 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet haluavat nauttia elämästä, naiset haluavat lyödä toisten naisten somekuvat omillaan.

Ehkä se mökkeily ei ole naiselle nautintoa.

Ei se ainakaan minulle ole koskaan ollut mitään nautintoa. Se on ollut raskasta työtä, ötököitä, märässä metsässä rämpimistä, heikkoja peseytymismahdollisuuksia...

Se on ollut pelkästään selviytymistä.

Eikä mitään palveluja verrattuna hotellimatkoihin. Mökillä palvelu tarkoittaa, että nainen ylläpitää huushollin ja muonituksen. Kaukana lomailusta, kuka tuota haluaa kun on parempia vaihtoehtoja olemassa.

Vierailija
290/315 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies sanoo että hän nauttii mökkeilystä, minun mielenkiintoni loppuu. Taas yksi köyhä (tai saita) mies jonka mielestä "matkailu on liian kallista" tai "matkailu on tylsää". Mies haluaa vain jumittaa yksin mökillä eikä haluan nähdä maailmaa. Se on hänen valintansa ja minä valitsen erilaisen elämän.

Maailmassa on niin paljon mielenkiintoista nähtävää ja tehtävää, että kokonainen ihmiselämä (100 vuotta aktiivista matkustelua) ei riittäisi minulle. Toivon, että voisin elää nuoren ihmisen vartalossa (30-vuotiaan kroppa ja aivot) koko ikäni. Ei tarvitsisi murehtia sitä, että eläkevuosina (kun vapaa-aikaa on runsaasti) joutuu tyytymään helppoihin rantalomiin. 

No älä huolehdi, minä olen jo 65-vuotias mutta harrastan edelleen aktiivisiakin lomia. Ei se kunto välttämättä niin nopeasti romahda. Tykkään rantalomista mutta nekin on enemmän vedessä pulikoimista, rannoilla lenkkeilyä ja hyviä aterioita rantaravintoloissa kuin jossain rantatuolissa makoilua.

Mökkilomat kiinnostaa myös kunhan ei tarvitse koko ajan kokata ja siivota. Teen voileivän kun tulee nälkä ja hyppään veneeseen tai kanoottiin tai lähden metsälenkille. Monissa miehissä tuppaa olemaan sellainen valuvika että olettavat naisen taantuvan keittiössä hääriväksi pikkuvaimoksi joka kokkaa mökillä makoisat ateriat ja tiskaa sillä välin kun mies grillaa jonkun lihanpalan, saunoo ja rentoutuu oluen kanssa terassilla. Juu, ei. Kokatkoon itse, minä otan kyllä mieluusti sen kaljan ja istun laiturilla. 

Vierailija
291/315 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluavat etelän maille, missä paikalliset miehet viheltelee perään, imartelee ja pitää naisia seksiobjekteina. Minua miehenä ei kovasti kiinnosta tuommoinen, vaan hävettää naisen ja paikallisten käytös.

Vierailija
292/315 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä kuljet väärässä seurassa. Mä olen aina rakastanut mökkeilyä, nyt on toinen mökki ja vesi kannetaan kaivosta, ulkohuusi, mäntymetsässä ja järven rannalla pohjoisessa. Sähköt laitettiin muutama vuosi sitten. Siellä menee 6kk äkkiä poropolkuja kulkiessa, kalastaessa, marjastaessa.. On hiljasta, tai no, kuikat pitää meteliä syksyllä kun nukkuvat rannassa.. On kettuja, pantasusi kulkee pihan poikki, porot ky pihassa ja kuukkelit, oravat ym.. Ei tarvi telkkaria katsella kun terassilla istuu..  Kohta taas sinne kun lumet vähenee.. 

Viesti kuulostaa miehen kirjottamalta. Niin kömpelöä tekstiä tulee vain trollipojun, setämiehen tai kehitysvammaisen naisen suusta.

Vierailija
293/315 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat etelän maille, missä paikalliset miehet viheltelee perään, imartelee ja pitää naisia seksiobjekteina. Minua miehenä ei kovasti kiinnosta tuommoinen, vaan hävettää naisen ja paikallisten käytös.

