Eikö nuoret naiset pidä mökkeilystä?
Olen 36v parhaaseen tulodesiiliin kuuluva, akateemisesti koulutettu, pitkä, komea, mukava mies joka rakastaa mökkeillä. Vietän mm. kesälomat ja paljon pitkiä viikonloppuja Saimaan rantamökillä.
Huomaan, että tinderissä harva nainen listaa mökkeilyä kiinnostuksenkohteeksi, yleensä se kiinnostuslista ennemminkin viintä ja ulkomaan matkailua. En juuri kuluta alkoholia, liikunnasta kyllä pidän. Moni miespuolinen kaveri sanoo samaa, että heitä ei kiinnosta katella samoja lentokenttiä ja istua 12h kalliissa lentävässä pötkylässä vaan mökkeilisivät mieluusti vaikka koko ajan. Mistä tämä ero johtuu?
Kommentit (287)
Pidän mutta en osaa tehdä mitään puutarhajuttuja eikä mökin remppaus kiinnosta. Haluan että vapaa-aika on rentouttavaa. En nyt työtä silti pelkää mutta en oo mikään käsillä tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluavat nauttia elämästä, naiset haluavat lyödä toisten naisten somekuvat omillaan.
Ehkä se mökkeily ei ole naiselle nautintoa.
Ei se ainakaan minulle ole koskaan ollut mitään nautintoa. Se on ollut raskasta työtä, ötököitä, märässä metsässä rämpimistä, heikkoja peseytymismahdollisuuksia...
Se on ollut pelkästään selviytymistä.
Sehän on juuri nautintoa kun kaikki ei ole yhtä pehmeää hedonistista olemista.
No mä olen käynyt esim. patikoimassa 42 km:n Inca Trailin Perussa. Ei se todellakaan ollut mitään hedonistista olemista, mutta silti paljon mielenkiintoisempaa kuin mökkeily.
Jos miestä ei kiinnosta matkailu, niin hän on väärä mies minulle. Minä nautin matkailusta (erityisesti kulttuurimatkat, rantalomat ja seikkailumatkat) enkä nauti Suomen ilmastosta.
Voisin kyllä "mökkeillä" Bahamasaarilla, jos mies on miljardööri ja tarjoaa minulle kaiken ilmaiseksi eikä vaadi mitään vastapalveluksena. Hän vain haluaa tarjota minulle ja ystävilleni ilmaisen loman. Lennot suoraan Suomesta (yksityiskoneella) perille kohteeseen, catering-palvelut kellon ympäri, housekeeper, oma kokki, palvelijoita, henkivartijat (naisia), huviveneen kuljettaja (minä en osaa ohjata huvijahtia).
N27, akateemisesti koulutettu, vapaaehtoisesti lapseton, vapaaehtoisesti sinkku
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluavat nauttia elämästä, naiset haluavat lyödä toisten naisten somekuvat omillaan.
Ja miehet eivät tykkää ollenkaan naisista joilla on ylipäätään somessa kuvia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ainakaan minulle ole koskaan ollut mitään nautintoa. Se on ollut raskasta työtä, ötököitä, märässä metsässä rämpimistä, heikkoja peseytymismahdollisuuksia...
Puutyöt, saunanlämmitys, kasvimaanhoito jne ovat tervehenkistä ihanaa puuhastelua joka pitää mielen ja kropan virkeänä. Eikö siihen rantatuolilla rasvat päällä kärtsäämiseen kyllästy nopeasti?
Sun mielestä ei ole muita lomavaihtoehtoja? Taidat olla kovin yksinkertainen.
Samaa ihmettelen. Mä matkustan mutta en kyllä koskaan missään rantatuoleilla makoile. Yhtä tylsää kuin mökkeily.
Mä käyn ihailemassa arkkitehtuuria, kuuntelemassa musiikkia, lenkkeilen lämpimissä ja kauniissa maisemissa, kajakin vuokraus ja sukeltaminen on ihanaa ohjelmaa, pyöräilen, nautin paikallisista ruoista, ja joka vuosi tulee käytyä jossain Michelin-ravintolassa, usein lomakohteet jopa valitaan mielenkiintoisen ravintolan perusteella. Autoilen vuorille, ja kiipeile vuorille myös.
