Kudotko sukkia?
Minkä väriset on menossa? Mulla mustaa ja valkosta näissä sukissa.
Kommentit (31)
Raidalliset pitkävartiset sukat työn alla. Ohessa teen yksiväristä villapaitaa ja virkkaan ontelokudelangasta mattoa. Tässä perheessä on jo äitini peruja paljon villasukkia, joten saavat jäädä nuo sukat viimeisiksi tekeleiksi vähään aikaan. Lapasiakin olen tehnyt, mutta ovat vähällä käytöllä.
Seuraava tavoite on islantilaismallisen villapaidan neulominen. Olen ollut aina vähän tumpelo ja jo sukkien teon opettelu viisi vuotta sitten oli aluksi tuskaista. Nyt osaan edes ne ynnä lapaset. Yksinkertaisia kirjoneuleita olen joskus nuorena tehnyt ja muistan, että langat joskus kiristivät nurjalla puolella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kudon/neulon sukkia, minulle ihan sama kummalla termillä puhutaan. Tykkään eniten tehdä ns. valmiiksi raidoitetuista langoista ja kaupassa on vaikea pitää näppejä irti uusista langoista.
Seiska veikan joulu-langasta tuli erittäin nätit viirukkaat sukat.
Vierailija kirjoitti:
En kudo vaan neulon.
Suomessa on erilaisia murteita, kannattaisi sunkin opetella edes vähän. Ei olisi tuolla tavalla liian vaikea ymmärtää keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Joulun punaiset on tulossa.
Niin mullakin! Lisäksi sellaista ohuenohutta kimallelankaa varsiin.
Neulon sukkia, kudon mattoja ja virkkaan patalappuja.
Juu itselleni käyttö sukkia tarpeen mukaan ja tutuille mitä pyytävät Osaan neuloa kirjoneuletta, palmikoita jne. Mutta kun en niistä itse juurikaan perusta niin itselle ei kiinnosta tehdä kuin ihan vaan nopeasti valmistuvaa lyhytvartista perussukkaa joita käytän. Omissa väreilläkään ei ole mitään väliä, ainoa funktio on pitää jalat lämpimänä. Muille neulon mitä pyytävät ja palkkioksi otan "neulojan kerän" sekä jämä langat. Tuovat mitä sattuvat ja värejä on sitä mitä jää käteen.
Mukava, että muillakin on monta kutomusta menossa samaan aikaan.
Kudon usein näistä liukuvärjätyistä pontsoja. Aina kun on uusi lanka, sormet syyhyää aloittaa uutta, että näkee, millainen kuvio on. Yhdistelen myös niitä yksivärisiin.
Yks tosi nätti on mustan, vihreän, vaalean harmaan, punertavan värinen. Langat löysin kirpparilta, en saa lisää mistään.
Neuloin itselle yksiväriset, joulunpunaiset sukat. Vain päättely on tekemättä. Muita projekteja ei ole vielä odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
En ole dementoitunut mummo.
Jotenkin silti eksyit väärään ketjuun :(
Minulla tämän vuoden 48. pari menossa, sinivihreät.