Sinun häpeäsi on sinun ongelmasi. Ja kaikesta päätellen niin lamaannuttava häpeä (incel-miehen itsetuhoinen häpeä) ettet pysty käsittelemään sitä itse. Ulkoistat häpeäsi muiden ihmisten (ulkomaalaiset miehet ja suomalaiset naiset) syyksi. Monet suomalaiset miehet (myös sinä) pitävät naisia seksiobjekteina, mutta totuuden myöntäminen on liian vaikeaa. Sen sijaan ryhdyt haukkumaan ulkomaisia miehiä, jotka käyttäytyvät samoin kuin sinä.

Naisten esineellistäminen on "parempaa syrjintää" kun suomalainen incel-mies tekee sitä itse.   :D

Vierailija
294/315 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin mökkeilemässä Kanadassa (Vancouverin lähistöllä) koska isoisäni veli muutti sinne asumaan 1960-luvulla. Oma isäni kävi vaihto-oppilaana Kanadassa. Minä halusin seurata sukulaisten jalanjälkiä ja käydä katsomassa millaista on elämä "rapakon takana" Amerikan länsirannikolla.

Vierailija
295/315 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viesti kuulostaa miehen kirjottamalta. Niin kömpelöä tekstiä tulee vain trollipojun, setämiehen tai kehitysvammaisen naisen suusta.

Sinun kannattaisi hieman tuulettaa ennakkoluulojasi. Kaikki naiset eivät ole matkailun ja kulttuurin perään. Onneksi.

-eri

Vierailija
296/315 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun häpeäsi on sinun ongelmasi. Ja kaikesta päätellen niin lamaannuttava häpeä (incel-miehen itsetuhoinen häpeä) ettet pysty käsittelemään sitä itse. Ulkoistat häpeäsi muiden ihmisten (ulkomaalaiset miehet ja suomalaiset naiset) syyksi. Monet suomalaiset miehet (myös sinä) pitävät naisia seksiobjekteina, mutta totuuden myöntäminen on liian vaikeaa. Sen sijaan ryhdyt haukkumaan ulkomaisia miehiä, jotka käyttäytyvät samoin kuin sinä.

Naisten esineellistäminen on "parempaa syrjintää" kun suomalainen incel-mies tekee sitä itse.   :D

Naiset huolehtivat itse esineellistymisestään. Siihen ei miesten apua tarvita.

-eri

Vierailija
297/315 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos minä ja puolisoni molemmat inhoamme mökkeilyä. Aivan järkyttävän tylsää puuhaa. Mieluummin vietämme lomat kaupunkimatkoilla. 

Vierailija
298/315 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs otit tuollaisen naisen, oma moka.

Vierailija
299/315 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kesämökki. Se myytiin pois kun lapset tulivat kouluikään (7v). Ketään ei kiinnostanut jumittaa saarimökillä mistä puuttuu sähköt, vesijohto ja viemäri. Mutta olihan se kulttuurishokki ulkomaisille vieraille (englantilainen pariskunta) kun he joutuvat viikonlopuksi saarimökille. Jääkaappi toimii kaasulla. Valaistus toimii myrskylyhdyillä, kynttilöillä ja aurinkokennojen kautta ladattavilla taskulampuilla. Ruuanlaitto tapahtuu puuhellalla. Vessa on ulkohuussi. Saunaan kannetaan vedet järvestä. Juomavesi tulee kaivosta, joka sijaitsee talon takana tontin korkeimmalla kohdalla. Joku lähde siellä on. Ei tarvinnut kovin syvää kaivoa kaivaa.

Vierailija
300/315 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkeily on miesten hommaa. T. M55 (jonka vaimo ei suostu nykyisin enää olemaan mökillä yötä, vain ns päiväseltään käymään. Onneksi mökille on vain tunnin matka pihasta pihaan.)

Mun mielestä mökkeily on parasta. Tykkään mökkihommista niin kuin veden kanto ja vähän primitiivisempi eläminen. Meidän mökillä on kyllä aurinkopaneeli ja kaasuhella. 

Tykkään ajaa veneelläkin paljon enemmän kuin autolla. Parasta on luonnonläheisyys. Tulisin hulluksi, jos joutuisin olemaan koko kesän kaupungissa. 

N51