Kuulostaa todella tylsältä. Tuo on juuri sellaista jota ei voi ymmärtää, joku vielä maksaa ulkomaille menosta tekemään tuollaista 🙄
Mulle alkoi mökkeily maistua vasta 45+ ikäisenä. Sitä ennen se tuntui olevan loputon työleiri. Vieraita ramppas ja kaikkia olisi pitänyt muka ruokkia, lapsia paimentaa ja ryytitarhaa kasvattaa ja ruokota.
Kun lapset olivat isompia aloin saamaan mökkeilyn levollisuudesta ja rentouttavasta kokemuksesta kiinni. Vieraille sanoin ei, lopetin passaamisen. Lapset alkoi tulla toimeen omillaan ja ryytimaasta oli iloakin, kun pienensi sitä yrttitarhaksi.
En ole koskaan ollut auringossa makaaja, enkä työnorja... että koko ajan pitäisi tehdä ja touhuta. Kaupunkilomilla sai istahtaa ja katsella varjojen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutyöt, saunanlämmitys, kasvimaanhoito jne ovat tervehenkistä ihanaa puuhastelua joka pitää mielen ja kropan virkeänä. Eikö siihen rantatuolilla rasvat päällä kärtsäämiseen kyllästy nopeasti?
No onhan niitä nyt muitakin lomia kuin rantaloma, herranjestas. Ja kyllä rantalomillakin voi tehdä paljon muutakin kuin maata rantatuolilla. Voi vaikka surffata, joogata tai ratsastaa rannalla, vesihiihtää, sukeltaa, vuokrata veneen, käydä katsomassa DJ:n settiä rantaklubilla, mennä vesipuistoon, lähteä auringonlaskuristeilylle tai istahtaa iltaa viettämään hyvän ruoan ja juoman pariin. Ja jos rantaelämä ei riitä, voi tehdä päiväretkiä lähialueelle.
Mökkeily on ihan helvetin tylsää.
Mielummin lähden Ranskan Rivieralle.
M60 kahden mökin loukussa
Mökkeily on kivaa monenkin naisen mielestä. Viime kesänä vietin useamman viikon mökillä tyttöystäväni kanssa. Oli tuolloin 18-vuotias, joten laskettanee nuoreksi naiseksi. M36
Kun mies sanoo että hän nauttii mökkeilystä, minun mielenkiintoni loppuu. Taas yksi köyhä (tai saita) mies jonka mielestä "matkailu on liian kallista" tai "matkailu on tylsää". Mies haluaa vain jumittaa yksin mökillä eikä haluan nähdä maailmaa. Se on hänen valintansa ja minä valitsen erilaisen elämän.
Maailmassa on niin paljon mielenkiintoista nähtävää ja tehtävää, että kokonainen ihmiselämä (100 vuotta aktiivista matkustelua) ei riittäisi minulle. Toivon, että voisin elää nuoren ihmisen vartalossa (30-vuotiaan kroppa ja aivot) koko ikäni. Ei tarvitsisi murehtia sitä, että eläkevuosina (kun vapaa-aikaa on runsaasti) joutuu tyytymään helppoihin rantalomiin.
Minä pidän sekä mökkeilystä että matkailusta. Vaihtelu virkistää. Meillä 70-luvun lähes alkuperäinen mökki huussilla. Mökissä ei ole sähköä, juoksevaa vettä. Ihana järvi ja sauna kyllä on sekä grillipaikka. Rakastan grillausta mökillä. Olisin onnellinen vesivessasta ja se lisäisi minun mökkeilyn määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli elämää parhaimmillaan, nykyelämä on liian mukavaa, itselleni tulee ainakin merkityksetön olo ja alkaa masentaa.
Ok, mt-ongelmainen masokisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan niitä nyt muitakin lomia kuin rantaloma, herranjestas. Ja kyllä rantalomillakin voi tehdä paljon muutakin kuin maata rantatuolilla. Voi vaikka surffata, joogata tai ratsastaa rannalla, vesihiihtää, sukeltaa, vuokrata veneen, käydä katsomassa DJ:n settiä rantaklubilla, mennä vesipuistoon, lähteä auringonlaskuristeilylle tai istahtaa iltaa viettämään hyvän ruoan ja juoman pariin. Ja jos rantaelämä ei riitä, voi tehdä päiväretkiä lähialueelle.
Monessa kaupungissa voi yhdistää myös ranta- ja kaupunkiloman. Esim. Sydney, Barcelona, Rio de Janeiro, Miami, Los Angeles, Split, Honolulu, Ateena + Kreikan saaret...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on juuri nautintoa kun kaikki ei ole yhtä pehmeää hedonistista olemista.
Ulkovessa ja kuukautiset, siitä on hedonismi kaukana.
Voi sitä pimppaa pestä kuule ihan järvessä.
Tosi hygieenistä, hermanni.
Vierailija kirjoitti:
Mökkeily on kivaa monenkin naisen mielestä. Viime kesänä vietin useamman viikon mökillä tyttöystäväni kanssa. Oli tuolloin 18-vuotias, joten laskettanee nuoreksi naiseksi. M36
Siinä mielessä en laskisi häntä tähän, että hän on selvästi vain jatkanut kanssasi lapsuutta, tyyliin isin ja äitin kanssa mökille kuten lapsenakin.
Ei ole vielä muodostunut mitään omia tapoja ja haluja.
Mökkeily Suomessa VS pienen huvijahdin vuokraaminen Välimerellä (Kreikan saaristo)
Kyllä mä otan sen huvijahdin joka kerta. Kymmenen kertaa kymmenestä. Välimeren kesäkausi on pitkä. Huhtikuun alusta syyskuun loppuun. Merivesi on mukavan lämmintä, ilmasto on parempi kuin Suomessa, ja maisemat ovat kauniita. Nautin myös siitä, että pääsen näkemään kauniita pieniä kyliä meren rannalla. Haluaisin ostaa jokaiselta torimummolta jotain matkamuistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä ei ole muita lomavaihtoehtoja? Taidat olla kovin yksinkertainen.
Samaa ihmettelen. Mä matkustan mutta en kyllä koskaan missään rantatuoleilla makoile. Yhtä tylsää kuin mökkeily.
Mä käyn ihailemassa arkkitehtuuria, kuuntelemassa musiikkia, lenkkeilen lämpimissä ja kauniissa maisemissa, kajakin vuokraus ja sukeltaminen on ihanaa ohjelmaa, pyöräilen, nautin paikallisista ruoista, ja joka vuosi tulee käytyä jossain Michelin-ravintolassa, usein lomakohteet jopa valitaan mielenkiintoisen ravintolan perusteella. Autoilen vuorille, ja kiipeile vuorille myös.
Kuulostaa todella tylsältä. Tuo on juuri sellaista jota ei voi ymmärtää, joku vielä maksaa ulkomaille menosta tekemään tuollaista 🙄
Makkaran grillaaminen mökillä on mielekkäämpää ja kiinnostavampaa? XD
eri
Muka muka tykkää kököttää jossain korvessa hyttysten syötävänä, oli nuori tai vanha?
Mökki on yleensä hirveä työleiri jossa pitää raataa pihatöissä. Muita ihmisiä ei ole missään. Ruokakauppoja tai ravintoloita ei ole. Ei mitään mukavaa tekemistä, vain työtä ja hyttysten ininää.
Olen kiinnostunut kulttuurista ja tapahtumista, enkä halua lomallani joutua vankileirille hyttyslandiaan.
Mökkeily ei oikein tunnu lomalta, kun on ihan samat kotityöt kuin kotonakin mutta vain paljon alkeellisemmissa olosuhteissa ja vielä autossa tönöttäminen siihen päälle.